Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä olen ihan avoimesti NIMBY!

Vierailija
30.05.2013 |

Olen rauhallinen ja harmoniaa rakastava ihminen. Tahdon ympäröidä itseni kaikella kauniilla ja mukavalla enkä kaipaa minkään asuntopolitiikan höpöhöpön nimissä lähelleni yhtään asuntolaa tai vastaavaa. Alue, jossa asun, on rauhallinen lähiö kaukana metrosta ja junasta Helsingissä. Ikävä kyllä täälläkin vapaan liikkuvuuden aikaansaannokset ovat alkaneet näkyä; talomme lähellä on ollut murtoyrityksiä ja joskus törmää outoihin, tummaihoisiin ukkoihin jotka kiertelevät alueella ilman syytä...viimeksi yhdellä näistä oli muistiinpanovälineetkin mukanaan. Soitin poliisille, käskivät pitämään silmällä ja varoittamaan muita naapurustossa.

Niin että jos jossain olisi asuinalue, joka olisi vaikkapa aidattu ja vahvasti vartioitu, minä muuttaisin sellaiseen mielelläni. Ei tarvitsisi sietää paskasakin oleskelua lähistöllä eikä katsella heidän jälkikasvunsa touhuja. Saisi vain olla rauhassa ja hengittää.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole nimby vaan luulet olevasi parempi kuin muut. Sinunlaistasi en ikinä haluaisi naapurikseni.

Vierailija
2/25 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä luule olevani parempi kuin muut. :) Jos ihminen osaa käyttäytyä ja elää kunnollisesti, ei minulla ole mitään häntä vastaan. Omiin elämänarvoihini nyt vaan kuuluu mm. tuo rauhallisuuden vaaliminen, onko se jotenkin paha asia sinusta 2?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäänhän ei estä ketään ostamasta tonttia ja rakentamaan aitaa sen ympärille.

Vierailija
4/25 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kakkonen on ikävä kyllä ihan oikeassa, minkä lisäksi olet selvästi rasistikin. Koet "harmonikseksi ja rauhalliseksi" sen, että lähistöllä asuu ja liikkuu vain samanlaisia ja samanvärisiä ihmisiä kuin sinä itse.

Minä koen tuollaisen umpitylsäksi ja sisäsiittoiseksi. Juuri tuollaista pikkukaupunkilaista ympäristöä pakenin, kun muutin Helsinkiin!

Vierailija
5/25 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän ap luulee aidan estävän paskasakin jälkikasvua asuinalueelta? Niitähän sikiää sen aidan sisäpuolella ihan siinä missä ulkopuolellakin. Juu, ei ehkä ole rahapulaisia paskiaisia, mutta ylimielisiä ja itsekkäitä paskiaisia senkin edestä.

Vierailija
6/25 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, ehkäpä sinä olet jättänyt lukematta lehtesi viime aikoina? Nämä tietyt ulkomaalaiset miehet ovat liikenteessä ihan muun jutun kuin maisemien takia...kuten sanottu, poliisi pyysi varoittamaan naapureita koska asuntomurtoja tapahtuu näiden ulkomaalaisten toimesta jatkuvasti.

Tontti löytyy, talo ja aita myös. Mutta sellainen aidattu asuinalue kauppoineen, kouluineen jne. olisi unelmani!

Vierailija
7/25 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 18:40"]

Olen rauhallinen ja harmoniaa rakastava ihminen. Tahdon ympäröidä itseni kaikella kauniilla ja mukavalla enkä kaipaa minkään asuntopolitiikan höpöhöpön nimissä lähelleni yhtään asuntolaa tai vastaavaa. Alue, jossa asun, on rauhallinen lähiö kaukana metrosta ja junasta Helsingissä. Ikävä kyllä täälläkin vapaan liikkuvuuden aikaansaannokset ovat alkaneet näkyä; talomme lähellä on ollut murtoyrityksiä ja joskus törmää outoihin, tummaihoisiin ukkoihin jotka kiertelevät alueella ilman syytä...viimeksi yhdellä näistä oli muistiinpanovälineetkin mukanaan. Soitin poliisille, käskivät pitämään silmällä ja varoittamaan muita naapurustossa.

Niin että jos jossain olisi asuinalue, joka olisi vaikkapa aidattu ja vahvasti vartioitu, minä muuttaisin sellaiseen mielelläni. Ei tarvitsisi sietää paskasakin oleskelua lähistöllä eikä katsella heidän jälkikasvunsa touhuja. Saisi vain olla rauhassa ja hengittää.

[/quote]

Sama täällä.

Perheessä on kokemusta Brasiliasta ja USA:sta aidatuista paremman luokan asuinalueista ja kyllä itsekin muuttaisin sellaiselle jos niitä vaan olisi tarjolla.

Roskasakki saisi sitten vinkua ulkopuolella sitä samaa virttä mitä tässäkin ketjussa harrastetaan.

Vierailija
8/25 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 18:57"]

5, ehkäpä sinä olet jättänyt lukematta lehtesi viime aikoina? Nämä tietyt ulkomaalaiset miehet ovat liikenteessä ihan muun jutun kuin maisemien takia...kuten sanottu, poliisi pyysi varoittamaan naapureita koska asuntomurtoja tapahtuu näiden ulkomaalaisten toimesta jatkuvasti.

Tontti löytyy, talo ja aita myös. Mutta sellainen aidattu asuinalue kauppoineen, kouluineen jne. olisi unelmani!

[/quote]

No tähänkin on helppo ratkaisu. Onnea matkaan!

http://www.norden.org/fi/sinun-pohjolasi/muutto-pohjoismaihin-tai-pohjoismaasta-toiseen/muutto-ahvenanmaalle/ahvenanmaan-kotiseutuoikeus

Vierailija
9/25 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ihanko oikeasti sinä haluaist asua muusta maailmasta eristetyllä alueella? Eikö susta tuntuis että olet vankilassa? Miten usein poistuisit aidatusta maailmastasi jos sellaisessa asuisit? Millaisia ihmisiä sun maailmassasi saisi olla? Oisko muita pääsyvaatimuksia kuin paljon rahaa?

Vierailija
10/25 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja sinä tiesit ihan vaan ulkonäöltä (kun ne oli mamuja), että niillä ei voinut olla siellä jotain hyvää syytä ololleen... Olet naurettava.

Totta kai poliisi sanoo, että jatka tarkkailua, kun joku umpihullu kulmakunta-vahti soittaa ja valittaa, että täällä kulkee joku musta mies.

Vierailija
11/25 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän hirveän paljon vieraista kulttuureista ja erivärisistä, erilaisista ihmisistä. Syön mielelläni eksoottisia ruokia ja tutustun mielelläni eri kulttuureihin syvällisemmin, hitaasti. Siksi matkustan pari kertaa vuodessa ulkomaille, ja pidän aktiivisesti yhteyttä ulkomailla asuviin ystäviini. En näe millään lailla toivottavana enkä rikkautena sitä että vaikkapa afrikkalaiset kulttuurit tai vaikka nyt jenkki-ilmiöt valtaisivat entistä näkyvämmin sijaa Suomessa.

Vierailija
12/25 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 19:05"]

[/quote]

Ihanko oikeasti sinä haluaist asua muusta maailmasta eristetyllä alueella? Eikö susta tuntuis että olet vankilassa? Miten usein poistuisit aidatusta maailmastasi jos sellaisessa asuisit? Millaisia ihmisiä sun maailmassasi saisi olla? Oisko muita pääsyvaatimuksia kuin paljon rahaa?

[/quote]

Kyllä: kusipäinen kuvitelma siitä, että hyvätuloisella ei voi olla mitään ongelmia. Ei tule mielen sairauksia, koska niitähän tulee vain pienituloisille. Ei tule alkoholismia. Ei ole synnynnäisiä psyykkisiä vinoutumia. Ei huumeongelmia. Levottomia ja kurittomia lapsia tms.

Vierailija
13/25 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 19:07"]

Minä pidän hirveän paljon vieraista kulttuureista ja erivärisistä, erilaisista ihmisistä. Syön mielelläni eksoottisia ruokia ja tutustun mielelläni eri kulttuureihin syvällisemmin, hitaasti. Siksi matkustan pari kertaa vuodessa ulkomaille, ja pidän aktiivisesti yhteyttä ulkomailla asuviin ystäviini. En näe millään lailla toivottavana enkä rikkautena sitä että vaikkapa afrikkalaiset kulttuurit tai vaikka nyt jenkki-ilmiöt valtaisivat entistä näkyvämmin sijaa Suomessa.

[/quote]

No, toki saat olla tuota mieltä. Minä asun stadissa alueella, jossa noin viidesosa ihmisistä on ulkomaalaistaustaisia, ja ei: täällä eivät ole häiriöksi maahanmuuttajat, vaan syrjäytyneet suomalaiset. Lasten luokilla on paljon maahanmuuttajataustaisia, ja koen heidät rikkaudeksi ja pääomaksi lasteni kannalta: oppivat pienestä pitäen monikulttuurisia tapoja ja luontevuutta muuntaustaisten ihmisten kanssa toimimisessa.

-5-

Vierailija
14/25 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja sinä tiesit ihan vaan ulkonäöltä (kun ne oli mamuja), että niillä ei voinut olla siellä jotain hyvää syytä ololleen... Olet naurettava.

Totta kai poliisi sanoo, että jatka tarkkailua, kun joku umpihullu kulmakunta-vahti soittaa ja valittaa, että täällä kulkee joku musta mies.

[/quote]

Tämä alue on sellainen, ettei tänne noin vain "eksytä" eikä tänne mene yhtään ulkoilureittiäkään suoraan jostain lähiöstä. Jos olen täällä asunut pitkään ja tunnen kaikki ihmiset vähintään ulkonäöltä, kai jopa sinä ymmärrät että tummaihoinen mies, jota en tunne, herättää epäilykseni tarkkaillessaan taloja ja tehdessään muistiinpanoja?

Ja kyllä, eläisin mielelläni alueella jota ympäröi vankka muuri ja aseistetut vartijat! Tahtoisin voida luottaa siihen ettei minun tarvitse kotini lähellä pelätä tai törmätä inhottavasti käyttäytyviin ihmisiin. Alueelle pääsisi ulkopuolinen vain kutsuttuna (varmistus esim. soittamalla kutsujalle portilta) ja itse alueelle asumaan ei olisi mitään asiaa, jos olisi minkäänlaista rikostaustaa. Pelkkä raha ei sanele mitään, vaikka ilman sitä voisi toki olla vaikeuksia asua tuolla, mutta enemmänkin ihmisen kunnollisuus, maine sekä mahdollisesti suku voisivat olla vaikuttavia tekijöitä työpaikan ym. lisäksi. Yhtään sossunelättiä tai huumetaustaista juppia ei alueelle otettaisi. Tässä paikassa voisi elää vahvana "koko kylä kasvattaa"-mentaliteetti ja asukkaat pitäisivät yhtä.

Vierailija
15/25 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä epäkunnollista on mustassa ihonvärissä ja muistiinpanovälineissä? Muistiinpanovälineet on mun työkaluni, ja jos olisit nähnyt minut ne kädessä, olisitko soittanut poliisille? Olen valkoihoinen.

Nimbyn lisäksi olet rasisti, mutta se nyt ei ole mikään yllätys. Sun kaltaisissa ihmisissä on se ongelma, että te haluatte määritellä, mikä on sitä "kunnollista" ja sit kun joku ei ole samaa mieltä asiasta, alatte nimbyillä. Mut oikeesti: mikä oikeus sulla on siihen määrittelyyn? Ei se, että on sattunut muuttamaan jonnekin, anna sulle oikeutta arvioida muita ihmisiä.

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 18:49"]

En minä luule olevani parempi kuin muut. :) Jos ihminen osaa käyttäytyä ja elää kunnollisesti, ei minulla ole mitään häntä vastaan. Omiin elämänarvoihini nyt vaan kuuluu mm. tuo rauhallisuuden vaaliminen, onko se jotenkin paha asia sinusta 2?

[/quote]

Vierailija
16/25 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sä saat matkustaa muiden maahan olemaan ulkomaalainen, mutta he eivät saa tulla tänne:-D

[/quote]

Vierailija
17/25 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on aikeissa ostaa alueelta kodin ja kävi tutustumassa paikkoihin:-D Usko tai älä: jollakin tummaihoisella voi hyvinkin olla rahaa muuttaa sun naapuriin!

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 19:15"]

Tämä alue on sellainen, ettei tänne noin vain "eksytä" eikä tänne mene yhtään ulkoilureittiäkään suoraan jostain lähiöstä. Jos olen täällä asunut pitkään ja tunnen kaikki ihmiset vähintään ulkonäöltä, kai jopa sinä ymmärrät että tummaihoinen mies, jota en tunne, herättää epäilykseni tarkkaillessaan taloja ja tehdessään muistiinpanoja?

[/quote]

Vierailija
18/25 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 19:15"]Tahtoisin voida luottaa siihen ettei minun tarvitse kotini lähellä pelätä tai törmätä inhottavasti käyttäytyviin ihmisiin.

Tässä paikassa voisi elää vahvana "koko kylä kasvattaa"-mentaliteetti ja asukkaat pitäisivät yhtä.

[/quote]

Millainen karsintamenetelmä olisi käytössä, jotta varmistaisitte, että asukkaat olisivat kunnollisia ja kaikista asioista juuri samalla tavalla ajattelevia kuin sinä & perheesi?

Saisiko naapurisi siis komentaa lastasi? Entä, jos heillä olisi erilainen mielipide lastenkasvatukseen kuin sinulla? Jos he muuten olisivat hyväkäytöksisiä ja ystävällisiä, joutuisivatko he kuitenkin muuttamaan pois, jos olisivat sattuneet huomauttamaan lapsellesi jostain pienestä asiasta?

Vierailija
19/25 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas haluaisin, että Suomi pysyisi paikkana missä ei tuollaisia suojamuureja ja vartijoita tarvitsisi olla. Sairaan ahdistavaa.

Vierailija
20/25 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin joskus kiertelen ihan oudoilla asuinalueilla kävelylenkeilläni. Jos olisin musta, alueen asukkaat soittaisivat poliisille. Voi elämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän