Mikä tekee ihmisestä erakon/lonerin?
Mikä tekee ihmisestä erakon/lonerin? Mitkä piirteet yhdistää?
Kommentit (81)
Kiusatuksi joutuminen ainakin itselläni.
Kiltteys. Vaikka onkin kirosana palstalla, mutta sanon sen. Herkät, kiltit ja ajattelevat ihmisyksilöt monesti saattavat pettyä ja kyynistyä todella pahasti ympäröivään maailmaan.
Pettynyt ihmisiin. En luota kehenkään vieraaseen/puolivieraaseen ihmiseen.
Kukaan ei uskoisi päällepäin, että olen erakko. Menisin ulkonäöllisesti jopa instabeibestä. Olen vain niin pettynyt muihin ihmisiin, rakastan liikaa omaa seuraani.
Mä olen ollut sellainen aina. Ei ole mitään kiusaamista, pettymystä ihmisiin tms, minä vaan olen lapsesta asti viihtynyt parhaiten itsekseni. Ajattelen, että kyse on lähinnä siitä, että olen synnynnäisellä temperamenttipiirteiden introversio-ektstoversio janalla aika siellä ääripäässä introversion puolella.
Se, että en ole löytänyt ympärilleni oikeanlaisia ihmisiä.. En ehkä olisi tällainen, jos tapaisin ihmisiä joiden kanssa olisin samalla aaltopituudella. Kärsin sosiaalisesta pelosta joten ihmisiin tutustuminen on tosi vaikeaa :(
muuta savoon. haluat olla yksin ellet muualle pääse.
Vika on varmasti itsessäkin. Minusta vain äärimmäisen harva ihminen on mielenkiintoinen. Kiinnostava on sellainen rauhallinen ja rauhallisesti puhuva, asioihin perehtynyt ja samoista asioista kiinnostunut. Ei vain löydä näitä ihmisiä mistään. Ei kiinnista puhua siivouksesta, pesuaineista, irtoripsistä, kuntosalista, Sofi Belorufista vai mikä sen nimi nyt on. Kuuntelen jos joudun tilanteeseen, että on pakko ja keskustelenkin, mutta ei kiinnosta syvemmällä tasolla. Ihmissuhteissa ajaudun muutenkin aina kuuntelijan rooliin, lopulta en saa siitä mitään ja katkaisen siteen hienovaraisesti. Läheisiä kuuntelen ja neuvon mielelläni, mutta se on eri asia. K
Vierailija kirjoitti:
Kiltteys. Vaikka onkin kirosana palstalla, mutta sanon sen. Herkät, kiltit ja ajattelevat ihmisyksilöt monesti saattavat pettyä ja kyynistyä todella pahasti ympäröivään maailmaan.
Tässä kai tämä tiivistettynä. Lisäisin vain älyn ajattelun kylkeen.
Huonot kokemukset, persoonallisuus mm.
Ihmiset ei vaan kiinnosta. Ei ole mitään traumataustaa tms. Olen vähän aspergeriin taipuvainen ja esim erilaiset kivilajit kiinnostavat.
Nyt piti monta vuotta teeskennellä eräiden juttujen takia, että kiinnostaa ihmiset, koska on normaalia olla sosiaalinen. Heti kun tuli ensimmäinen tilaisuus lopettaa niin löin liinat kiinni.
Rakastan hiljaisuutta ja yksinoloa.
99 % ihmisistä ovat todella kuivaa seuraa, ei mitään uutta ja mielenkiintoista kerrottavaa. Miksi lukea sama kirja joka päivä, kun voi lukea uuden kirjan joka päivä?
Tarve olla yksin. Saan voimaa yksinolosta. Muiden seurassa kuormitun. Miksi siis näkisin ihmisiä?
Häiriintynyt kasvuympäristö. Lapsuuden perhe. Koulukiusaaminen ja muut lapsuuden ja nuoruuden "kaverit".
Pettymys muihin ihmisiin. Kun tarpeeksi monta kertaa saa paskaa niskaan ei sitä enää halua edes yrittää kenenkään kanssa. Muovaa elämänsä omanlaisekseen ja nauttii siitä, itsekseen.