Sukupuoliset jaot rakkauden tarpeesta. Syvä- analyysini aiheesta.
Tässä näin torstai- aamuu: Naiset toivoo usein mieheltään sellaista prinsessarakkautta, jakustalle nostavaa ja huomionkipeetä rakkautta, jossa mies palvoo ja huomioi.
Miehet taas mietteideni mukaan toivoo äitimäistä rakkautta vaimoltaan, jossa miestä hoivataan ja elämä siloitellaan tasaiseksi ja rypyttömäksi niin, että mies voi keskittyä niihin asioihin, mitä hän haluaa elämässä tehdä.
Onko molemmilla sukupuolilla mahdollista saavuttaa sellainen rakkaus, kun toivoo, jotta ihmiset eivät eroaisi niin usein?
Tämä teksti on varmasti yleistävä ja kliseinen, mutta ne ovat vain minun mietteitä aiheesta.
Kommentit (4)
Oma kokemukseni omien 3 pidemmän parisuhteeni nojalla ei ole ollenkaan tuollainen. En ole itse koskaan kaivannut mitään jalustalle nostamista eivätkä miehet joiden kanssa olen seurustellut, ole kaivanneet äitiä ja hoivaajaa. Kahden tasaveroisen, hyvin itsenäisen aikuisen ihmisen suhteita ne on olleet, jossa molemmat rakastaa aika samalla tavalla, ei mitenkään sukupuolistereotyypittyneen erilaisesti. Molemmat on kaivanneet suhteelta seksikumppania ja läheisintä ystävää lähinnä.
No, siis minäkään, ap, en kaipaa jalustalle nostattajaa, vaan tasa- arvoista rakkautta. Tosin huomioiminen olisi kivaa.
Mutta, uskon, että mieheni tarvitsisi tuollaista äidillistä rakkautta. (Syitä en ala tässä selventää)
Tämä analysointi johtui lähinnä katsomalla kavereiden repiviä ja riitaisia parisuhdetilanteita ja tietenkin tämän palstan avauksia miehistä.
Tosin teoriani ei välttämättä ole aukottomia, eikä tieteellisesti todistettuja.
Ap
PlääH!