Muita joiden mies ei ole käsistään kätevä eli ei osaa tehdä mitään "miesten töitä"?
Tuolla jo kerroin meidän terassista, jonka mies pliasi vinoksi. Muutenkin aina pitää tulla joku muu tekemään jotain, koska mies ei osaa. Hyvä että osaa vaihtaa palaneen lampun, mutta seuraava projekti olisi grillikatoksen tekeminen takapihalle ja pelottaa jo nyt mitä se tulisi maksamaan, jos siihen ottaa jonkun firman. Samalla naapurin mies kyllä rakentaa jopa peräkärrylle oman katoksen ja tekee sähköremppaa itse. Veti heidän terassille valot itse, meillä mies varmaan polttaisi koko talon, koska ei tiedä sellaisista mitään.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti naapurilla on koulutus noihin sähköjuttuihin, ei niitä kuka tahansa saa tehdä...
Näinpä, se että joku Tauno Tasalakki niitä ominpäin tuuskaa, ei ole mikään merkki pätevyydestä asian suhteen. Ei ne turhaan ole lailla säädettyä ja luvanvaraista työtä.
Miesten töitä? Millä vuosituhannella sä oikeen elät? Mä kuvittelin, että tällainen seksistinen jaottelu jäi jo 1800-luvulle tms.
Vierailija kirjoitti:
Väärin tehdyt sähköasennukset ovat todellinen riski. Ei varmaan vakuutuskaan korvaa tulipalon sattuessa.
Ei korvaa ei, ja bonuksena pääsee vielä paskalakkien kanssa keskustelemaan henkeviä ja vastailemaan hankaliin kysmyksiin, kuten: Miksi teit sen ?!, ja ei, oikea vastaus ei ole: No Ku halusin säästää ja oon mä Youtubesta katsonut asiaan liittyviä videoita, sekä vastaanottamaan sakot / tuomioistuimen vahvistamat maksut laittomasta urakoinnista.
Lumen kolaaminen ja puiden teko kyllä vaadi mitään käteviä käsiä.
Mitäs naisten töitä ap osaa tai edes tekee?
Sähköremppaa ei saa tehdä itse. AP:n naapurinmies on hullu, joka polttaa virityksillään talonsa, ihan vain jotta pääsee muille - mm. ap:n tyylisille bimboille - sanomaan että "ite vedin sähköt tänne, kelaa miten hyvä oon!".
Mieheni ei osaa tehdä mitään perinteisiä ns. miesten töitä. Minä kokoan meillä Ikean pienet huonekalut. Asia ei haittaa minua ollenkaan. Isäni oli samanlainen ja opin jo lapsena siihen että noihin hommiin palkataan joku. Sitä tapaa on sitten jatkettu meidänkin perheessämme. Tuo ei todellakaan ollut minulle mikään kynnyskysymys kun puolisoani valitsin.
"Miesten töitä??" Päivystävä feministi missä oot?? Haloo??! Sua tarvitaan!!
Vierailija kirjoitti:
Osaako edes fistata?
Naapurin mies osaa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, oma vaimo on samanlainen kiukuttelija. Pitäisi tehdä sähkövetoja takapihalle maakaapelilla jne. mutta kun itsellä ei ole sellaiseen koulutusta niin en todellakaan lähde tekemään. Sitten kiukutellaan kun ammattilainen on niin kallis ja "kai sitä nyt pari sähkökaapeli voi itse vetää. Katso Youtubesta".
Sama jonkun katoksen rakentamisessa. Jos ei tiedä miten se perustus tehdään ettei ensimmäinen myrsky kaada sitä tai missä asteessa katot sun muut pitää olla ettei sadevesi valu taloonpäin niin kannattaa ottaa joku muu tekemään, joka tietää mitä tekee.
"Tein itse, tuli halvaksi." Kuukauden päästä on terassi tulessa, grillikatos naapurin takapihalla ja seinät homeessa ja sitten ihmetellään, että kuinka näin pääsi käymään ja kirotaan kuinka vakuutus ei halua korvata.
No kyllä melko kädetön pitää olla jos ei maakaapelia osaa kaivaa tai grillikatoksen perustuksia osaa tehdä. Tuota kaapelia et laita kun olet laiska. Voit tehdä kaiken itse valmiiksi ja pyydät sähkärin tarkistamaan, niin silloin on laillinen ja vakuutus korvaa.
Että sellainen järjen riemuvoitto sitten siellä taas tällä kertaa. ET VOI tehdä itse kaikkea, et edes yhtään MITÄÄN valmiiksi itse, koska kukaan sähkömies EI ALA kytkemään jännitteitä Turakaisten tuuskaamiin asennuksiin. Koska Turakaiset, ei ainostaan että ovat saitoja paskoja, ovat tyhmiä kuin saappaat, niin eivät tajua että se joka laittaa nimensä mittauspöytäkirjaan, on vastuussa HENKILÖKOHTAISESTI esim. tulipalon / kuolemaan johtavassa sähköonnettomuudessa. Ja se että laittaa nimensä siihen, ei tarkoita vielä mitään, sille nimelle pitää olla pätevyyttä eli katetta. Voi siivojakin kirjoittella lääkärin reseptivihkon täyteen, mutta mitään virkaa sillä ei ole. Lähinnä sontapaperista käy.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatte siis, että esim. finanssialan koulutuksen saaneen miehen pitäisi osata rakentaa grillikatos tyhjästä?
No pitäisi kyllä. Jos älli riittää finanssialalle, niin luulisi osaavan yhden grillikatoksen rakentamisen.
Ellei tämä finanssialan koulutus ole sitten puhelimessa vakuutuksia myyvä tiskinassu
Meillä minä hoidan peiton heiluttamisen ja emäntä hoitaa kaiken muun.
T: Isäntä
Mistä te löydätte näitä luuserimiehiä?
Mun mies ei osaa perinteisiä miesten hommia. Ei ees tietokonejuttuja, vaikka DI on. Tekee erittäin hyvää ruokaa, siivoaa, hoitaa lapsia ym. Mä oon hoitanut nörttijutut ja nikkaroinnit. Kun tulee isompi remppa, niin sitten hankitaan tekijä ulkopuolelta. Autohommat on ulkoistettu.
Hyvä mies mulla on, ei kaikkien tarvi osata kaikkea.
Ei osaa meilläkään. Mies on akateemisista asioista kiinnostunut ja pienestä pitäen tykännyt lähinnä lukemisesta ja abstrakteista asioista, eikä moottoriöljyssä kylpemisestä. Itse taas tykkään käsillä tekemisestä ja isäni on rakennusmestari, joten lapsuus tuli vietettyä rakennustyömailla isän rakentaessa omakotitaloja. On siis tullut nähtyä ja kokeiltua miten remonttihommia ym. tehdään. Toki mies on meillä fyysisesti vahvempi, ja tekee enemmän voimaa vaativat kotityöt. Asutaan kerrostalossa eikä ole autoa, joten eipä meillä mitään korjaustöitä erityisemmin tule muutenkaan ja mies saa kyllä minun puolestani olla kiinnostunut mistä haluaa, eikä vain yhteiskunnan suosittamista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Mistä te löydätte näitä luuserimiehiä?
Olen viestin 32 kirjoittaja. Mieheni tosiaan ei osaa korjata tai rakentaa mitään. Sen sijaan hän, esimerkiksi:
- puhuu sujuvasti suomea, ruotsia ja englantia, hyvin saksaa ja hollantia, ja kohtalaisesti ranskaa ja espanjaa
- on korkeakoulutettu ja töissä vaativassa ammatissa jossa voi käyttää kaikkia kykyjään ja josta myös maksetaan erittäin hyvä korvaus
- lukee paljon lehtiä, seuraa uutisia ja hänen kanssaan on todella mielenkiintoista jutella maailman tapahtumista
- tykkää käydä elokuvissa, taidenäyttelyissä ja museoissa ja jutella jälkeenpäin näkemästään.
- on todella hauskaa seuraa, ei typerällä vitsiniekkatavalla vaan niin että keksii hyviä pointteja arkipäivän tapahtumista. Hänellä on erinomainen ironian taju.
Nämä asiat ovat ne jotka minulle merkitsivät. Mistään rakennushommista en olisi voinut vähempää välittää. "Luuseri" on viimeinen sana jota hänestä ikinä käyttäisin.
Lopeta ap vätystely ja opettele tekemään itse. Youtube opettaa kaiken. Paitsi sähkötyöt ammattilaiselle.
ja ketjun naiset toki osaa ja hoitaa ne kaikki naisten työt? eikö niin?
Olet nyt hieman ristiriitainen. Sinusta miehellä, joka ei osaa jotain "miesten nikkarointihommia", ei tee mitään, vaikka kuitenkin olisitte sinun mukaasi aivan hyvin voineet ostaa nuo palvelut?