Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten tapaamisoikeudesta..

Vierailija
02.06.2013 |

Jos on sovittu että lapset tapaavat etävanhempaansa ensi viikolla yhden päivän kokonaan ja viikonloppuna yhden yön, niin voiko lähivanhempi sopia lapsille mökkireissun (lapsille TOSI mieluinen ja ihana reissu serkkujen kanssa!) koko viikoksi?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 17:47"]

Siis tarkoittaako ap sitä, että voivatko lapset olla kauemmin etävanhempansa luona kuin mitä aikaisemmin sovittu?

[/quote]

En kyllä ymmärrä miten tämän voisi tajuta niin että etän tapaamista olisi pidennetty mutta ei, ei ole kyse siitä vaan siitä että lapset eivät näkisi etää koko viikkona vastoin (suullista) sopimusta. Tuore ero, ei vielä mitään paperilla tapaamisista.

ap

Vierailija
22/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aloitus olisi Porvoosta, niin siitä huolimatta monessa perheessä hyvinkin todellinen tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 18:03"]

Vaikka aloitus olisi Porvoosta, niin siitä huolimatta monessa perheessä hyvinkin todellinen tilanne.

[/quote]

Tämä aloitus on ihan elävästä elämästä, minun elämästäni tältä päivältä.

ap, etä-äiti

Vierailija
24/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopikaa serkkuviikko ja sit etälle seur. viikolla enemmän päiviä, mikä estää?????

Vierailija
25/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, aiot siis evätä lasten tapaamisen isältään, koska lapset olisivat menossa serkkuja tapaamaan mökkireissulle? Tämäkö on tilanteesi?

Vierailija
26/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 18:15"]

Ap, aiot siis evätä lasten tapaamisen isältään, koska lapset olisivat menossa serkkuja tapaamaan mökkireissulle? Tämäkö on tilanteesi?

[/quote]

Ei, vaan lapset menisivät serkkujensa kanssa mökille, isä kotona. Isä siis lähivanhempi, minä etä.

ap

Vierailija
27/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se on lapsille mieluinen asia jota odottavat, niin eiköhän vanhemmat saa asian sovittua kivasti kuitenkin. Nauttikaa lapsistanne ja elämästä, turha riidellä. 

Vierailija
28/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman lastenvalvojan vahvitamaa sopimusta tilanne on vähän voivoi. Lähi voi hyvinkin tehdä mitä tykkää. Hommaat sen virallisen vahvistetun sopimuksen sukkelaan, lähillä velvollisuus sitä noudattaa uhkasakon nojalla. Ja etäähän se sopimus ei sido sitten mitenkään, että voi ottaa tai olla ottamatta ja palauttaa aiemmin tai pitää vaikka päivän pitempään, jos siltä tuntuu, ihan sopimatta mitään... Etällä on vain oieuksia, lähillä velvollisuuksia. Ilman virallisia sopimuksia etälle ei ole edes oikeuksia, jos sopimaan ei pystytä.

Vierailija
29/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on siis huolissaan lasten mökkireissusta ja sen sujumisesta, vai kuinka? Eikö teistä jompikumpi tai vaikka molemmat voisi osallistua reissuun, vai keitä aikuisia on mukaan lähdössä?

Vierailija
30/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 18:39"]

Ap on siis huolissaan lasten mökkireissusta ja sen sujumisesta, vai kuinka? Eikö teistä jompikumpi tai vaikka molemmat voisi osallistua reissuun, vai keitä aikuisia on mukaan lähdössä?

[/quote]

Ei ole kyse huolesta, reissu sujuu varmasti hyvin, vastaavia ovat tehneet aiemminkin. Kysyin että onko etällä oikeus minun mielipiteestäni huolimatta sopia tällainen reissu. Ja hei, ei ole mahdollista kummankaan osallistua, työssäkin kun on käytävä... Saatika molempien, kuinka moni eronnut lomailee yhdessä?

ap

Vierailija
31/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, koita jo päättää oletko etä, lähi, vai mikä olet. Onko Porvoossa paljonkin lämmintä?

Vierailija
32/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 18:47"]

Ap, koita jo päättää oletko etä, lähi, vai mikä olet. Onko Porvoossa paljonkin lämmintä?

[/quote]

Olen joka viestissä kertonut että olen etä. Paitsi ekassa en maininnut kuka on mikäkin.

ap

Vierailija
33/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpölöpö ap, ;)

Vierailija
34/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 18:53"]

Höpölöpö ap, ;)

[/quote]

Niinku mitä? Osaako joku nyt vastata kysymykseen, onko ihan laillista lähin toimia noin? Etällä ei mitään sanavaltaa asiaan?

ap

Vierailija
35/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sopimuksia. Lapsen isä etävanhempi. Poika jo pitkän aikaa päättänyt meneekö isälleen viikonlopuksi. Näyttäähän tuo menevän mielellään, on 2 sisarusta siellä ja nk äitipuoli kohtelee hyvin ja ihan ok onkin, itsekin jutellut muutamaan otteeseen. Viikonloput isällään, poikkeuksia toki löytyy ja loma-ajoista osan syyslomaa ja talvilomaa ja kesällä vähintään kuukausi. Joulu ja uusi vuosi mun kanssa.

Vierailija
36/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 19:05"]

Ei ole sopimuksia. Lapsen isä etävanhempi. Poika jo pitkän aikaa päättänyt meneekö isälleen viikonlopuksi. Näyttäähän tuo menevän mielellään, on 2 sisarusta siellä ja nk äitipuoli kohtelee hyvin ja ihan ok onkin, itsekin jutellut muutamaan otteeseen. Viikonloput isällään, poikkeuksia toki löytyy ja loma-ajoista osan syyslomaa ja talvilomaa ja kesällä vähintään kuukausi. Joulu ja uusi vuosi mun kanssa.

[/quote]

Ja tämä vastaa ap:n kysymykseen miten...?

Vierailija
37/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän lähi saa tehdä periaatteessa miten huvittaa ennenkuin mitään on paperilla. Minä päästäisin lapsen mökille, mutta olisin todella närkästynyt, ettei asiaa sovittu yhdessä ennenkuin lapsille luvataan.

Mitään lakitekstiä minulla ei ole, mutta käsittääkseni asia on näin. Mulkku mikä mulkku kyseinen lähi-isä, jos mielivaltaisesti tekee yhteisiä päätöksiä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi