Kuinka moni on käynyt jo marjastamassa tai sienestämässä?
Itse olen saanut kerättyä 5L kanttarelleja, 16L mustikoita ja 4L lakkoja (kypsinä poimittuja). Vielä meinaan poimia toisen vastaavan setin josta sitten vaihdan ämpärillisen mustikoita kahteen ämpärilliseen mansikoita ja 4L lakkoja vaihdan vastaavaan määrään tyrnimarjoja.
Eli SUPERFOODIT kasassa.
Kommentit (23)
Ei täällä ole kypsiä edes pihapuskien aikaisimmat marjat ja näkemäni sienet ovat niin omituisia, että en söisi niitä.
Poika kävi poimimassa kahdesti mustikoita. Ensin ten piiraan ja toisen satsin hän käytti aamumurojen kanssa.
Mustikassa olen jo käynyt, ja huomenna olen menossa vielä uudelleen. Lakkoja täälläpäin ei kasvakaan, tai itse en ainakaan ole ikinä sellaisia nähnyt. Sienistä on toistaiseksi näkynyt lähinnä yksittäisiä punikkitatteja, joten vielä ei kannata lähteä poimimaan, mutta odotan kyllä sieneen pääsyä malttamattomasti!
Ei ollut mitään marjoja tai sieniä metsässä. Kaikki män.
Eilen poimin noin 5 litraa mustikoita ja tänään lähden vielä toisesta paikasta hakemaan lisää.
Lakat, mustikat ja mansikat kerätty <3
Mustikassa kävin eilen, pitäisi käydä myös villivadelmia katsomassa missä vaiheessa ovat nyt.
Mustikat vielä raakoja, samoin osa hilloista.
Poimin eilen kourallisen lenkillä käydessäni, mutta oli aika paljon raakoja marjoja vielä. Piirakka-ainekset voisi käydä keräämässä, mutta muuten odottelen vielä kypsymistä ennen kuin haen isompia määriä.
Minä en kerää ikinä mitään....jonkun täytyy olla niitä mitalejakin jakamassa😁
En. Ei ole autoa. Fillarilla menisi koko päivä paikan etsimiseen.
Vierailija kirjoitti:
En. Ei ole autoa. Fillarilla menisi koko päivä paikan etsimiseen.
Olen aina kulkenut pyörällä ja löytänyt marjoja.
Vierailija kirjoitti:
Mustikat vielä raakoja, samoin osa hilloista.
😆 -Älä huoli, kaupassa on kypsääkin hilloa.
Sieniä ei ole metsissä yhtään ja vaikka vettä on tullut paljon viimeisen kuukauden aikana metsät vaikuttavat kovin kuivilta. Mustikat tosiaan vielä hieman raakoja täällä lounaassa.
Meillä päin ne on vielä raakoja. Tänä vuonna en pysty keräämään kun selkä leikattiin just. Pakko ostaa joltain muulta innokkaalta. Mä oon yleensä kerännyt mustikat ja puolukat lähipiirille.
Lakkaa olen. Täällä ei vielä muut marjat ole kypsyneet.
Torilta ja kaupoista noita saa. En todellakaan mene johonkin puskaan keräämään yhtään mitään.
Kävin viime viikolla keräämässä vattuja, sain 4 litraa, suurin osa kypsynee tulevalla viikolla niin käyn poimimassa lisää. Keltavahveroita muutama korillinen, nekin kovin pieniä niin jätin kasvamaan itelle tai jos joku muu ne löytäis :) Mustikkaa pomin vaan sen verran että sain piirakan kun oli niin samperisti hyttysiä että sormet paukamilla. Ens viikolla alkaa loma jos sitten menis poimimaan, tosin päivittäin tulee jotain pomittua kun asutaan metsän reunalla.
Olin 3 tuntia aamupäivällä, keräsin 10 litraa mustikoita eli 50 e arvosta, tuntipalkka (veroton) 16,7 e eli mielestäni varsin kohtuullinen. Metsässä oli muuten todella hiljaista, ei edes linnunlaulua!
Olen käynyt lakassa: Ei ollut
Mustikassa: Ei ollut ja mitä oli niin raakoja. Ei voi verratakkaan viime vuoteen jolloin poimin n. 50 kiloa elämäni parhaita mustikoita.
Kävin tutuilla mrajamailla. En ajellut ympäri etelä-pohjanmaata autolla.