Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kärsin suolistovaivoista Suomessa ja syy on suomalaisen ravinnon köyhässä bakteerikannassa..

Vierailija
18.07.2020 |

Vietän puolet vuodesta ulkomailla ja huomaan, että suolistovaivani helpottavat aina ulkomailla, mutta palaavat aina Suomessa. Ulkomaila suosin katukeittiöitä ja toriruokia eli jopa lihat ja kalat ostan kadulta tai helteisiltä toreilta, mikä saisi Suomen ruokaviraston ja Valviran kauhistumaan. MItään ogelmia ei ole koskaan ollut ulkomailla ruoasta, mutta steriilissä Suomessa ongelmia riittää. Viime vuosina suolisto-ongelmista on jo tullut suomalaisten kansantauti eikä selvää syytä ilmiöön ole löydetty. Itse uskallan väittää kokemuksen pohjalta, että syy löytyy Suomen köyhästä bakteerikannasta, joka taas johtuu koko ruokaketjun ja ruonkäsittelyn muuttumisesta yhä steriilimmäksi sekä erilaisten säilöntä- ja lisäaineiden määrästä. Aihe jakaa mielipiteitä, mutta luotan kokemukseeni, jonka pohjalta kyseenalaistan suomalaisen ruoan terveellisyyden.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele miksi korona leviää länsimaissa nimenomaan kaupungeissa. Asukkaat tottuneet steriiliin ympäristöön ja (liha)ruokaan + antibiootteihin vauvasta asti. Tämän takia Aasiassa tauti on kurissa, siellä syödään niin paljon kalaa ja vihanneksia eikä eineksiä.

Aasiassa käytetään antibiootteja täysin holtittomasti, niitä haetaan apteekeista ilman mitää reseptejä. Näin syntyvät antibiooteille vastustuskykyiset bakteerikannat, joita sitten tuodaan matkoilta tuliaisina Suomeen.

Mulla on ongelmavatsa, joka voi aina hyvin antibioottikuurin jälkeen. Normaalisti 3-4 aamupaskaa, kiireellistä sellaista.

Vierailija
62/71 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väännetään rautalangasta, mahani ei kestä TEOLLISESTI TUOTETTUA askorbiinihappoa. Marjoissa ja hedelmissä oleva askorbiinihappo sopii. Kuka osaa kertoa MIKSI?

Ihmisen mieli on ihmeellinen.

Sittenhän meitä on täälläkin jo useita. Lisäksi tiiän montakin sellaista, mutta moni muu ei tiedä.

https://www.epressi.com/tiedotteet/talous/cor-group-osakkaaksi-pohjois-…

Pitäisi kertoa noillekin:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele miksi korona leviää länsimaissa nimenomaan kaupungeissa. Asukkaat tottuneet steriiliin ympäristöön ja (liha)ruokaan + antibiootteihin vauvasta asti. Tämän takia Aasiassa tauti on kurissa, siellä syödään niin paljon kalaa ja vihanneksia eikä eineksiä.

Aasiassa käytetään antibiootteja täysin holtittomasti, niitä haetaan apteekeista ilman mitää reseptejä. Näin syntyvät antibiooteille vastustuskykyiset bakteerikannat, joita sitten tuodaan matkoilta tuliaisina Suomeen.

Mulla on ongelmavatsa, joka voi aina hyvin antibioottikuurin jälkeen. Normaalisti 3-4 aamupaskaa, kiireellistä sellaista.

Minulla sama, vatsa möyrii ja kuplii jatkuvasti, paitsi aina antibioottikuurin aikana toimii kuin kuuluisa junan vessa.

Vierailija
64/71 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

muinaismuija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on bakteerikammoisten maa

askorbiinihappoa kannattaa karttaa, katoaa monikin vaiva. Siis tekee ruoat itse;-)

Eli C-vitamiinia kannattaa välttää? Tuolla menetelmällä saat vain keripukin.

Vältä askorbiinihappoa älä c-vitamiinia. Ei minunkaan maha kestä askorbiinihappoa. En tiedä miksi. Mulla on kyllä ruoka-aineallergioita, ehkä johtuu niistä...

Oletko tyhmä vai provo?

Ehkä sitten tyhmä. Jos otan purkista Solgarin valmistamaa vitamin c crystals valmistetta, menee maha sekaisin ja kämmenselkiin nousee ihottumaa. Jos syön pussillisen porkkanoita, ei tapahdu mitään.

Olenko tyhmä vai allerginen ascorbiinihapolle?

Vai olisikohan allerginen jollekin muulle aineelle tuossa valmisteessa?

https://www.solgar.com/products/vitamin-c-crystals/

soijaa - en maista edes!

Vierailija
65/71 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on, että Suomessa varmaan osin ruokaa ylikäsitellään hygienian/maun jne. nimissä. Mutta mitä vatsan ongelmiin tulee, niin on niitä muuallakin. Asun itse Etelä-Euroopassa ja tosi monella on närästystä ja vatsanväänteitä useinkin. Ihmiset eivät kuitenkaan ole kovin hanakoita hakemaan diagnooseja saati välttelemään ruoka-aineita, jos niistä pitävät. Ruokavalion merkitystä terveydelle muuten kuin painon näkökulmasta ei oikein tajuta, vaan mennään makunautinnot edellä.

Vierailija
66/71 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka Puska (elintarviketeollisuuden mannekiini) , kevyttuotteet, voin sijaan margariini, kasvisrasvat,  ym. kaikki täysin luonnottomat teollistuotteet.

Aitoa ruokaa alkuperäisistä raaka-aineista itse valmistettuna = tie terveyteen.

Vierailija
67/71 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väännetään rautalangasta, mahani ei kestä TEOLLISESTI TUOTETTUA askorbiinihappoa. Marjoissa ja hedelmissä oleva askorbiinihappo sopii. Kuka osaa kertoa MIKSI?

Sulla loppuu inttämisen aihe niin ilmoitat että vika on korvien välissä. Kertonee enemmän sinusta kun minusta. Hyvää kesän jatkoa silti.

Vierailija
68/71 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista!

Vierailija
69/71 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla loppuu inttämisen aihe niin ilmoitat että vika on korvien välissä. Kertonee enemmän sinusta kun minusta. Hyvää kesän jatkoa silti.

En ole koskaan sanonut niin. Joku muu on saattanut sanoa niin.

Vierailija
70/71 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikeasti hämmästyttävä ongelma ja vähön jo salaliitto-teoriaa nostattavaa on, että asiaa ei tutkita!

Suomen elintarviketuotannosta on jotain jonka takia kaikenlaiset suolistosairaudet ovat yleistyneet.

Semmoista tutkijaa ei vaan löydy, eikä sitä rahoiteta, joka selvittäisi asian.

Kaikki suomalaiset eivät syö samalla tavoin, kaikilla ei ole vatsaongelmia.

Kasvoin pienellä maatilalla, jossa ruoka hyvin pitkälle kasvatettiin itse.

Luonnonmsrjat kuuluivat ja kuuluvat yhä ruokavalioon.

Vanhempani edelleen syövät itse kasvatettuja juureksia ja vihanneksia ja luonnonmarjoja.

Isäni(s. 1940) on ikänsä kärsinyt vatsavaivoista, samoin minä.

Jokin muu kuin "nykyajan teollinen ruoka" on syypää tähän.

Myöskään liika steriiliys ei voi olla selitys.

Sain jo lapsena myös astman.

Vierailija
71/71 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä syöt suomessa eri tavalla. probiootteja ja kasvisruokaa voi syödä suomessakin.