Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

äinen vs. toinen raskaus ja synnytys

Vierailija
31.05.2013 |

Kumpi oli helpompi ja millä tavoin? Muita olellisia eroja?

Kiitos kaikille vastauksista, t.toista odottava

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä tuli näppärästi.. Ensimmäinen siis:)

ap

Vierailija
2/6 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen.

Ekalla kerralla olin sairas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen synnytys nopea ja helppo, tosin odotus raskaampaa kun piti esikoista hoitaa. Joka oli siis alle vuoden.

Vierailija
4/6 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen oli helpompi. Lapset tosi eri sukupuolta, jos sillä on vaikutusta.

Vierailija
5/6 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen synnytys oli helpompi, mutta kesti minuutin kauemmin kuin eka. :D Ensimmäinen 14h 29min ja toinen 14h 30min. Kolmas kestikin sitten jo yli 20h... Eli ei kannata uskoa, että homma nopeutuisi auomaattisesti kertojen lisääntyessä. :)

Raskaudet ovat olleet myös kaikki hyvin erilaisia, nyt neljäs odotus menossa ja taas ihan erilaisia ja uusia raskausoireita on ilmaantunut, mm ummetus, jota ei edellisessä ollut lainkaan. Aina sitä tulee jotakin... :D

Vierailija
6/6 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat raskaudet olivat varmaan helppoja, jälkimmäisellä kerralla en enää kiinnittänyt siihen samalla tavalla huomiota kuin ensimmäisellä, kun kaikki oli uutta ja ihmeellistä. Olin hyvässä fyysisessä kunnossa, ainakin itse uskon sen vaikuttaneen asiaan, ja harrastin liikuntaa tietenkin tilani sallimissa rajoissa ja synnytyksistä palautuminenkin oli varmaan siksi aika nopeata. Toinen synnytys oli helpompi ja nopeampi. Ensimmäinen kesti n. 8 tuntia, toinen lapsi oli maailmassa vajaa tunti sen jälkeen, kun menin sairaalaan.

Mutta jokainen tapaushan on omansa, eihän näistä voi tehdä mitään johtopäätöksiä kenenkään muun raskauksiin ja synnytyksiin.