Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kärsin suolistovaivoista Suomessa ja syy on suomalaisen ravinnon köyhässä bakteerikannassa..

Vierailija
18.07.2020 |

Vietän puolet vuodesta ulkomailla ja huomaan, että suolistovaivani helpottavat aina ulkomailla, mutta palaavat aina Suomessa. Ulkomaila suosin katukeittiöitä ja toriruokia eli jopa lihat ja kalat ostan kadulta tai helteisiltä toreilta, mikä saisi Suomen ruokaviraston ja Valviran kauhistumaan. MItään ogelmia ei ole koskaan ollut ulkomailla ruoasta, mutta steriilissä Suomessa ongelmia riittää. Viime vuosina suolisto-ongelmista on jo tullut suomalaisten kansantauti eikä selvää syytä ilmiöön ole löydetty. Itse uskallan väittää kokemuksen pohjalta, että syy löytyy Suomen köyhästä bakteerikannasta, joka taas johtuu koko ruokaketjun ja ruonkäsittelyn muuttumisesta yhä steriilimmäksi sekä erilaisten säilöntä- ja lisäaineiden määrästä. Aihe jakaa mielipiteitä, mutta luotan kokemukseeni, jonka pohjalta kyseenalaistan suomalaisen ruoan terveellisyyden.

Kommentit (71)

Vierailija
22/71 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomessakin voi syödä bakteeririkkaasti. Ostaa oikeaa käsittelemätöntä ravintoa. Ei osta mitään, mikä on käynyt teollisen prosessin läpi. Tekee itse aidoista käsittelemättömistä raaka-aineista. Se vaatii tosin työtä ja vaivaa, varsinkin jos ei asu ravintonsa lähellä.

Meillä on max 16km matkaa lähes kaikkeen meidän ravintoon. Eikä se ravinto ole poistunut kasvupaikaltaan tai elinsijaltaan mihinkään välikäsille, vaan suoraan niiltä sijoiltaan meidän keittiöön. On kasvikset, juurekset, perunat, lihat (nauta, sika, kana/kukko, lammas, hirvi, kala), maito, munat.

Perunat ja juurekset tulevat meille multineen. Lihat isoina kimpaleina jotka "prosessoin" itse sopivaan muotoon. Maito suoraan tilalta ämpärissä, josta jälleen itse jatkokehitän, juontimaidoksi, kermaksi, viiliksi, voiksi, smetanaksi.

Ja hapatukset; hapankaali, hapanherne, hapankurkku.

Näin vältetään elintarviketeollisuuden todella rankat puhdistusprosessit, joiden jäljiltä ei ravinnossa ole juuri lainkaan mitään jäljellä. Kotikeittiö puhdistuu saippualla ja vedellä ilman mitään desinfiointeja. Lähiruoka, lähibakteerit.

Harvalla on tuohon aikaa.

En ole tuo kenen viestiin kommentoit, mutta esimerkiksi kasvisten hapattaminen (fermentointi) ei ole mikään vuosikausien urakka. Saahan ne purkissa tekeytyä viikosta eteenpäin, mutta itse valmistukseen ei mene kauaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muinaismuija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on bakteerikammoisten maa

askorbiinihappoa kannattaa karttaa, katoaa monikin vaiva. Siis tekee ruoat itse;-)

No sitä askorbiinihappoa on ihan tuoreissa hedelmissä, marjoissa ja kasviksissa. Miten meinasit itse tekemällä välttää? Ja keripukkiko on parempi kuin "monet vaivat"?

se teollinen on niin salaista, et neuvontanumeroon palkattu tyyppi sanoi "sitä minun ei ole lupa kertoa", kun kysyin, mitä siinä sun säkissä lukee, kun purkissa lukee, et "runsaasti c-vitamiinia". Meni lopullisesti luotto lastenruokiin, kun tuli paha korvatulehdus. Sentään parani antibiootilla, mutta sulle sen voin kertoa kyllä. Omakasvattamia herukoita, mansikoita ja sokeroimattomia kaupan luomumansikoita kyllä voin syödä sairastumatta. Terveenä olenkin ollut vuosikausia ilman yhtään flunssaa eikä ole tullut reikiäkään hampaisiin. Mahtaako se happo syövyttää niitäkin? Sellakan E904 takia en käytä hedelmiä, kun siitä tulee migreeni.

Vierailija
24/71 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muinaismuija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

askorbiinihappoa kannattaa karttaa, katoaa monikin vaiva. Siis tekee ruoat itse;-)

Tiedäthän, että askorbiinihappo on C -vitamiinia?

Jonku viraston mantraa, tiedän, mutta sitä on useissa luomujauhoissakin. Muuten ne toukan munat varmaan alkais kasvaa, vai miten se huono jauho vois parantua lisäämällä maissista tehtyä ainesta sekaan? Koisamyrkkyä se on, jos et tiennyt - kun on tehty maisista. Ja koisa on perhonen. Maississa se elää hetken toukkana, mut kuolee, koska se koko kasvi sisältää sitä myrkkyä.

Toki muitakin vaihtoehtoja voi olla:

https://jamanetwork.com/journals/jamaotolaryngology/article-abstract/62…

Vierailija
25/71 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muinaismuija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitä askorbiinihappoa on ihan tuoreissa hedelmissä, marjoissa ja kasviksissa. Miten meinasit itse tekemällä välttää? Ja keripukkiko on parempi kuin "monet vaivat"?

"L-Askorbiinihappoa tuotetaan teollisesti pääosin tiettyjen mikrobien avulla. Nämä tuottavat 2-keto-L-gulonihappoa, joka eristetään, puhdistetaan ja muunnetaan kemiallisella synteesillä L-askorbiinihapoksi. Suoraan askorbiinihappoa tuottavia mikrobimenetelmiä on, mutta nämä eivät ole kaupallisesti kannattavia"

Tuo lainaus kertookin aika lailla asian ytimen. Teollisissa elintarvikkeissa oleva askorbiinihappo EI ole sama asia kuin esim. appelsiinin c-vitamiini. Kyse on bisneksestä jossa kyseistä ainetta tuotetaan kemiallisesti mahdollisimman halvalla. OTTAKAA SELVÄÄ asioista ennen kuin tulette tänne viisastelemaan.

Vierailija
26/71 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele tekemään itse ruokasi kuten muutkin aikuiset ihmiset niin saat kaiken ravinnon mitä vain haluat.

Vierailija
27/71 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa jengi pelkää jo makkarankin myymistä grillistä ku siellä hölmöläiset mittailee makkaroistakin lämpötiloja ja raportoi näitä. Höpöksi mennyt Suomen touhu.

Tuota en ole kuullutkaan, mutta kai niillä joku epäilys liittyy niihin?

Mulla ei tuu syötyä makkaraa siksi kun suolassa on syanidi E536 ja useissa on perunakuitua. Se taas aiheuttaa tärinähalvausta, koska eihän perunassa kuitua ole kuin kuoressa, johon kertyy kaikki luontaiset glykoalkaloidit. Luomuperunat kaupoissa on usein vihreitä, joten ei niitäkään tule ostettua, koska vieläkin on oma omakasvattamia perunoita.

Vierailija
28/71 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomessakin voi syödä bakteeririkkaasti. Ostaa oikeaa käsittelemätöntä ravintoa. Ei osta mitään, mikä on käynyt teollisen prosessin läpi. Tekee itse aidoista käsittelemättömistä raaka-aineista. Se vaatii tosin työtä ja vaivaa, varsinkin jos ei asu ravintonsa lähellä.

Meillä on max 16km matkaa lähes kaikkeen meidän ravintoon. Eikä se ravinto ole poistunut kasvupaikaltaan tai elinsijaltaan mihinkään välikäsille, vaan suoraan niiltä sijoiltaan meidän keittiöön. On kasvikset, juurekset, perunat, lihat (nauta, sika, kana/kukko, lammas, hirvi, kala), maito, munat.

Perunat ja juurekset tulevat meille multineen. Lihat isoina kimpaleina jotka "prosessoin" itse sopivaan muotoon. Maito suoraan tilalta ämpärissä, josta jälleen itse jatkokehitän, juontimaidoksi, kermaksi, viiliksi, voiksi, smetanaksi.

Näin vältetään elintarviketeollisuuden todella rankat puhdistusprosessit, joiden jäljiltä ei ravinnossa ole juuri lainkaan mitään jäljellä. Kotikeittiö puhdistuu saippualla ja vedellä ilman mitään desinfiointeja. Lähiruoka, lähibakteerit.

Sehän se on tarkoituskin. Ihmiset pidetään kiireisenä ja joutuvat jouksemaan rahan perässä. Tällöin ei jää aikaa keskittyä ravintoon ym terveyteenliittyvään. Siitten kun menevät ongelmiensa kanssa lääkärille määrätään ensimmäisenä lääkkeitä. Ensimmäisenä lääkärin pitäisi kysyä mitä syöt ja tarkistaa kaikki vitamiini ja hivenainetasot.

Vierailija
29/71 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muinaismuija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedäthän, että askorbiinihappo on C -vitamiinia?

Se askorbiinihappo on homeen valmistamaa. Nami nami. C-vitamiini appelssiinissa on pikkusen eri asia.

Vierailija
30/71 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän se on tarkoituskin. Ihmiset pidetään kiireisenä ja joutuvat jouksemaan rahan perässä. Tällöin ei jää aikaa keskittyä ravintoon ym terveyteenliittyvään. Siitten kun menevät ongelmiensa kanssa lääkärille määrätään ensimmäisenä lääkkeitä. Ensimmäisenä lääkärin pitäisi kysyä mitä syöt ja tarkistaa kaikki vitamiini ja hivenainetasot.

Ihmisillä on aikaa ja rahaa terveyden edistämiseksi käydä kuntosalilla, lenkillä yms yms, mutta ei aikaa tai rahaa panostaa kunnon ravintoon. Jonkun lisäaineita täynnä olevan palautusjuoman, proteiinipirtelön, -patukan, tai -vanukkaan ajatellaan olevan hyväksi.

Vierailija
31/71 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että ihmiskunta on hukannut elämän tarkoituksen ja irtaannuttu luonnosta täysin. Olen aika varma ettei ihmisen kuuluisi elää steriilisti betonihelvetissä heikkojen teollisuusruokien ja kemikaalien äärellä, mutta ymmärrän myös ettei kaikille ole aikaa, energiaa ja tilaa muuttaa maalle ja kasvatella/käsitellä omia ruokia alusta asti, mutta veikkaisin tuon elämäntyylin parantavan monta kansantautia kerralla jos päästäisiin pari askelta taaksepäin "yksinkertaisempaan" elämään. Mutta samalla ihan luonnollista kiertokulkua tehdä elämästä helpompaa valmisruuilla että jää työntekoon enemmän aikaa.. Pitäisi löytää kultainen keskitie.

Vierailija
32/71 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele miksi korona leviää länsimaissa nimenomaan kaupungeissa. Asukkaat tottuneet steriiliin ympäristöön ja (liha)ruokaan + antibiootteihin vauvasta asti. Tämän takia Aasiassa tauti on kurissa, siellä syödään niin paljon kalaa ja vihanneksia eikä eineksiä.

Aasiassa käytetään antibiootteja täysin holtittomasti, niitä haetaan apteekeista ilman mitää reseptejä. Näin syntyvät antibiooteille vastustuskykyiset bakteerikannat, joita sitten tuodaan matkoilta tuliaisina Suomeen.

Niinhän on, mutta itselääkintävalmisteet eivät ole yhtään turvallisempia. Moni käyttää sellaisia, vaikka niiden apuaineitakin voi sairastua pahasti. Katsos:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3816591/eivatko-laakarit-todella-alennu…

Vierailija
33/71 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

muinaismuija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkäät siis C-vitamiinia 🤔?

Vierailija
34/71 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

muinaismuija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli C-vitamiinia kannattaa välttää? Tuolla menetelmällä saat vain keripukin.

Vierailija
35/71 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on aikaa ja rahaa terveyden edistämiseksi käydä kuntosalilla, lenkillä yms yms, mutta ei aikaa tai rahaa panostaa kunnon ravintoon. Jonkun lisäaineita täynnä olevan palautusjuoman, proteiinipirtelön, -patukan, tai -vanukkaan ajatellaan olevan hyväksi.

Niin ihmiset kuntoilevat sisällä keinovalossa, ei vahingossakaan ulkona auringon valossa. Ja jos ovat ulkona suojaavat itsensä aurinkorasvalla. Tällöin ei iho tuota D-vitamiiniakaan.

Vierailija
36/71 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muinaismuija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vältä askorbiinihappoa älä c-vitamiinia. Ei minunkaan maha kestä askorbiinihappoa. En tiedä miksi. Mulla on kyllä ruoka-aineallergioita, ehkä johtuu niistä...

Vierailija
37/71 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on oikein hörhöjen kokoontumisajot.

Vierailija
38/71 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällähän on oikein hörhöjen kokoontumisajot.

Kiitos sulle siis kun osallistut keskusteluun.

Vierailija
39/71 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

muinaismuija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vältä askorbiinihappoa älä c-vitamiinia. Ei minunkaan maha kestä askorbiinihappoa. En tiedä miksi. Mulla on kyllä ruoka-aineallergioita, ehkä johtuu niistä...

Voi jeesus. C-vitamiini kirjaimellisesti on askorbiinihappoa ja vastaavasti askorbiinihappo C-vitamiinia. On olemassa yksi molekyyli, jota kutsutaan C-vitamiiniksi, kemiallisesti tämän molekyylin nimi on askorbiinihappo. Myös se porkkanan tai appelsiinin C-vitamiini on askorbiinihappoa. Askorbiinihappoa esiintyy luonnossa, mutta sitä voi myös tuottaa teollisesti. Molemmissa tapauksissa on kyse samasta molekyylistä.

Vierailija
40/71 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

muinaismuija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tyhmä vai provo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi