I-H-A-N-A-A! PÄÄSIN EROON PÄIVÄKODISTA
Poju alottaa syksyllä koulun, eikä tartte enää kuljetella päivähoitoon tai maksaa järkyttävän hintasia päiväkotilaskuja
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 22:58"]
Miksi joku vertaa päivhoitoa muodostelmaluisteluun?
Lapsi on pakko viedä päivähoitoon jos haluaa käydä töissä, mutta johonkin muodostelmaluisteluun ei kai ole kenenkään pakko osallistua?
[/quote]
En vertaa:) vaan kerroin minkä verran joku harrastuskin voi maksaa. Tässä maassa kuitenkin on erittäin yleistä, että lapset harrastavat. Ja monet harrastukset ovat kalliita.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 22:57"]
Meidän ip ei tosiaan maksa 90e.
[/quote]
Kenen järjestämää se on? Se varmaan riippuu siitäkin. Ja missä päin.
Surullista miten mitätöit lapsesi varhaislapsuuden ympäristön/osallistujat noin. Ajattelet siis itsekin, että lapsesi on elänyt paskassa ympäristössä koko elämänsä tähän kouluikään asti? Millainen äiti olet, että olet tuollaisen sallinut lapsellesi? Hakenut tuon pk-paikan? Vienyt lapsesi sinne tutustumaan? Hyväksynyt paikan? Jättänyt lapsesi sinne joka ikinen arkipäivä vuosien ajan?
Älä syytä päiväkotia, katso peiliin.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 23:04"]
Surullista miten mitätöit lapsesi varhaislapsuuden ympäristön/osallistujat noin. Ajattelet siis itsekin, että lapsesi on elänyt paskassa ympäristössä koko elämänsä tähän kouluikään asti? Millainen äiti olet, että olet tuollaisen sallinut lapsellesi? Hakenut tuon pk-paikan? Vienyt lapsesi sinne tutustumaan? Hyväksynyt paikan? Jättänyt lapsesi sinne joka ikinen arkipäivä vuosien ajan?
Älä syytä päiväkotia, katso peiliin.
[/quote]
Ootko ihan vammanen päästäsi?
Kyse on päiväkotiajasta eroon pääsemisestä, ei yksittäisestä päiväkodista. Oli päiväkoti mikä hyvänsä, se on aina kallis, sinne pitää aina viedä ja hakea, siellä on aina niitä tympeitä aikuisnaamoja - hoitajia ja vanhempia. Koko se ruljanssi kuormittaa niin lasta kuin vanhempia. Mutta eipä tarvitse enää sitä miettiä. Ohi on!
Mun lapseni on 5 eikä ole ikinä ollut päiväkodissa, hähhää.
Millaiset ihmiset haukkuvat toista päävammaiseksi:(
terveiset vammaisen perheestä
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 23:09"]
[/quote]
Mä en olis itse jaksanut ikimaailmassa könytä kotona viittä vuotta. Se olisi ollut kuin vankeusrangaistus.
On muuten jännää miten onnellinen mäkin olin 2008 kun sain lopetettua kuopuksen eskarin joka silloin oli pk:n yhteydessä. Olin niin onnellinen että se kallis ruljanssi loppui.
Ja kaksi vuotta myöhemmin tein iltatähden ja aloitin entisestään kallistuneen systeemin uudelleen.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 23:10"]
[/quote]
Vammaiskortti lyöty pöytään. Jospa keskittyisit asiaan hipokraattiuden sijaan.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 23:10"]
[/quote]
Vammaiskortti lyöty pöytään. Jospa keskittyisit asiaan hipokraattiuden sijaan.
[/quote]
Tai jospa vaan jätän teidät ihmisystävät tänne ja keskityn perheeseeni.
Kotona ja kotona. Rakkaan lapsen kanssa on ollut ihanaa. Kotona ja muualla. Erilaisia syitä tähän on monia vuosien aikana tullut. Kyse ei ole aina ollut omasta päätöksestä tai jaksamisesta.
Tämä on ollut kuitenkin ihan ainutkertaista, olla koskaan kenenkään (ihanan ihmisen) kanssa vapaastipitkään. Ja vieläpä nähdä oman lapsen kasvavan, olla lähes aina läsnä. Jaksoin, koska halusin ja oli pakko. Seuraavaksi ihan muuta :)
quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 23:13"]
[/quote]
Mä en olis itse jaksanut ikimaailmassa könytä kotona viittä vuotta. Se olisi ollut kuin vankeusrangaistus.
[/quote]
Miksi teit lapsen? Hirveetä....vankeusrangaistus olla oman lapsen kanssa..... :(
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 23:13"]
[/quote]
[/quote]
Varsinkin sille lapselle!
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 23:29"]
Miksi teit lapsen? Hirveetä....vankeusrangaistus olla oman lapsen kanssa..... :(
[/quote]
Sulle saattaa tulla järkytyksenä, että Suomessakin on tuhansia ja taas tuhansia vanhempia, jotka eivät halua olla lapsensa kanssa viittä vuotta kotona. Osalla on mieluisa työ, johon on kiva palata ja siitä myös nauttii. Osa ei vain yksinkertaisesti viihdy kotona, hiekkalaatikon reunalla ja perhekerhoissa.
Osa ei myöskään arvota lastaan tai omaa onnistumistaan vanhempana sen mukaan kuinka monta vuotta on tullut oltu lapsen kanssa kotona. Ja 99% useita vuosia lapsensa kanssa kotona olleet, ovat tehneet sitä pakon sanelemana: ei ole saatu muutakaan työtä tai sitten oma työ tai työmaailma ylipäätään on ollut niin vastenmielinen, että mieluummin on hankittu lisää jälkikasvua kätevästi kolmen vuoden väliajoin.
Toivottavast tämä järkyttävä paljastus ei vienyt yöuniasi ihan kokonaan...
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 22:10"]
Poju alottaa syksyllä koulun, eikä tartte enää kuljetella päivähoitoon tai maksaa järkyttävän hintasia päiväkotilaskuja
[/quote]
Totta on että päivähoitomaksut muodustuvat aika merkittäviksi ainakin sellaisissa perheissä joissa maksetaan useammasta kun yhdestä lapsesta ja vielä maksimisummaa. Aluksi voi tuntua että helpottaa kun ei ole päivähoitomaksuja ja sitä se onkin kun kyseessä on alakoululainen sillä ala-asteikäinen kuluttaa vain vähän enemmän kun päiväkoti-ikäinen ja hoitomaksut jää pois. Toki kallis harrastus voi nielaista hyödyn mitä tulee päivähoitomaksujen poistumisesta.
Mutta sitten alkaa tullakin jo kaikkea muuta viimeistään yläasteelle siirryttäessä tai oikeastaan jo 5-6 luokasta lähtien eli: ruokakulut nousee jyrkästi (moni yläasteikäinen syö enemmän kun aikuinen päivässä) vaate- ja kenkämenot voivat kasvaa jyrkästi (toisaalta päiväkoti-ikäisellekin saa menemään paljon varsinkin jos ostaa kalleimpia ulkoiluvaatteita) koska teini-ikäisille voi kelvata vain jokin tietty merkki tai tyyli mitä muillakin on (esim. kengät merkkilenkkarit sun muut ovat n. 80€ luokkaa kun pikkuskideille löytyy parilla kympillä) lapsella voi olla kallis harrastus, teini tarvitsee omaa taskurahaa mennäkseen leffaan, kauppaan tai ulos syömään (esim. leffa + syöminen pari kymppiä) teinillä on jo omat kännykkälaskut (ihan kympin prepaid liittymällä ei selviä) leluja ei enää ostella mutta sen sijaan lahjatoiveet ovat kallista elektroniikkaa kuten iphone tai uusi tv jne. sitten alkaa olla ajankohtaista mopokortit ja mopot jne...
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 22:31"]
Ei enää laskuja.
Ei enää viemisiä ja hakemisia.
Ei enää stressiä kura- ja vaihtovaatteista.
Ei enää olemista kihomato- ja täitartuntapesässä.
Ei enää muiden lasten vanhempien tympeitä naamoja.
[/quote]
Meinaatko tosiaan, että koulussa ei ole täitä ja kihomatoja? On siellä.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 22:31"]
Ei enää laskuja.
Ei enää viemisiä ja hakemisia.
Ei enää stressiä kura- ja vaihtovaatteista.
Ei enää olemista kihomato- ja täitartuntapesässä.
Ei enää muiden lasten vanhempien tympeitä naamoja.
[/quote]
Kyllä niitä täitä löytyy myös koululaisilta. Odotappa vaan syksyä kun, alkaa pipokausi :D
Ihan kauheeta, että joidenkin vanhempien mielestä kotona oleminen lapsen kanssa on yhtä kuin vankeusrangaistus!
Minulle se on suuri etuoikeus, jota KELA jopa vähän tukee.
Miksi teette lapsia, jos on niin kiire tehdä uraa ja pärjätätä työelämässä?
Koulussa lapset eivät ole niin tiiviisti toistensa kanssa tekemisissä kuin päivähoidossa --> paljon pienempi riski kihomatoihin ja täihin.
Koulaisen vanhemman ei tarvitse katsella toisten lasten vanhempien tympeitä naamoja kuin pari kertaa vuodessa vanhempainilloissa ja lukukauden päätösjuhlissa.