Bio-oil, toimiiko?
Ostin heräteostoksena Bio-oilia, joka lupaa vähentää (raskaus)arpia, ihon epätasaisuutta ja mitä kaikkea.
Ajattelin itselle lähinnä kasvoihin, koska finneistä jäänyt arpia ja iho on punakka nenän, nenänpielien ja poskipäiden alueelta (couperosa).
Vatsakin on kyllä arpinen ja ruttuinen, mutta sen pystyy onneksi peittämään paidalla. Ainoastaan kesäisin kiroan rumaa vatsaani.
Oliskohan tästä öljystä apua ongelmaani. Kertokaa kokemuksia?
Kommentit (35)
Kroppaan toimii mutta kasvoihin tekee finnejä.
Älä ap laita kasvoihin kerran sulla on taipumusta akneen!
Mä ostin risiiniöljyä couperosa/ ruusufinniselle iholle ja se on selvästi vaalentanut ihoa. Ajattelin sitä käyttää myöhemmin myös kasvavaan vatsaan. Sitä myydään ainakin luontaistuotekaupoissa castor-oil nimellä. Voipi olla että sekoitan manteliöljyä siihen vatsan rasvaukseen.
Bio-Oil on toiminut ainakin mulla aikuisiän aknen aiheuttamiin arpiin ja jälkiin. Sinänsä mikään toivoton ei lähtötilannekaan ollut, lähinnä värieroja ja sellaisia kirkuvan punaisen eri sävyissä olevia kohtia. Käytin yhden pienemmän pullon ja se kesti kyllä tosi kauan, vaalensi noita punaisia kohtia ja lisäksi kosteutti ihoa sopivasti. Akneihokin kun tarvitsee kosteutta ja öljythän tekee usein sen, että epäpuhtaudet nousee pintaan ensin, jolloin tulee ns. lisää finnejä ja sitten ne menee pois ja iho on oikeasti puhtaampi. Oman kokemuksen mukaan siis Bio-Oil toimii, mutta vaatii pitkäjänteisyyttä. Pahimpiin jälkiin kokeilin aiemmin kemiallista kuorintaa, tämä öljy ollut tällainen pienempien katastrofien apu.
Käytän Bio-Oilia kasvoihin aamuin illoin. Mustapäät ovat selkeästi vähentyneet, öljy ilmeisesti pehmittää ihohuokosien talitulppia. Ja ihme kyllä, iho ei rasvoitu enää päivän mittaan kiiltäväksi kuten aiemmin. Samoin ihon alle ilmestyvät kipeät paukamafinnit ovat kadonneet kokonaan.
Ostin vuos sitten pullon sitä mut jäi vähän kaappiin pyörimään. Varmaan pitäs taas ruveta käyttämään, varsinkin mahaan ennenkuin rupeaa raskauden takia kunnolla pyöristymään. Mä vaan inhosin sitä kun se ei imeydy kunnolla! Kestää kamalan kauan että voi pukea vaatteet päälle :/
Ostin bio oilia, jos se vähentäisi näppyjä. Kun on kuiva iho niin finnejä syntyy helposti, mulla on akneen taipuva iho. Hyvää lupaa nää kommentit ainakin :-)
Onko Bio-Oil auttanut kenelläkään vanhoihin aknearpiin?
Jos on auttanut raskausarpiin niin vois auttaa myös aknearpiin! :-)
Ostin kyseisen tuotteen ihan kokeilumielessä ja olen siihen kyllä tyytyväinen. Minulla on raskausarpia lihomisesta/laihtumisesta masussa ja ne punoittivat välillä todella paljon. Olen nyt käyttänyt Bio-Oilin pienemmästä (60ml) pullosta vähän yli puolet (käyttöaika n.1,5/2kk) ja tulokset ovat ilmiselvät. Arvet ovat himmentyneet huomattavasti ja olen tästä todella postitiivisesti yllättynyt :) Pari kertaa päivässä kun muistaa sitä levitellä iholle ja malttaa olla kärsivällinen tulosten kanssa niin tämä on hyvä valinta!
[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 17:55"]
No mä käytin sitä koko raskausajan eikä yhtään arpea tullut mahaan. Reisiin en edes ymmärrä miksi tulisi, eihän ne raskauskaikana kasva? Rintoja en tajunnut rasvata kun kasvoivat vaan ekalla kolmanneksella mutta eipä niihin tullut arpia. Nyt oon käyttäny satunnaisesti keisarinleikkausarpeen, lähinnä kiristystä poistamaan ja siihen on auttanut. Arven ulkonäköä en ole seurannut kun se on niin alhaalle ettei näy muille.
[/quote]
Mulle tuli reisiin, persiin päälle ja jopa persvakoon raskausarpia vaikken lihonut raskausaikana yhtään. Vatsaan taas ei tullut ollenkaan. En tiedä miksi niitä noin tulee mutta kyllä se vaan mahdollista on.
Eniten kyllä ihmettelen noita persvaossa olevia :D
Mulle tuli siitä lisää finnejä kun laitoin naamaan.
Minulla on vastaava kokemus tästä tuotteesta. Kasvojen ihon laatu parantunut huomattavasti ja väri tasoittunut. Tummat silmän aluset kadonneet. Olen käyttänyt nyt yhtäjaksoisesti n. 2.5kk. pienenmpi 60ml purkki on tosi riittoisa, kesti minulla 2kk ja käytän aamuin/illoin. Suosittelen kokeilemaan, pini sijoitus voi toimia sinullekkin :)
Entä onko kellään kokemusta hiuspohjan hilseilyn hoitoon Bio-oilista?