10v tyttö 145cm/39kg
Onko paino mielestäsi ok? Tyttö harrastaa paljon urheilua, on mielestäni sopusuhtainen ja kaunis. Pieniä murrosiän merkkejä jo nähtävissä, ei siis enää täysin lapsen vartalo.
Kysyn, koska täällä aina puhutaan, että vanhemmat ovat sokeita lapsensa ylipainolle. Isovanhempi huomautti tytön koosta viikonloppuna ja mietin, olenko nyt sitten sokea...?
Kommentit (3)
Toivottavasti isovanhempi ei tehnyt huomautustaan lapsen kuullen. Ja jos teki, toivottavasti sanoit saman tien että sinusta lapsesi on oikein hyvä.
Jos on sopusuhtainen, niin hyvä niin. Tuossa iässä vartalon mittasuhteet alkavat muuttumaan pikkuhiljaa ja silloin ei todellakaan tarvita mitään mummoja ja vaareja nälvimässä.
Meillä suunnilleen samankokoinen 11 vuotinen. Lihavaksi häntä ei ainakaan voi kutsua, koska "kylkiluut paistaa" ja vatsaa ei ole laisinkaan. Terkkarin mukaan saisi vaikka vähän lihoa. Reidet ja pohkeet suht paksut, johtuen urheilulajista. Lihasta löytyy, mutta ei läskiä.
Mitä isovanhempi huomautti?
Kun itse olin 11v, olin suunnilleen tuon pituinen, mutta 10kg kevyempi. Olinkin todella laiha.
Äitini mua moitti "laihaksi", mutta mummoni sitten sanoi, että olen juuri sopivan kokoinen. Ihana mummoni halusi mua lohduttaa :)
Mihinkäs tuo paino asettuu käyrillä? Onko kasvanut koko ajan tuossa vai nyt yhtäkkiä lihonut vai onko kyse naisistumisesta? Nykyäänhän monilla murrosiän merkit alkaa yhä aiemmin, mutta siihenkin vaikuttaa paino. Eli mitä enemmän painoa on, sitä aiemmin rinnatkin alkaa kasvaa jne. Tämä siis keskimäärin.