Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä olen ihan avoimesti NIMBY!

Vierailija
30.05.2013 |

Olen rauhallinen ja harmoniaa rakastava ihminen. Tahdon ympäröidä itseni kaikella kauniilla ja mukavalla enkä kaipaa minkään asuntopolitiikan höpöhöpön nimissä lähelleni yhtään asuntolaa tai vastaavaa. Alue, jossa asun, on rauhallinen lähiö kaukana metrosta ja junasta Helsingissä. Ikävä kyllä täälläkin vapaan liikkuvuuden aikaansaannokset ovat alkaneet näkyä; talomme lähellä on ollut murtoyrityksiä ja joskus törmää outoihin, tummaihoisiin ukkoihin jotka kiertelevät alueella ilman syytä...viimeksi yhdellä näistä oli muistiinpanovälineetkin mukanaan. Soitin poliisille, käskivät pitämään silmällä ja varoittamaan muita naapurustossa.

Niin että jos jossain olisi asuinalue, joka olisi vaikkapa aidattu ja vahvasti vartioitu, minä muuttaisin sellaiseen mielelläni. Ei tarvitsisi sietää paskasakin oleskelua lähistöllä eikä katsella heidän jälkikasvunsa touhuja. Saisi vain olla rauhassa ja hengittää.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 19:07"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 18:57"]

5, ehkäpä sinä olet jättänyt lukematta lehtesi viime aikoina? Nämä tietyt ulkomaalaiset miehet ovat liikenteessä ihan muun jutun kuin maisemien takia...kuten sanottu, poliisi pyysi varoittamaan naapureita koska asuntomurtoja tapahtuu näiden ulkomaalaisten toimesta jatkuvasti.

Tontti löytyy, talo ja aita myös. Mutta sellainen aidattu asuinalue kauppoineen, kouluineen jne. olisi unelmani!

[/quote]

Ja sinä tiesit ihan vaan ulkonäöltä (kun ne oli mamuja), että niillä ei voinut olla siellä jotain hyvää syytä ololleen... Olet naurettava.

Totta kai poliisi sanoo, että jatka tarkkailua, kun joku umpihullu kulmakunta-vahti soittaa ja valittaa, että täällä kulkee joku musta mies.

[/quote]

Tämä alue on sellainen, ettei tänne noin vain "eksytä" eikä tänne mene yhtään ulkoilureittiäkään suoraan jostain lähiöstä. Jos olen täällä asunut pitkään ja tunnen kaikki ihmiset vähintään ulkonäöltä, kai jopa sinä ymmärrät että tummaihoinen mies, jota en tunne, herättää epäilykseni tarkkaillessaan taloja ja tehdessään muistiinpanoja?

Ja kyllä, eläisin mielelläni alueella jota ympäröi vankka muuri ja aseistetut vartijat! Tahtoisin voida luottaa siihen ettei minun tarvitse kotini lähellä pelätä tai törmätä inhottavasti käyttäytyviin ihmisiin. Alueelle pääsisi ulkopuolinen vain kutsuttuna (varmistus esim. soittamalla kutsujalle portilta) ja itse alueelle asumaan ei olisi mitään asiaa, jos olisi minkäänlaista rikostaustaa. Pelkkä raha ei sanele mitään, vaikka ilman sitä voisi toki olla vaikeuksia asua tuolla, mutta enemmänkin ihmisen kunnollisuus, maine sekä mahdollisesti suku voisivat olla vaikuttavia tekijöitä työpaikan ym. lisäksi. Yhtään sossunelättiä tai huumetaustaista juppia ei alueelle otettaisi. Tässä paikassa voisi elää vahvana "koko kylä kasvattaa"-mentaliteetti ja asukkaat pitäisivät yhtä.

[/quote]

Ap, hyvä suku ja rikostaustattomuus eivät takaa yhtikäs mitään, muistelepa sitä yhtäkin perheensätappajaa...

Ja haloo, asun stadissa, ja tiedän, ettei täällä ole pikku-kyliä, joissa kukaan ei kulkisi läpi tai kukaan outo ei voisi kulkea jollain asialla, mustaihoiset mukaanlukien. Taitaa olla helevetin huono palstapersun provo tämäkin.

Vierailija
22/25 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, asutko sinä jossain päin Laajasaloa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh. Joku tummaihoinen kävelee asuinalueellanne ja soitat poliisille? Mä kävelen usein vierailla asuinalueilla ja tutkin paikkoja. Saatan katsella mielenkiintoisia taloja tarkkaankin. Ja tehdä muistiinpanoja, jopa. Sekä on syy soittaa poliisille?

Mä en haluaisi maata, jossa pitää eristäytyä suojamuurien taakse. Mutta pelkään, että sekin voi olla Suomessa edessä - ja nimenomaan maahanmuuttajien kotouttamisongelman sekä myös kotoperäisen väestön syrjäytymisen vuoksi. EI hyvä kehityssuunta, sellaiselle ei pidä antaa periksi.

Vierailija
24/25 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o. Itse olen muuttamassa miehen työn perässä Nairobin, jossa on juuri ap:n kuvailema ihannetilanne: rikkailla valkoisilla on omat kaupunginosansa, joita ympäröivät korkeat muurit ja aseistetut vartijat. Lapset menevät kouluun autonkuljettajan kyytsääminä takapenkillä. Valkoisilla omakotitalossa asuvilla nimbyillä on velvollisuus palkata muutama paikallinen, eli sitä autolla ajamista, taloudenpitoa, puutarhanhoitoa jne. ei ikinä tarvitse tehdä itse.

Tästä seuraa, että lapset oppivat siihen, että aina tullaan valmiiseen pöytään, likaiset astiat kuuluu jättää pöytään ihan sellaisenaan, mitään ei koskaan tarvitse siivota jne.

Kyllä, totta kai Suomessakin pitäisi olla näin. Ja toisella puolen aitaa se äärimmäisessä köyhyydessä elävä slummi, jossa ihmiset pärjäävät alle eurolla per päivä...?

Vierailija
25/25 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla NIMBY omat rappuset puhtaat? En5ä omatunto? Kuulostat kamalalta ihmiseltä! Onneksi en tunne sinua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän