Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tekee ihmisestä erakon/lonerin?

Vierailija
18.07.2020 |

Mikä tekee ihmisestä erakon/lonerin? Mitkä piirteet yhdistää?

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit ja ympäristö, mutta enimmäkseen geenit.

Vierailija
42/81 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

älykkyys, taiteellisuus, kiltteys, kiusaamistausta, erilaiset mielenkiinnon kohteet kuin massalla.....

Miten taiteellisuus liittyy erakkouteen? Taiteilijat ovat yleensä sosiaalisia

Parhaat ovat olleet pääsääntöisesti kaukana sosiaalisesta herkkyytensä ja älynsä takia. Silloin ei perusölisijä paljoa kiinnostaa, vaan suuntana on päihteet ja oman mielen pohjukat. Jopa näyttelijöistä parhaat ovat tuosta muotista, eikä sosiaalisen puuhastelijan risusta väkerretty.

Halutessaan toki uskoakseni monikin erakkoluonteinen on sosiaalisesti taitava. Motivaatio vain hiipuu vuosien myötä.

Olipa stereotyyppistä. Olen taiteilija. Oman mielen pohjukat kiinnostaa, päihteet ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko aikaisemman elämäni olen yrittänyt olla sosiaalisesti hyväksytty ja muutama vuosi sitten päätin että antaa olla.

Koulussa kiusattiin, olin aina se erilainen ja aikuisiällä en ole tullut hyväksytyksi omana itsenäni, olisi pitänyt olla jotain muuta.

Harrastusryhmässä kolmesti viikossa riittää mainiosti sosialisointiin.

Olen aina ihmetellyt näitä jotka "huutaa" yksin kotiin joutuessaan kovaan ääneen

"Tylsäää! Booooooring!"

Miten niin ei kotona ole mitään tekemistä? Aina on jotain meneillään ja se ei ole kodin siivousta vaan jotain ihan muuta. Siivous kerran viikkoon riittää hyvin.

Ilmeisesti olen introvertti joka nyt vasta löytänyt itsensä.

Vierailija
44/81 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi rentoutua sosiaalisissa tilanteissa, koska olen jollain tapaa vääränlainen. Haluaisin pysyä hyvin asiakeskeisellä ja analyyttisellä tasolla keskusteluissa, mutta muut eivät koe sitä luontevaksi. Minuuteni vääntyy muiden silmissä kuivakkuudeksi ja pätemiseksi. Osaan tuoda esiin muitakin puolia itsestäni, mutta sellainen seura ei tyydytä kun en tule hyväksytyksi omana itsenäni. Ehkä tarve kuulua ryhmään on jäänyt osaltani puutteelliseksi? Sosiaalisesti kameleontti ystäväni on valmis treenaamaan uuden porukan tapoja vuoden-kahden verran muuttuakseen oikeanlaiseksi ja päästäkseen suosituksi. Hänestä on ihana päästä piireihin... Minulta vain puuttuu sama määrätietoisuus ja halu nähdä työtä sosiaalisten piirien eteen.

Vierailija
45/81 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

älykkyys, taiteellisuus, kiltteys, kiusaamistausta, erilaiset mielenkiinnon kohteet kuin massalla.....

Parhaat ovat olleet pääsääntöisesti kaukana sosiaalisesta herkkyytensä ja älynsä takia. Silloin ei perusölisijä paljoa kiinnostaa, vaan suuntana on päihteet ja oman mielen pohjukat. Jopa näyttelijöistä parhaat ovat tuosta muotista, eikä sosiaalisen puuhastelijan risusta väkerretty.

Halutessaan toki uskoakseni monikin erakkoluonteinen on sosiaalisesti taitava. Motivaatio vain hiipuu vuosien myötä.

Olipa stereotyyppistä. Olen taiteilija. Oman mielen pohjukat kiinnostaa, päihteet ei.

Jatka saviruukkupiirisi pyöritystä rauhassa, kukaan ei ole viemässä sitä sinulta pois. Älä vaan suotta kutsu itseäsi taiteilijaksi kun et oikein mitään ymmärrä ihmisyydestä ja maailmasta.

Vierailija
46/81 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi rentoutua sosiaalisissa tilanteissa, koska olen jollain tapaa vääränlainen. Haluaisin pysyä hyvin asiakeskeisellä ja analyyttisellä tasolla keskusteluissa, mutta muut eivät koe sitä luontevaksi. Minuuteni vääntyy muiden silmissä kuivakkuudeksi ja pätemiseksi. Osaan tuoda esiin muitakin puolia itsestäni, mutta sellainen seura ei tyydytä kun en tule hyväksytyksi omana itsenäni. Ehkä tarve kuulua ryhmään on jäänyt osaltani puutteelliseksi? Sosiaalisesti kameleontti ystäväni on valmis treenaamaan uuden porukan tapoja vuoden-kahden verran muuttuakseen oikeanlaiseksi ja päästäkseen suosituksi. Hänestä on ihana päästä piireihin... Minulta vain puuttuu sama määrätietoisuus ja halu nähdä työtä sosiaalisten piirien eteen.

Vihaan ihmisiä, jotka haluavat "piireihin"

Vierailija
47/81 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatka saviruukkupiirisi pyöritystä rauhassa, kukaan ei ole viemässä sitä sinulta pois. Älä vaan suotta kutsu itseäsi taiteilijaksi kun et oikein mitään ymmärrä ihmisyydestä ja maailmasta.

Miksi en ymmärrä? Meditoin

Vierailija
48/81 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on loner?

Jos se on yksineläjä niin suomeksikin olisi voinut kirjoittaa.

Don't get it

Vierailija
49/81 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat sellaiselle ihmiselle jonka kanssa olisi mielenkiintoista keskustella asioista.  Ylipäätään olisi mukava jos olisi jokin keskusteluryhmä joka kokoontuisi keskustelemaan ja pohtimaan asioita. Vaikka kerran kuussa tai muutaman kerran vuodessa.  Se olisi ihmisille joita kiinnostaa asiat, ei ihmiset. 

Vierailija
50/81 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just somebody kirjoitti:

Mikä on loner?

Jos se on yksineläjä niin suomeksikin olisi voinut kirjoittaa.

Don't get it

Ei tarvitse olla yksineläjä, se on mielentila jossa henkilö elää ja osa persoonaa.

Vierailija
51/81 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itselläni on ainakin syynä huonot kokemukset ja oma luonteeni. Viihdyn vaan yksin ja olen aina viihtynyt. Tästä huolestuttiin jo, kun olin noin 5-vuotias. Asperger diagnosoitiin sitten myöhemmin. Mulla on myös kaksisuuntainen ja olen nolannut itseäni liikaa... Olen ollut joskus todella sekaisin. En nyt ole korviani leikannut irti, mutta kuitenkin.

Olen kyllä huomannut, että samat huonot kokemukset ihmisten kanssa eivät sillä tavalla tunnu lannistavan suurinta osaa muista ihmisistä. Monet puolisoltaan turpaansa saaneetkin vain etsivät eron jälkeen seuraavan kumppanin. Mä kyllästyin parisuhteisiin paljon pienemmistä syistä. En tiedä, olenko sitten vaan herkkä, vai enkö jaksa, kun mulla on itsekseni niin mukavaa. Luultavasti tämä on joku molempien tekijöiden yhdistelmä. (En kyllä mielelläni ajattelisi olevani mitenkään herkkä.)

Noista taidejutuista tuli mieleen... Mun kiinnostuksen kohteet on tosi stereotyyppisiä sekä aspergerille että bipolaariselle. Fysiikka, matematiikka ja toisaalta taide. Teen myös paljon käsitöitä. Noiden parissa viihtyy hyvin yksinään. Viime aikoina olen pohtinut, olisiko mulla tulevaisuutta taiteiden parissa. Psykiatrikin on jo tosissaan mietiskellyt, onko musta enää työelämään tai opiskelemaan. Hän kuitenkin ehdotti, josko voisin vielä yrittää hyödyntää tätä mun taide- ja kädentaitopuolta jotenkin.

Vierailija
52/81 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuus, saa tehdä mitä haluaa, ja milloin haluaa. Harva ihminen on luotettava ja muille hyvää toivova. . Väki, kun vähenee, niin pidot paranee.

Vierailija
53/81 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko peruskoulu koulukiusattuna ja syrjittynä. En näe muuta vaihtoehtoa elämälle, kuin yksinolo. Tätä elämäntyyliä "jo" 20 vuotra viettänyt. Entisestä koulukiusatusta kylähullun maineen alle..

Vierailija
54/81 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nautin yksin olemisesta. Tarvitsen hiljaisuutta ja levollista ympäristöä. Olen onnellinen, kun kuulen linnunlaulua tai vain kellon raksutusta.

Vierailija
55/81 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä muista ihmisistä. Pidän vain itsestäni.

Vierailija
56/81 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua enää pettyä ja surustua. Ihmiset ovat = pettymys ja mielipaha

Vierailija
57/81 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikki, ihmiset, kirjat, eläimet ja maailmankaikkeus.

Vierailija
58/81 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sellainen ihminen jota kaikki yrittävät aina kusettaa, manipuloida ensimmäiseksi. Sitten vasta kunnioitetaan normaalisti, jos vihjaan että ei mene läpi. Mutta silloin luottamus on jo mennyt. Puoli vuosisataa tuota niin sitä alkaa vain inhota ihmisiä. Olen ihmisille vitsi, johon aina testataan heti kättelyssä mikä menee läpi. Ihmiset näyttävät itsestään vain negatiivisen puolensa. En ole normaalin peruskunnioituksen arvoinen, kuin joskus. Sitten kun suuttuessani vielä hyvin impulsiivinen, niin yhtälö on äärimmäisen huono. Huonosti suhtautuvat ihmiset saavat minut pelkäämään itseäni. Voisin tappaa ilman minkäänlaista tunnontuskaa jonkun mielistelijän. Toinen vaihtoehto on vetäytyä.

Vierailija
59/81 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo liian ankara kasvatus ja oudot ankeat kotiolot josta johtui ylikiltteys Koulukiusaamista ala-ja yläasteella. Syömishäiriöt vanhempana. Inhoan sellaista laumatouhua. Nuorena olin tyhmän avoin ja sai takkiinsa. Ei niin hyvää ystävää ole joka ei riidan päätteeksi puukota selkään. En halua sellaista ystävää josta tulee riippa. Paljon helpompaa kun ei ole ystäviä ollenkaan. On vain sellaisia joita vain harrastuksissa tavataan mutta ei sen kummempaa suhdetta, en halua. Puoliso riittää ystäväksikin. En sitten tiedä jos puolisoa ei olisi niin kaipaisiko enemmän harrastuksia ja ystäviä. 

Vierailija
60/81 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaalisessa työssä. Vapaa-aika on yksin minun.

Erakko vela

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi