Seonnut ex ja välien poikki pistäminen
Lyhyesti: muutimme erilleen mieheni (molemmat olemme +30v) kanssa (8v yhdessä) minun aloitteestani toukokuussa. Avioeropapereita ei olla vielä laitettu, mutta tarkoitus on hetimiten.
Meillä 4v lapsi. Kaikki meni aluksi hyvin, mitä nyt mies ei koskaan soittele lapselle, ei pyydä luokseen vaan kaikki lapseen liittyvä tapahtuu minun aloitteestani. Silloin aluksi kun lapsi oli isänsä luona, soitteli ja viestitteli jatkuvasti milloin mistäkin aiheesta (missä lapsen yökkäri, hammasharja jne). Sittemmin tämä rauhoittui.
Viikko sitten mies kertoi tapailevansa uutta naista ja kysyi mielipidettäni asiaan. Sanoin olevani iloinen hänen puolestaan ja kaikki oli hyvin. Kaikki muuttui, kun mies kuuli että minua oli pyydetty treffeille. Pommittaa viesteillä jossa haukkuu minua ja tätä treffeillepyytäjää, sanoo ettei ikinä tule hyväksymään, ettei luota tähän mieheen (joka ei ole koskaan tehnyt miehelle mitään pahaa), ettei aio olla kanssani enää ikinä missään tekemisissä, ei halua nähdä tai kuulla minusta mitään. Ei myöskään "kykene näkemään lasta kun tulee paha mieli ja ahdistaa se mitä MINÄ olen hänelle tehnyt." Jauhaa tästä tulevasta treffikumppanista jatkuvasti todella alhaiseen sävyyn, kehottaa meitä haistamaan paskan ja että eipä häntä enää tarvita kun lapsella on nyt "uusi isä" jne.
Tässä vaiheessa ehkä aiheellista kertoa, että meillä taustalla miehen uskottomuus tänä keväänä (jonka takia rohkaistuin muuttamaan pois), talousongelmia, luottamuspula (minä en luota mieheen pätkääkään) ja lopulta jopa se että minulle paljastui että mies oli kuvannut minua salaa tämän kevään aikana.
Tuntuu pahalta että lapsi kärsii eksän sekoilusta ja minä itse olen valmis toteuttamaan yhteistyössä vanhemmuutta lapsen takia kaiken sen jälkeen, mitä mies on tehnyt minulle.
Lapsella ja isällään ollut tähän saakka hyvät ja läheiset välit, isä osallistunut aina.
Hyvä AV, mitä voin tehdä.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian paljon liian nopeasti. Oi miksi kerrot uudesta miehestä oi miksi. Todella harva kestää uuden suhteen heti erottuaan. Ja vaikka kaikki vaikuttaa hyvältä kun eroatte "ystävinä" niin harvoin tuo on totuus.
Pitäkää oma elämä omana, älkää alkako exän kanssa muka ystäviksi kun ei se onnistu kuin harvoilta. Hoidatte vaan asianne eli sen lapsen asiat ja pidätte ne uudet suhteet omana tietona mahdollisimman pitkään.Tarkoitus ei ole ollut olla ystävä, vaan tasavertainen vanhempi. Tällä hetkellä ei suostu puhumaan edes lapsen asioista, eikö tulemaan meille sovittuun perheterapiaan.
Niin, koska kerroit uudesta miehestä. Keväälläkö erosit te ja nyt jo pitää uusi suhde ottaa esille. Ei ei ja ei. Vaikka mies kertoisi Thaimaan matkastaan, naisen ei kannata kertoa intiimiasioistaan.
Vierailija kirjoitti:
Mieshän yrittää syyllisyytensä vuoksi vyöryttää suhteen loppumista sinun niskaasi. Tuo on ihan tyypillistä:
Pettäjä syyttää toista pettämisestä, varastaja varastamisesta jne.
Mies myös yrittää kostaa sinulle lapsen kautta. On huomannut, että sinun hyvää äidinsydäntäsi koskee, jos hän ei ole lapseen yhteydessä. ei ole sinun velvollisuutesi yrittää sopia soittoja tai tapaamisia, jos isä ei niitä järjestä.
eli neuvoja:
Ensinnäkin rikosilmitus salakuvaamisesta
Rikosilmoitus kotirauhan häirinnästä: jos saat viestejä, joissa sinua/uutta treffikumppaniasi haukutaan jatkuvasti, niin se on sitä.
Avioerohakemus heti huomenna.
Elatusmaksut hakuun.
Et ota mieheen mitään yhteyttä. Et yritä sopia puheluita lapselle, etä järjestää tapaamisia. Kaikki viestit, jotka mies lähettää sinulle säästät, Varsinkin ne, joissa hän kertoo, ettei halua lastaan nähdä.
Sinun on näyteltävä, että sinullehan olisi helpompaa, jos mies ei lastaan tapaa. Ainoa keino, miten voit tämän tehdä on sanattomasti. Et siis lähetä yhtään viestiä tästä aiheesta.
Kun sitten mies oikeudessa/lastenvalvojalla tulee valittamaan, ettei ole lasta nähnyt, näyät viestit. Varaudu siihen, että tulee valittamaan tästä, ja syyttämään sinua. Sinulla on kuitenkin faktaa siitä, että mies ei itse ole halunnut lasta nähdä.
Kiitos tästä, tässä hyvin sanoitettu. Kiitos.
Pyri keskittymään omaan hiihtoon. Sitä tiukemmin mitä enemmän ex yrittää kiskoa ladulta pois.
Vain omaan toimintaan voi vaikuttaa, ja nyt kun olette eronneet, sulla ei ole mitään velvoitteita muita kuin lastasi kohtaan.
Vältä voivottelemasta isän ongelmista lapselle, ja jos isä on epäluotettava, täytyy tapaamisetkin järjestää malliin "isä on ehkä tulossa".
Pitää aina muistaa keskittyä olennaiseen eron jälkeen eli lapseen. Siinä on aivan tarpeeksi sovittavaa ja selvitettävää. Kummallista alkaa kertomaan uusista suhteista vieläpä noin nopeasti. Hän on ex!
Olet jo opettanut miehelle, että on ok
kuvata sinua salaa intiimeissäkin tilanteissa ( Rikosilmoituksen puute)
miehen pettäminen ( et ole tehnyt avioerohakemusta)
Ettei mies ota vastuuta lapsensa tapaamisista ( Sinä järjestät niitä sinun pyynnöstäsi)
Hyväksyä miehen haukkumiset ja kotirauhan häirintä ( rikosilmoituksen puute)
Hyväksyä miehen uhkailut, ettei tapaa lasta enää ollenkaan...
Et ole hakenut elatusmaksuja, vaan maksat lapsen kulut kokonaan
Sinulla on 2 vaihtoehtoa: joko haet avioeron ja teet muusta väärästä käyttäytymisestä lopun mm. tekemällä rikosilmoituksen rikoksista, haet elatusmaksuja ja lopetat miehen hyysäämisen tapaamisten suhteen. tässä tapauksessa miehellä on mahdollisuus näyttää, että tulee käytökseen muutos. lapsella on kuitenkin yksi hyvinvoiva vanhempi, joka pystyy hoitamaamaan lapsen tarpeet eli sinä.
Tai sitten se toinen vaihtoehto: Hyväksyt miehen haukkumisen, rikokset, kiusanteon. Lopetat uuden suhteesi joko miehen vaatimuksesta tai hän lähtee jossain kohtaa, kun ei kestä nähdä miten et laita rajoja. Tässä tapauksessa lapsella ei tule olemaan yhtään hyvää vanhempaa. Isä kiusaa ja haukkuu, äiti on ahdistunut ja masentunut.
Tietysti välit poikki tuollaisen miehen kanssa. Annat tavata lasta, jos haluaa. Muuta et kerro tai juttele hänen kanssaan. Lastenvalvojan yhteyttä jos on riitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian paljon liian nopeasti. Oi miksi kerrot uudesta miehestä oi miksi. Todella harva kestää uuden suhteen heti erottuaan. Ja vaikka kaikki vaikuttaa hyvältä kun eroatte "ystävinä" niin harvoin tuo on totuus.
Pitäkää oma elämä omana, älkää alkako exän kanssa muka ystäviksi kun ei se onnistu kuin harvoilta. Hoidatte vaan asianne eli sen lapsen asiat ja pidätte ne uudet suhteet omana tietona mahdollisimman pitkään.Mieshän kertoi ensiksi uudesta naisestaan. Lisäksi oli pettänyt. Kyllä on aika narsistisia piirteitä, jos ei kestä toiselta sitä samaa mitä itse tekee. Hyi.
Vastaus oli tarkoitettu ap:lle. Vaikka toinen kertoo uudesta naisesta, ei itse tarvitse tehdä samaa virhettä, ja nyt toistoa: kaikki kun ei kestä uutta suhdetta, tässä tapauksessa mies.
Voi hellanlettas. Herkkä ego koki kolauksen.
Nyt pitää tehdä loppu tuosta miehen kiusasta. Järeät aseet esiin jos ei järkipuhe auta. Miksi annoit kuvaamisen mennä ohi noin vaan? Miksi et ilmoittanut kenellekään?
Mies ruotuun ja ota yhteys lapsenvalvojaan tai poliisiin jos muu ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää oma elämä omana, älkää alkako exän kanssa muka ystäviksi kun ei se onnistu kuin harvoilta. Hoidatte vaan asianne eli sen lapsen asiat ja pidätte ne uudet suhteet omana tietona mahdollisimman pitkään.Tarkoitus ei ole ollut olla ystävä, vaan tasavertainen vanhempi. Tällä hetkellä ei suostu puhumaan edes lapsen asioista, eikö tulemaan meille sovittuun perheterapiaan.
Niin, koska kerroit uudesta miehestä. Keväälläkö erosit te ja nyt jo pitää uusi suhde ottaa esille. Ei ei ja ei. Vaikka mies kertoisi Thaimaan matkastaan, naisen ei kannata kertoa intiimiasioistaan.
Mitä v*ttua? Siksikö, että miehen kertomukset ovat satuilua, mutta naisen kertomukset voikin pitää paikkansa? ;) Voi tulla tippa linssiin, kun itse katkeroituu ja toinen jatkaa pää pystyssä elämäänsä.
Älä kuuntele miehen puhetta, estä puhelut ja viestit. Sinulla on nyt oma elämäsi. Se on miehesi joka on tehnyt tyhmyyksiä. Hyvä kun erosit koska miehesi on raukka pa..a. Kostaa sinulle lapsen kautta. Voit kertoa että ottaa yhteyttä sitten kun osaa käyttäytyä asiallisesti.
Kerran seurustelin lyhyen aikaa tuollaisen juuri eronneen miehen kanssa. Se oli hiukan ahdistavaa.
Mies ei ollut yhtään päässyt elämässään eteenpäin vaan oli juuttunut tähän erotuskaansa.
Vaimo oli syyllinen kaikkeen. Alkuun olin myötämielinen ja yritin ymmärtää, mutta lopulta se kaikki oli aika väsyttävää ja lisäksi näin miehessä piirteitä, mitkä ei sopineet hänen omiin sanoihinsa.
Hän oli mielestään mitä täydellisin isä. Lapsi oli 8 v. Mies kertoi, kuinka hän oli sitten yhtenä päivänä tuntenut olonsa jo melko hyväksi ja ajatteli lähteä illalla käymään kavereitten kanssa kaljalla. Ja sitten siellä ravintolassa olikin ollut hänen ex-vaimonsa jonkun miehen seurassa.
Siitä oli tullut kauhea meteli. Hän kyseli minultakin, miten voi olla mahdollista, että nainen jättää lapsensa kotiin ja lähtee kapakkaan, eikö olekin huono äiti?
Lapsi nyt kuitenkin todennäköisesti oli jossain mummollaan tai muussa hoidossa, tuskin nyt kuitenkaan yksin kotona.
Se, että oliko hän itse huono isä, kun oli siellä kapakassa, ei tullut mieleen. Ja muutenkin se exä oli ajattelematon ja ilkeä, kun aiheutti hänelle niin pahan mielen, juuri kun hän oli hiukan paremmalla tuulella.
Niinpä hän oli sitten tehnyt sellaisen vaatimuksen exälleen, että mikäli haluaa lapsen tapaavan isäänsä, tapaamiset ovat aina päivällä, lähinnä sunnuntaisin. Iltoja ja öitä hän ei lasta luonaan pidä.
Tämä oli jo niin läpinäkyvää ja naurettavaa, että en voinut olla sanomatta. Mieshän yritti siis selvästi kaikin keinoin estää naista ikinä tapaamasta ketään toista miestä, vaikka olivat eronneet ja itse kyllä kävi kapakoissa ja minutkin oli siellä tavannut ja luokseen kutsunut.
Minulle mies kertoi, että aina kun lapsi on hänellä, niin he menee mummolaan, siis miehen äidille ja siellä on usein yötäkin, koska täytyy lapsen olla mummonkin kanssa. Sillä välin hän oli vapaa tapailemaan mm. minua.
Muutaman kerran häntä tapailin, sitten se kuihtui siihen. Ei jumankekka tuollaisia miehiä. En tiedä puhutaanko narsismista, mutta sovinismista ainakin.
Onkohan mies keksinyt uuden naisen jotta sais sut mustasukkaiseksi?
Varmasti on alkanut kiukuttamaan, kun suunnitelma meni puihin.
Vierailija kirjoitti:
Älä kuuntele miehen puhetta, estä puhelut ja viestit. Sinulla on nyt oma elämäsi. Se on miehesi joka on tehnyt tyhmyyksiä. Hyvä kun erosit koska miehesi on raukka pa..a. Kostaa sinulle lapsen kautta. Voit kertoa että ottaa yhteyttä sitten kun osaa käyttäytyä asiallisesti.
Ei voi estää numeroa täysin. Miehellä on oikeus saada lapsesta olevia tietoja. Jos estää kokonaan, niin mies voi syyttää ap:ta, että tämä estää lapsen tapaamiset. Tuollainen ex tulee kuitenkin jossain vaiheessa ainakin uhkaamaan sillä, että hakee yksinhuoltajuuden. Ap voi ilmoittaa, ettei vastaa puheluihin, mutta viesteillä saa kiinni. Helpompi lukea. Säästää sitten kaikki viestit todisteena.
Hae heti avioeroa, elatustukea ja lapsen yksinhuoltajuutta. Mies on osoittanut, ettei ole halukas yhteishuoltajuuteen kieltäytymällä tapaamasta lasta. Tapaamisten sopimiset viestein, jotta jää mustaa valkoiseksi todisteeksi. Yhteishuoltajuutta on hankala muuttaa enää jälkikäteen yksinhuoltajuudeksi. Ja käytöksen perusteella yhteishuoltajuus olisi yhtä jatkuvaa vääntämistä ja tappelua. Menee elatustukikin helpommin kelan kautta, niin sinun ei tarvitse siitä hänen kanssaan tapella tai pelätä maksaako tässä kuussa vai ei.
Toinen asia, lapselle ei esitellä mitään muutaman viikon ta kuukauden tuttavuuksia, ei isä eikä äiti!
On kyllä inhottava tilanne. Mutta pakko sanoa, olette molemmat aika hätäisenä liikenteessä. Toukokuussa ero KAHDEKSAN vuoden suhteesta, olette vielä virallisesti naimisissa, ja molemmilla on jo uusi näin kahden kuukauden sisällä? Eikö olisi parempi ottaa vähän iisimmin ihan jo lasten takia?
Lasten perspektiivistä isä ja äiti muutti erilleen ja molemmat vanhemmat duunaa nyt uutta tuntematonta aikuista. Parin kuukauden sisällä. Samaan syssyyn vielä koronakevät eli koko elämä oli/on päälaellaan normaaliin verrattuna. Eikö olisi tässä tilanteessa järkevämpää tilata vaikka joku satisfyeri eikä heti napata ekaa tinderprinssiä käsipuoleen :(
Aika liioittelevaa kielenkäyttöä. Eihän tuo ex ole "seonnut", vaan vihainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mullekin kävi noin että eksä sekosi kun aloin seurustella. Se rauhoittui siitä sitten muutaman viikon päästä, tosin me ei oltu missään tekemisissä, en tiedä miten hyvin välien katkaisu toimii kun on lapsi jolla oikeus tavata kumpaakin vanhempaa.
Itse en ole katkaisemassa välejä, kun ajattelen lapsen etua. Muuten olisin sen jo tehnyt.
Rikosilmoitusta en ole tehnyt lapsen vuoksi koska tiedän, että isä ei kostoksi enää näkisi lastaan.
No kuinkas tärkeä tuo lapsi sitten oikeasti on isälleen, jos on valmis katkaisemaan häneen välit vanhempien välisten asioiden takia?
Kannattaa tehdä niinkuin itse oikeaksi näkee. Mies sitten reagoi miten reagoi, siihen ei voi vaikuttaa. Et voi antaa toisen hallita sun elämää ja tekemisä, tapailuja ym. Rajat pitää laittaa, tai muuten tuo miehen kontrolloiva käytös vain jatkuu ja jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä inhottava tilanne. Mutta pakko sanoa, olette molemmat aika hätäisenä liikenteessä. Toukokuussa ero KAHDEKSAN vuoden suhteesta, olette vielä virallisesti naimisissa, ja molemmilla on jo uusi näin kahden kuukauden sisällä? Eikö olisi parempi ottaa vähän iisimmin ihan jo lasten takia?
Lasten perspektiivistä isä ja äiti muutti erilleen ja molemmat vanhemmat duunaa nyt uutta tuntematonta aikuista. Parin kuukauden sisällä. Samaan syssyyn vielä koronakevät eli koko elämä oli/on päälaellaan normaaliin verrattuna. Eikö olisi tässä tilanteessa järkevämpää tilata vaikka joku satisfyeri eikä heti napata ekaa tinderprinssiä käsipuoleen :(
Aloitus on hyvin epäuskottava ja arvelisin provoksi.
Olet narsistin uhri.
Jos mies ei tuon takia aio lastaan nähdä, niin on lapselle parempi ettei näekään.
Mies tulee jatkamaan ainakin 14 vuotta tuota lapsen tunteilla leikittelyä, jos sinä et nyt laita rajoja nainen!
Jos mies päättää, ettei lasta näe, niin ok.