Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies valittaa kun käytän säästörahat uuteen hampaaseen

Vierailija
01.06.2013 |

Niin multa puuttuu hammas ja päätin hankkia hammasimplantin. Tämä tarkoittaa, ettei mulla ole kesälomalla sit varaa lähteä esim matkalle kun säästöön laitetut rahat menee tohon (en omista luottokortteja aiemman maksuhäiriömerkinnän takia).

Olenko tosi törkeä? Lapsia ei ole. 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huom nämä säästetyt rahat olen siis ITSE säästänyt, ei ole yhteisiä säästöjä.

t. ap

Vierailija
2/23 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on sinun omat säästösi niin ei sitten ole mitään syytä suuttua, mutta jos rahoista osa on myös hänen, niin silloin hänellä on oikeus kieltäytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hammasharja olisi ollut halvempi vaihtoehto. miksi se on monen mielestä vaikeaa?

Vierailija
4/23 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun säästöt, sun rahat, sun päätös. Mulla on 2 hammasimplanttia enkä todellakaan olisi ilman niitä, vaikka eivät kaikista näkyvimmässä paikassa olekaan. 

Vierailija
5/23 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 21:54"]

hammasharja olisi ollut halvempi vaihtoehto. miksi se on monen mielestä vaikeaa?

[/quote]

Entä jos ap. on kaatunut esim. pyörällä ja sen takia menettänyt hampaansa. Eipä se hammas pelkällä harjauksella pysy paikallaan tai kasva tilalle...

Vierailija
6/23 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 21:49"]

Niin multa puuttuu hammas ja päätin hankkia hammasimplantin. Tämä tarkoittaa, ettei mulla ole kesälomalla sit varaa lähteä esim matkalle kun säästöön laitetut rahat menee tohon (en omista luottokortteja aiemman maksuhäiriömerkinnän takia).

Olenko tosi törkeä? Lapsia ei ole. 

[/quote]Kysymys on sun rahoista vai??? vEt ole törkeä. Aivan hirveetä jos hammas puuttuu ja se näkyy vielä. Hyvään tarkoitukseen rahat menevät, sun hyvinvointiin. Mitä yhdestä matkasta. Suomessa on nyt kesä ja liiankin kuumaa.

Vierailija
7/23 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun säästöt, sun rahat, sun päätös. Mulla on 2 hammasimplanttia enkä todellakaan olisi ilman niitä, vaikka eivät kaikista näkyvimmässä paikassa olekaan. 

[/quote]

Kauanko sulla on ollu ne suussa? Toimineet ja pysyneet ilmeisen hyvin?

Vierailija
8/23 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin valitsisin hampaan. Oma itsetuntoni parani, kun sain implantit viitisen vuotta sitten.

Vierailija
9/23 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin sinulla on oikeus sijoittaa omat rahasi hampaaseen. Miehellä ei ole mitään oikeutta valittaa sinulle. Hampaat pitää pitää hyvässä kunnossa. 

Vierailija
10/23 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hampaissa tolkuttomasta reikiä, vaikka harjaan aamuin illoin. Lapsena ei kukaan huolehtinut mun hampaidenpesusta. Ei se aina ole oma vika. Ja ap saat käyttää säästösi ihan mihin haluat! :)

Vierailija
11/23 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 21:55"]

[/quote]

Entä jos ap. on kaatunut esim. pyörällä ja sen takia menettänyt hampaansa. Eipä se hammas pelkällä harjauksella pysy paikallaan tai kasva tilalle...

[/quote]Ei ole kaatunut. Olisi korjattu julkisella

Vierailija
12/23 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 21:58"]

Tietenkin sinulla on oikeus sijoittaa omat rahasi hampaaseen. Miehellä ei ole mitään oikeutta valittaa sinulle. Hampaat pitää pitää hyvässä kunnossa. 

[/quote]Miten niin ei ole oikeuttaa valittaa? Onhan puolisoilla lain mukaan elatusvelvollisuus. Jos mies on köyhempi puolisko ja näkee nälkää niin kyllä silloin pitää lykätä hampaan laittoa

Vierailija
13/23 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 22:02"]

Ei ole kaatunut. Olisi korjattu julkisella

[/quote]

Entäpä jos ap. ei mennyt lääkäriin sen jälkeen... Ei ne maagisesti lennätä julkiselta hammasta suuhun hammaskeijujen selässä... Sulla nyt vähä kusee toi sun logiikka hei.

Vierailija
14/23 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 22:04"]

[/quote]Miten niin ei ole oikeuttaa valittaa? Onhan puolisoilla lain mukaan elatusvelvollisuus. Jos mies on köyhempi puolisko ja näkee nälkää niin kyllä silloin pitää lykätä hampaan laittoa

[/quote]Koronkuva persuksiin vaan

Vierailija
15/23 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Että mitä paskaa puhut? Ei välttämättä korjata (ainakaan sellaisella tavalla jolla kehtaa elää), joissain tapauksissa annetaan vain ensihoito ja ohjataan yksityiselle.

Vierailija
16/23 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 22:04"]

[/quote]

Totta, avioliitossa on elatusvelvollisuus. Laissa sanotaan myös, että väkivalta on kielletty parisuhteessakin. Terveydenhuollon kieltäminen joltakulta on henkistä väkivaltaa. 

Ap ei maininnut miehen nälänhädästä. Sen sijaan hän mainitsi, että hänellä ei ole kesällä varaa matkustaa. Hampaiden hoito ja korjaaminen on terveyden vaalimista ja menee mielestäni aina matkustamisen edelle.

Jos ap:n mies on vaarassa kuolla nälkään, koska ap hankkii itselleen uuden hampaan, ap:n mies voi kääntyä sossun/Kelan puoleen ja hakea itselleen avustusta. Myös seurakunnalta voi pyytää ruoka-avustusta ja onhan meillä näitä leipäjonojakin, joihin voi tarvittaessa turvautua. 

Joten, ap, hanki itsellesi uusi hammas omatunto puhtaana. 

Vierailija
17/23 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

julkisella puolella ei laiteta implantteja? Ollenkaan, missään tapauksessa, edes onnettomuuksienjålkeen. Hampaan poisto riittää hoidoksi. Jos puolet hampaasta on jäljellä, julkisella siihen tehdään muovikuori/kruunu, koska tämä suojaa sitä jljellä olevaa hampaan tynkää, mutta siihenkin menee jukisella usein kuukausia, jos olet yli 18. Js koko hammas on paskana, se otetaan kokonaan pois, mitta mitään implanttia ei julkisella laiteta tilalle, koska tuleehan sitä nyt ilmankin toimeen.

(olen parikin kertaa selvitelllyt tätä, koska mulla on lapsena kateknnut etuhammas ja siitä tuo muovikruunu aika helposti, pikkutöytäisyissäkin irtoaa, joten sitä on joutunut korjailemaan aikuisiälläkin muutamaan otteeseen)

Vierailija
18/23 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden hoito on tärkeää! Ilman muuta kannattaa satsata implanttiin. Siitä on paljon pitkäaikaisempi ilo kuin jostain lomamatkasta. 

Mun asteikolla hampaidenhoito on kyllä ihan niitä viimeisiä, mistä tingitään. Ennemmin sitä kulkee vähän vaatimattomammissa vaatteissa kuin jättää hampaat hoitamatta.

Vierailija
19/23 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muista nyt tarkkaan, mutta jotain 10 vuotta sitten mun implantit laitettiin. Mä olen kaatunut pahasti eikä noiden kahden hampaan välille oikein voinut rakentaa mitään pysyvää, joten implantit olivat ainoa vaihtoehto. Todella kova hommahan siinä on, kun ensin istutetaan ne raudat ja siitä pitkän ajan jälkeen vasta ne implantit. Mulla ei ole tullut mitään ongelmia ja  olen todella tyytyväinen ratkaisuun. Itse sain ne vakuutuksesta, joten en joutunut itse edes mitään maksamaan. Jos vakuutus ei olisi korvannut, niin olisin silti laitattanut ne. Hampaat ovat kuitenkin sellainen juttu, mihin kaikki kiinnittävät huomiota.

Vierailija
20/23 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Mitäs jos pitäisit pääsi kiinni, jos et mitään mistään tiedä. ;) Esim meidän kunnassa ei julkisella puolella laiteta lainkaan implantteja, vaan ainoastaan proteesi tulee kyseeseen.

Mieheltäni lähti tapaturmaisesti hammas ja julkisella hoidettiin vain ensiapu. Implantti asennettiin yksityisellä ja tuli maksamaan noin 1500 euroa kaikkineen.