Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tuossa 5:2 dieetissä syödään noi paastopäivät??

Vierailija
01.08.2013 |

Tietääkö kukaan miten noi 2 dieettipäivää tulisi syödä? Ei mitäänkö?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö löydä googlaamalla tietoa? Syödään n. neljännes omasta kulutuksesta paastopäivinä, esim. yksi kevyehkö ateria. Jokunen sata kilokaloria. Tarkoitus ei kai ole kuitenkaan syödä tai juoda jotain koko päivää, vaan jättää joitain aterioita väliin.

Vierailija
2/3 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en löydä tarkkaa ohjetta!! noin 400-500kcal piti syödä, mutta toivoin tarkkaa ohjetta ..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule, hommaapa vaikka amazonpistecomista kirjat The Fast Diet (Michael Mosley, Mimi Spencer) ja The Fast Diet recipe book (Mimi Spencer, Sarah Schenker). Selitetään rautalangasta vääntäen kaikki ja saat myös paastopäivien reseptiohjeita. Löytyy kyllä muutakin kirjallisuutta runsaasti ja jos ei englanti taitu, just taisi ilmestyä suomennettu versio tuosta Mosleyn kirjastakin (jos en nyt ihan väärin muista). Siinäkin on reseptejä jonkin verran ja myös kaloritaulukot, joista itse voi laskeskella sopivat annokset. Tuohan nyt ei ole mitään rakettitiedettä sinänsä. Tuossa reseptikirjassa sitten taas varmaan parisataa erilaista tuohon ruokavalioon sopivaa reseptiä.

Tarkoituksena on siis olla selvästi normaaliarkipäivää vähäisemmällä energiansaannilla kahtena päivänä viikossa ja muina päivinä syödä normaalisti. Nuo päivät voi itse valita, esim. ma ja to monilla, jolloin viikonloppu on normaalisyömistä eikä tarvi kyläilyjä tai muita miettiä. Naisille suositeltiin n. 500kcal ja miehille n. 600kcal päivittäistä energiansaantia. Mosley on itse päätynyt tapaan, jossa syö proteiinipitoisen aamupalan, päivän pärjää kahvilla ja teellä ja muulla runsaalla juomisella (toki kaloritonta tai hyvin vähäkalorista) ja illalla syö kevyesti esim. höyrytettyä kalaa ja kasviksia, yht. päivän ja illan aikana siis n. 500-600kcal. Tästä on monenlaisia versioita, riippuen yksilöllisistä tottumuksista ja aikatauluista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä