Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni on käynyt jo marjastamassa tai sienestämässä?

Vierailija
19.07.2020 |

Itse olen saanut kerättyä 5L kanttarelleja, 16L mustikoita ja 4L lakkoja (kypsinä poimittuja). Vielä meinaan poimia toisen vastaavan setin josta sitten vaihdan ämpärillisen mustikoita kahteen ämpärilliseen mansikoita ja 4L lakkoja vaihdan vastaavaan määrään tyrnimarjoja.

Eli SUPERFOODIT kasassa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lakassa: Ei ollut

Mustikassa: Ei ollut ja mitä oli niin raakoja. Ei voi verratakkaan viime vuoteen jolloin poimin n. 50 kiloa elämäni parhaita mustikoita.

Kävin tutuilla mrajamailla. En ajellut ympäri etelä-pohjanmaata autolla.

Vierailija
2/23 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ole kypsiä edes pihapuskien aikaisimmat marjat ja näkemäni sienet ovat niin omituisia, että en söisi niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika kävi poimimassa kahdesti mustikoita. Ensin ten piiraan ja toisen satsin hän käytti aamumurojen kanssa.

Vierailija
4/23 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikassa olen jo käynyt, ja huomenna olen menossa vielä uudelleen. Lakkoja täälläpäin ei kasvakaan, tai itse en ainakaan ole ikinä sellaisia nähnyt. Sienistä on toistaiseksi näkynyt lähinnä yksittäisiä punikkitatteja, joten vielä ei kannata lähteä poimimaan, mutta odotan kyllä sieneen pääsyä malttamattomasti!

Vierailija
5/23 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mitään marjoja tai sieniä metsässä. Kaikki män.

Vierailija
6/23 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen poimin noin 5 litraa mustikoita ja tänään lähden vielä toisesta paikasta hakemaan lisää.

Vierailija
7/23 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakat, mustikat ja mansikat kerätty <3

Vierailija
8/23 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikassa kävin eilen, pitäisi käydä myös villivadelmia katsomassa missä vaiheessa ovat nyt.

Vierailija
9/23 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikat vielä raakoja, samoin osa hilloista.

10/23 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poimin eilen kourallisen lenkillä käydessäni, mutta oli aika paljon raakoja marjoja vielä. Piirakka-ainekset voisi käydä keräämässä, mutta muuten odottelen vielä kypsymistä ennen kuin haen isompia määriä. 

Vierailija
11/23 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kerää ikinä mitään....jonkun täytyy olla niitä mitalejakin jakamassa😁

Vierailija
12/23 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei ole autoa. Fillarilla menisi koko päivä paikan etsimiseen.

Vierailija
13/23 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Ei ole autoa. Fillarilla menisi koko päivä paikan etsimiseen.

Olen aina kulkenut pyörällä ja löytänyt marjoja.

Vierailija
14/23 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustikat vielä raakoja, samoin osa hilloista.

😆 -Älä huoli, kaupassa on kypsääkin hilloa.

Vierailija
15/23 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieniä ei ole metsissä yhtään ja vaikka vettä on tullut paljon viimeisen kuukauden aikana metsät vaikuttavat kovin kuivilta. Mustikat tosiaan vielä hieman raakoja täällä lounaassa.

Vierailija
16/23 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin ne on vielä raakoja. Tänä vuonna en pysty keräämään kun selkä leikattiin just. Pakko ostaa joltain muulta innokkaalta. Mä oon yleensä kerännyt mustikat ja puolukat lähipiirille.

Vierailija
17/23 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa olen. Täällä ei vielä muut marjat ole kypsyneet.

Vierailija
18/23 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torilta ja kaupoista noita saa. En todellakaan mene johonkin puskaan keräämään yhtään mitään.

Vierailija
19/23 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viime viikolla keräämässä vattuja, sain 4 litraa, suurin osa kypsynee tulevalla viikolla niin käyn poimimassa lisää. Keltavahveroita muutama korillinen, nekin kovin pieniä niin jätin kasvamaan itelle tai jos joku muu ne löytäis :) Mustikkaa pomin vaan sen verran että sain piirakan kun oli niin samperisti hyttysiä että sormet paukamilla. Ens viikolla alkaa loma jos sitten menis poimimaan, tosin päivittäin tulee jotain pomittua kun asutaan metsän reunalla.

Vierailija
20/23 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 3 tuntia aamupäivällä, keräsin 10 litraa mustikoita eli 50 e arvosta, tuntipalkka (veroton) 16,7 e eli mielestäni varsin kohtuullinen. Metsässä oli muuten todella hiljaista, ei edes linnunlaulua!