Bikineissä kouluun?
Olin pyöräilemässä aamulla kun vastaan tuli luultavasti kouluun menevä tyttö. Päällään hänellä ei ollut muuta kuin turkoosit pikkubikinit. Onko nykyään sallittua pukeutua noin vähäisesti ja etenkin paljastavasti kouluun? Onhan tuo hyvä tapa esitellä rintojaa, jos luokkakavereilla ei vielä ole, mut silti...
Kommentit (20)
Ainakin oletin sen olevan pikinit, eikä pelkät rintaliivit ja pikkuhousut, mutta nyt en voi olla siitäkään varma. Kenties ajoi unissaan, kaikki muistaa varmaan sen painajaisen kun tajusi olevansa alasti koulusssa...
-ap
Jos koulu on uimakoulu niin ihan ookoo, muuten kuulostaa tosi oudolta.
Kuis vanha tämä tyttö oli?
Kyllä on. Tyttärelle Hello Kitty-bikinit ja äidille Fatkinit kevätjuhlaan. Ihan normia.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 14:25"]
Jos koulu on uimakoulu niin ihan ookoo, muuten kuulostaa tosi oudolta.
Kuis vanha tämä tyttö oli?
[/quote] Vaikee sanoa, yläasteikäinen tuli ekana mieleen. Mahdollisesti lukio ikäinen, nykyään ovat nekin niin kovin nuoren näköisiä verrattuna siihen aikaan kun itse kävin lukiota, mutta ei tosiaankaan nainen.
-ap
[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 13:32"]
Jos kouluun mennään bikineissä, niin onko se ok sit työssä ollessakin??? Tai kun menee kauppaan ostoksille?? Voiko opettajakin tulla bikineissä kouluun ???
[/quote]
Kaupoissa näkee bikinejä useinkin.
Koululla sen sijaan olen nähnyt vain välitunnilla.
Tuntien ajaksi vedetään trikoomekko tms. bikinien päälle.
Lapseni luokanopettaja olen nähnyt usien lenkillä päällään shortsit ja bikinien yläosa. Ei ole tullut mieleen paheksua.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 13:48"]
eihän julkisilla paikoilla edes saa olla pelkät bikinit päällä? paitsi rannalla. pk seudulla monesti nähnyt kun poliisit käyneet sanomassa tytöille jos vaikka hame ja bikinien yläosa yleisillä paikoilla
[/quote] Höpöhöpö. Miksi valehtelet?
Nyt on peruskoulun viimeinen viikko ennen kesälomaa. Usein silloin on tapana vähän hassutella. Olen eri kouluissa nähnyt vastaavalla viikolla mm. vastakkaiseksi sukupuoleksi pukeutuneita oppilaita (meikit myös kohdillaan), oppilaita toogat päällä ja oppilaita yöpuvussa. Eli kenties nyt on jossain koulussa oppilailla välähtänyt, että mennääs uikkareissa kouluun.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 14:26"]
Kyllä on. Tyttärelle Hello Kitty-bikinit ja äidille Fatkinit kevätjuhlaan. Ihan normia.
[/quote]
En omista fatkineja enkä oo fat, saanko mennä normiuimapuvussa?
Itse kävin koulua 70- ja 80-luvuilla, eikä tuossa silloin olisi ollut mitään ihmeellistä, jos tosissaan oli kuuma ilma. Harvoin tosin oli ihan helteitä koulupäivinä, mutta välillä oli.
No enpä ole ikinä nähnyt ketään koulussa bikineissä, edes silloin kun itse kävin koulua 70 ja 80-luvuilla. Höpö höpö.
Ehkä tyttö yritti hankkia koulumatkalla rusketusta, mutta vetää koulussa ainakin topin päälleen.
Heillä saattoi olla joku liikuntapäivä tai muuten erityinen ohjelma koulussa.
ei ole hyväksyttävää ainakaan pääkaupunki seudulla, itse muistan kun yksi tyttö lähetettii kotiin kesken päivää hakemaan vaatetta päälle ku oli napapaita ja miniminihame päällä vaan..
Haloo, itse olin koulussa ala ja yläasteen 70 ja 80 luvulla, ja itseasias vain pojilla oli edes t-paitoja tuolloin. Kyl se pukeutuminen oli tosi konservatiivista. Ei hameitakaan, tai olis huoraksi leimattu.
Hameita, mekkoja, t-paitoja yms on kouluaikanani käytetty paljon. vm 1971
Mutta ap:lle, se näkemäsi tyttö ei voi koulussa olla bikineissä, eli älä huoli.
Jos kouluun mennään bikineissä, niin onko se ok sit työssä ollessakin??? Tai kun menee kauppaan ostoksille?? Voiko opettajakin tulla bikineissä kouluun ???
eihän julkisilla paikoilla edes saa olla pelkät bikinit päällä? paitsi rannalla. pk seudulla monesti nähnyt kun poliisit käyneet sanomassa tytöille jos vaikka hame ja bikinien yläosa yleisillä paikoilla
Tarkoitetaanko tällä bikineillä tässä avauksessa nyt yläosaa vai kaksiosaista uima-asua, jossa rintaliivimäinen yläosa ja pikkuhousumainen alaosa?
[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 13:50"]
Tarkoitetaanko tällä bikineillä tässä avauksessa nyt yläosaa vai kaksiosaista uima-asua, jossa rintaliivimäinen yläosa ja pikkuhousumainen alaosa?
[/quote] Tällä vastaan pyöräilleellä tytöllä oli rintaliivimäinen yläosa ja pikkuhousumainen alaosa. Lähimmälle uimarannalle on matkaa jokunen kilometri ja tuohon aikaan muut lapset olivat menossa juuri kouluun, joten sinne oletin hänenkin olleen matkalla.
Näytti tosi oudolta, siksi jäi mieleen.
-ap