Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laskin juuri nimet tyttären vieraskirjassa

Vierailija
02.06.2013 |

ja yhteissummaksi tuli numeroina 362 nimeä.

Sen verran siis kävi eilen vieraita ylioppilasta juhlimassa.

Oli enemmän kuin odotettiin, mutta hyvin sujui silti...

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 13:19"]

No sitten teidän perheessä harrastetaan jotain sellaista, missä on isot harrastuspiirit. Tai olette jotenkin sellaisissa ammateissa, että lasten yo-juhliin sitten tunkee koko kylä kun voi väittää teidät tuntevansa.

[/quote]

Nuo osuivat molemmat aika oikeaan. 

Vierailija
42/45 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 12:37"]

Tarjoilut tein itse alusta alkaen. 

En koska ei olisi ollut varaa tilata pitopalvelua, vaan koska kyllä minusta vanhemman tulee arvostaa lapsensa juhlaa edes sen verran, että itse leipoo vähintäänkin makeat. 

[/quote]

Meillä ajatellaan päinvastoin eli myös nuoren juhlat ovat sellaiset, että niihin panostetaan kunnolla eikä pakoteta anoppia kahvinkaatajaksi ja serkkuja tiskaamaan. Pitopalvelun ansiosta koko perhe voi nauttia juhlasta ja olla vieraiden kanssa sen sijaan, että juhlittava keräilee tiskejä eikä äitinsä pääse tervehtimään vieraita, koska täydentää kahvipöytää.

[/quote]

No joo, tuossa tilanteessa kannattaa kyllä palkata pitopalvelu. Siis kun olette noin saamatonta porukkaa, että olisi pitänyt pyytää anoppi kaatamaan kahvia ja serkku tiskaamaan. Meillä on kaikkiin juhliin tehty itse tarjoiltavat, on pystytty tervehtiä vieraita, jutella ja myös täydennetty kahvipöytää. Jotkut osaa, jotkut ei! Me emme ole onneksi yhtä kädettömiä, mitä sinä. Mutta hyvä, että pitopalvelut saavat rahaa sinunlaisilta ihmisiltä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 15:12"]

No joo, tuossa tilanteessa kannattaa kyllä palkata pitopalvelu. Siis kun olette noin saamatonta porukkaa, että olisi pitänyt pyytää anoppi kaatamaan kahvia ja serkku tiskaamaan. Meillä on kaikkiin juhliin tehty itse tarjoiltavat, on pystytty tervehtiä vieraita, jutella ja myös täydennetty kahvipöytää. Jotkut osaa, jotkut ei! Me emme ole onneksi yhtä kädettömiä, mitä sinä. Mutta hyvä, että pitopalvelut saavat rahaa sinunlaisilta ihmisiltä! :)

[/quote]  Olette siis epäkohteliaita vieraillenne ja kuvittelette sen tekevän teistä jotenkin muita pätevämpiä.

Vierailija
44/45 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aloittajan vierasmäärä mitenkään ihmeellinen ole.

Minun ja siskoni ylioppilasjuhlissa (4 vuotta väliä), kävi molemmissa noin 200-250 vierasta ja tarjoilut tehtiin itse.

Jos on iso suku ja paljon tuttavia, vanhempien ystäväpiirä ja työkavereita ja kylältä paljon tuttuja, niin tuo vierasmäärä tulee äkkiä täyteen.

Isoissa kaupungeissa elävillä on yleensä vähemmän sellaisia tuttavia, jotka kutsuttaisiin juhliin. Mutta maalaispaikkakunnilla ollaan enemmän tekemisissä lapsen, omien ja isovanhempien tuttavien kanssa, ja "maalla" ehkä tullaan juhliinkin enemmän.

Esimerkiksi meillä ei lähetetty yhtään virallista kutsua. Kerrottiin koska jujlat on ja mistä kellonajasta alkaen saa tulla paikalle. Oli siis vapaa vierailuaika, koska pienellä paikkakunnalla ihmisillä on yleensä paritkin juhlat joissa tulee käydä.

Vierailija
45/45 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan meillä ylioppilasjuhlia varten piti vuokrata Versaillesin palatsi kun vieraita oli tulossa niin paljon.

Aikaahan tuosta on jo toistakymmentä vuotta. Nimien laskeminen vieraskirjasta on edelleen kesken.... huoh, takaisin sorvin ääreen sitten vaan! 

Me laitettiin kutsuihin naapurin osoite. Katseltiin sitten verhojen raosta, kun massat parveili naapurin patiolla kuin villiintynyt petolauma.