Onkohan synnytys jo lähellä?
Oon rv 38 + 4 ja on ollut joka päivä nyt viikon ajan supistuksia kivuliaita, joka kerta itseasiassa kivuliaampia kun edellisellä kerralla. Mutta kun on alkanut laskeen niin eiköhän ne sitten lopu kun seinään. Tänä aamuna on ollut ihan hirveet ja toivon että syntyis jo... en kestä näitä kipuja -.-' vai voiko tällaset kestää vielä kauankin?? Alkaa turhauttaan :(
Kommentit (5)
No eiköhän jokaisella oo ihan omanlaisensa kipukynnys ja jos kerta nyt on voimakkaammat supparit vielä niin sehän tarkottaa että synnytys on käynnissä, tsemppiä!!
No ei voi mennä enää kauaa! Yritä saada nukuttua jos kivut välillä taukoilevat! Millä hetkellä hyvänsä, tiedät sen itsekin :)
"Kun kipeät, noin minuutin kestävät supistukset ovat ensisynnyttäjällä jatkuneet
säännöllisinä 5 minuutin välein jo useamman tunnin ajan, etkä pärjää kotona enää
kotikonstein, vaan tarvitset sairaalan keinoja on aika lähteä sairaalaan." :) seuraile rauhassa tilannetta, sitten kun ei oikeesti kestä niin on aika.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 07:22"]
Et kestä? Nehän on vasta harjoittelua.
[/quote]
Mistä sinä tiedät, että ne on vasta harjoittelua?
Ja jokaisella on ihan oma kipukynnyksensä ja suppari kivut erilaisia.
Jos minulla ei olisi esikoista odottaessa mennyt lapsivedet en tiedä milloin olisin tajunnut lähteä sairaalaan. Sillä ohjeeksi antoivat, että jos ei mene vedet niin odottelet kotona niin kauan että alkaa kipeät supistukset. Mutta niitä ei ollut koko synnytyksessä.
Silloin kun alkoivat kyselin äidiltä ja siskolta, että voiko olla jo synnytys suppareita ja sanoi, että tuskin, ovat harjoitus suppareita. No, vauva syntyi seuraavana päivänä. :) (viikolla 36+)
Voi ihan hyvin olla synnytys jo käynnissä. Soittaisin itse neuvolaan, että pääsisikö tarkistukselle. Tsemppiä, eiköhän vauva pian synny jos kerta supparit kerta kerralta kipeämpiä. :)
Et kestä? Nehän on vasta harjoittelua.