Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa minulle te kulutuskeskeiset, markkinataloudelle elävät ihmisraasut yksi asia

Vierailija
18.07.2020 |

Oletteko onnellisia?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kulutuskeskeinen ja markkinataloudelle elävä ihmisraasu, mutta tulin tähän kertomaan että en todellakaan ole onnellinen. Jos minulla olisi enemmän rahaa, olisin varmasti onnellisempi. 

Kerrohan sinä, oletko sinä onnellinen, kun kauniina lauantaiaamuna kyselet palstalla tällaisia? 

Ymmärrät varmaan että minua ei voisi vähempää kiinnostaa luksuksesi, autosi ja veneesi? Ymmärrät varmaan että elämässä on suurin piirtein kaikki muu tärkeämpää kuin kuluttaminen, raha, pörssikurssit ja muille näyttäminen? Ymmärräthän sen?

Miten pörssikurssit liittyvät kuluttamiseen? Minulla ainakin joka ikinen osakkeisiin kuukausittain säästetty raha on suoraan pois kulutuksesta.

Vierailija
42/44 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan elä kuluttamiselle, kyse on yksinkertaisesti kysynnästä ja tarjonnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tarve enää kysellä, jos kysymyksen sanavalinnoista jo selviää se millaisen vastauksen haluat?

Vierailija
44/44 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin ihmettelen miten pörssikurssit on kulutusta... säästän ja sijoitan tulevaisuuden varalle, jotta minun ei tarvitse heti ahdistua jos työpaikka menee alta, jos eläke jää liian pieneksi, jos elämässä tulee joku yllättävä meno. Eli nimenomaan en hae välitöntä tyydytysyä ja palkintoa tässä ja nyt, vaan varaudun ja suunnittelen, jottei tarvitse olla ap:n kaltainen katkera kiukuttelija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme