Mistä ajatuksistasi huomaat, ettet ole enää niin nuori? -peukutusketju
Paheksutko nuorten pukeutumista? Voittaako aikaisin nukkumaan meneminen ja pitkät yöunet aamuun asti biletyksen koska tahansa? Muisteletko kaiholla nuoruusvuosiasi? Listataan ajatuksia, joista huomaa ettei enää ole niin nuori. Yksi asia per viesti. Peukku ylös = tutulta kuulostaa, teen tätä samaa, peukku alas = en tee näin. Ap aloittaa:
Luen lapsuuden kotipaikkakunnan paikallislehdestä kirkollisia ilmoituksia. Bongailen tuttujen kastettuja lapsia, naimisiin menneitä koulukavereita ja erityisesti sitä, onko hautaan siunatuissa tuttuja. Tunnen itseni niin mummoksi. :D
Ap
Kommentit (96)
Palautumisaikaa tarvitsee ihan toisella tavalla. Jos tulee reissusta kotiin, harvemmin saavun edellisenä yönä ja seuraavana aamuna töihin. Yö tai pari omassa sängyssä nukuttuna ennen töiden jatkumista tekee ihmeitä.
Ei huvita arkena meikata tai muutenkaan laittautua, saati sitten käyttää epämukavia vaatteita tai kenkiä!
Nuorempana saatoin korvata lounaan kahvilla ja suklaapatukalla. Jos nyt tekisin samoin, olisi varmasti paha olo. :D Sokeria ei enää siedä loputtomiin.
En osaa tehdä meemejä. En kehtaa kuvata naamaani tai keimailuani nettiin.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kaikki nykykakaroiden "meemit" joita toistellaan papukaijan tavoin. Jotenkin saman vitsin toistelusta on tullut trendi.
Meinaat että spede, kummelit tai vintiöt aikoinaan eivät toistelleet samoja vitsejä? 🙄
Teinit käyttää samanlaisia ysäri/00-vaatteita kuin käytin itse 13-vuotiaana ja se huvittaa, että eipä nuo olleet syntyneetkään silloin. Eli toisella kierroksella ollaan muodin syklissä.
Vierailija kirjoitti:
Teinit käyttää samanlaisia ysäri/00-vaatteita kuin käytin itse 13-vuotiaana ja se huvittaa, että eipä nuo olleet syntyneetkään silloin. Eli toisella kierroksella ollaan muodin syklissä.
Jep, eikä itse voi kuvitellakaan vetävänsä sellaisia enää päälle. Mulla on niitä vielä tallessakin, karseaa.
Huomaan, että minulla on ihan eri tavalla elämänkokemusta, kuin keskiverto 20-vuotiaalla. Tämä näkyy mm. asenteissa muihin ihmisiin ja tietynlaisena avarakatseisuutena. Samoin ymmärtää paremmin mitä osaa ja mitä ei, nuorena luulee osaavansa.
Olen kai vielä näin kolmekymppisenäkin kohtalaisen hyvin perillä parikymppisten jutuista. Tietysti aina välillä havahtuu tajuamaan, että on elänyt lankapuhelinaikana ja lukiostakin on jo noin 15 vuotta aikaa. Samoin tajuaa ettei siihen 40v tai 50v-päivään ole niin pitkä aika....Osalla mun ikäluokasta on jo kouluikäisiä lapsia ja moni näyttää ulkonäöltäänkin keski-ikäiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteissa ei tarvi olla tiettyjä merkkejä vaan Lidlin merkittömät, perusvaatteet kelpaa hyvin.
Minusta Lidlin Crivit® rätit ovat mauttomia ja muodottomia lumppuja. Eivätkä ne edes istu kunnolla päälle ja kangasmateriaali tuntuu sellaiseslta limaiselta/rasvaiselta. Sitä paitsi Crivit® on tuotemerkki eli edes Lidlistä et saa merkittömiä vaatteita vaikka haluaisit. Eli jos haluat merkittömiä vaatteita niin tee ne itse.
RIP Jope. Kuului mun nuoruuteen. Itku tuli.
Yleisillä paikoilla käytetään ns. pyllyverkkareita. Uimahalleissa näkee samoin niitä perskannikat paljastavia bikinejä. Ei tiedä pitäiskö kauhistua vai naureskella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteissa ei tarvi olla tiettyjä merkkejä vaan Lidlin merkittömät, perusvaatteet kelpaa hyvin.
Minusta Lidlin Crivit® rätit ovat mauttomia ja muodottomia lumppuja. Eivätkä ne edes istu kunnolla päälle ja kangasmateriaali tuntuu sellaiseslta limaiselta/rasvaiselta. Sitä paitsi Crivit® on tuotemerkki eli edes Lidlistä et saa merkittömiä vaatteita vaikka haluaisit. Eli jos haluat merkittömiä vaatteita niin tee ne itse.
Varsinkaan tätä viimeistä kenkävillitystä en ymmärrä. Vaikka oli korona kriisi ja poikkeuslaki oli jo voimassa niin ihmiset tungeksi Lidliin ostamaan niitä Crivin Lidl-kenkiä ja repivät toistensa kädestä kuin hullut eläimet. Kaiken huipuksi ne sini-keltaiset vaahtomuovinpalaset on rumia ja köykäsiä.
En tajua Tiktokia. Tanssi app? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana saatoin korvata lounaan kahvilla ja suklaapatukalla. Jos nyt tekisin samoin, olisi varmasti paha olo. :D Sokeria ei enää siedä loputtomiin.
Tämähän ei vastannut kysymykseen, mutta olen huomannut saman! Nuorena saatoin vetää sinisen fasun ihan tuosta noin vaan.
Nyt menee kaksi palaa. Irtokarkit ällöttää jo ulkonäöllään.
Ja ihan mukulana söin sokeripaloja. Mansikat ja herneet ovat kyllä yhä hyviä.
Tajuan, että monet muistamani asiat ovat sellaisia, ettei nuorilla ole muistikuvia noista ajoista. Aasian tsunami 2004 ja WTC 2001 näin esimerkkinä. Nykyiset yläasteikäiset eivät olleet edes syntyneet tuolloin. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkaan tätä viimeistä kenkävillitystä en ymmärrä. Vaikka oli korona kriisi ja poikkeuslaki oli jo voimassa niin ihmiset tungeksi Lidliin ostamaan niitä Crivin Lidl-kenkiä ja repivät toistensa kädestä kuin hullut eläimet. Kaiken huipuksi ne sini-keltaiset vaahtomuovinpalaset on rumia ja köykäsiä.
Mun naapuri osti sellaiset kengät ja unohti ne ulos. Tuli tuulen puuska ja ne kengät lähti lentemään sen puuskan mukana. Naapuri vaa juoksi käsiään heiluttaen niie kenkien perässä ja huusi "mun rahat, mun rahat". 😂
Nuorena halusi viettää aikaa coolien ja hyvännäköisten ihmisten seurassa sekä halusi hyväksyntää heiltä.
Vanhemmiten etsii ympärilleen lähinnä ystävällisiä ihmisiä.
Komppaan näitä vertailuja nykyteineihin.
Kuullessani jonkun biisin v.2002-2008 palaan mielessäni omiin teinivuosiini. Samalla tajuan, että nämä mun teinivuosien hittibiisit ovat nuorille "ikivanhoja hittejä", jotka soi korkeintaan jossain lätkämatsissa. :D
Ihanaa, ettei tarvitse lähteä enää yöhön.
Myös pienet lapset (kirkuvat, juoksevat) ärsyttävät - ei jaksa yhtään.
Ei hävetä enää mikään.