Linea negra vaikka raskauden pitäis olla lähes mahdoton!
Käytän nuvaring -ehkäisyrenkaita ja aina olen ollut hyvin huolellinen niiden käytössä. Kuitenkin mulle on ilmestynyt linea negra eli ruskea viiva häpykarvoituksesta napaan. Mitään muita raskausoireita ei ole. Onhan se toki mahdollista, että olisin raskaana, eihän mikään ehkäisy ole 100% varma... Vauva sinänsä olisi ihan tervetullut, mutta pelottaa vaan kun nyt on menossa toinen rengas jo putkeen (eli viime menkoilla ei ollut mahdollisuutta tullakkaan), niin voiko nuo hormonit tehdä kuinka paljon vahinkoa sikiölle jos nyt sattuisin olemaan raskaana? Ja voiko linea negra edes ilmestyä näin aikaisin?? Kokemuksia nuvaringistä ja linea negroista kaipaisin siis!
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 12:49"]
Öööh... miten ois raskaustesti?
[/quote]
Nehän on pelkkää huijausta, rahastusta, kyllä AV on paljon luotettavapi.
Minulla on ollut linea negra murrosiästä asti, raskauden jälkeen se taisi haalistua. Se ehkä sitten liittyy hormonitasoihin ja -muutoksiin, mutta ei se selvästi mitään istukkahormonia tarvi.
Olen tällä hetkellä ulkomailla ja tämän maan raskaustesteihin en kyllä menisi luottamaan.. :) teen testin tottakai kun Suomeen pääsen reilun viikon kuluttua.
Onhan se kai aina tyhmää tulla AVlle avautumaan, mutta missäs muualla tämmöisiä hölmöyksiä voisikaan pohtia? Olen kuitenkin hieman huolissani mahdollisen sikiön voinnista noiden hormonien takia, joten tulin tänne vertaistuen ja muiden kokemusten toivossa.
-Ap
no jos olet huolissaan ni ota vaikka yhteys lääkäriin...
En kyllä epäilisi ekana raskautta jos kerran ehkäisyäkin on käytetty eikä muita oireita ole. Mulla on hento linea negra ollut teinistä saakka ja pysyi ihan samanlaisena läpi parin raskaudenkin.
En usko että olet raskaana. Jos ainoa oire on linea negra. En tiedä ketään kellä se olisi ilmestynyt kovin aikaisessa vaiheessa. Tai niin ettei maha muuten vielä näy.
Miks pitää tänne tulla pohtimaa tommosia ihan pöhlöjä. Heti joka pikku asiasta luullaa olevansa raskaana. Ek kukaa täällä sulle sitä voi kertoo voitko olla vai et
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 13:51"]Olen tällä hetkellä ulkomailla ja tämän maan raskaustesteihin en kyllä menisi luottamaan.. :) teen testin tottakai kun Suomeen pääsen reilun viikon kuluttua.
Onhan se kai aina tyhmää tulla AVlle avautumaan, mutta missäs muualla tämmöisiä hölmöyksiä voisikaan pohtia? Olen kuitenkin hieman huolissani mahdollisen sikiön voinnista noiden hormonien takia, joten tulin tänne vertaistuen ja muiden kokemusten toivossa.
-Ap
[/quote]
Minkä maan raskaustesteihin ei voi luottaa. .:D
hohhoijaa.. minä tulin raskaaksi vaikka mies ei edes lauennut. että kyllä, mikä vaan on mahdollista.
Ainakaan e-pillerit eivät ole sikiölle haitallisia, joten miksipäs nuvaringkään olisi :)
Voiko linea nigra sitten muka ilmestyä noin vain, jos ei ole raskaana?
Mulla sellainen viiva tuli häpykarvojen kasvun myötä,noin 11 vuotiaana.Raskauksissa tämä viiva on kasvanut pituttaa,tissivakoon asti.
Mulla taasen on tosi monta lasta, eikä mitään linea negraa ollut koskaan ;)
Öööh... miten ois raskaustesti?