Onko miehen akateemisuudella mitään itseisarvoa naisille?
Vai arvostavatko naiset sitä vaan siksi, että olettavat akateemisen miehen olevan myös hyvässä ammatissa?
Kommentit (39)
Kyllä minulle on tärkeää opintojen ja työn sisältö.
Ei ole ainakaan mikään tyhjäpää. Ja ei ole loisimassa, koska luultavasti pystyy maksamaan oman elämänsä.
So? Laitappa sinne Tinderiin että hyönteistutkimuksen tohtori opiskelija etsii elämänsä näistä ja näet että minkälainen flaksi käy.....
Ammattikoulupudokkaat eivät ole top-listan kärjessä.
Ei ole. Miehen käytös ja puheet+teot arjessa merkitsevät enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Miehen käytös ja puheet+teot arjessa merkitsevät enemmän.
Tässä ei kysytty mitkä asiat meikkaavat enemmän.
Se tutkinto on se vaatimus. Näkee, että on tehnyt elämässään jotain.
Ei mulle ainakaan. En pidä akateemisuutta tai koulutusta minään paremmuuden merkkinä. Kukin kouluttautuu sille alalle, jolta haluaa töitä. Minulla on alempi korkeakoulututkinto, jotta sain paperit joilla minulla on oikeus harjoittaa ammattiani. Miesystäväni jätti lukion jälkeisen ammattikoulun kesken ja siirtyi saman alan hommiin töihin. On edennyt urallaan hyvin. Opiskeli itsenäisesti alallaan uutta ja teki ahkerasti töitä. Hyvä työntekijä palkittiin palkankorotuksilla ja revittiin parempiin firmoihin töihin. Hän ansaitsee paljon paremmin kuin minä. Ei koulutus ole tae hyvästä tulotasosta, ahkeruudesta tai älykkyydestä.
Olen mies, mutta akateemisen koulutuksen mainitseminen Tinder-profiilissani vaikuttaa merkittävästi matchien määrään. Joten on sen oltava tärkeä 30-40-vuotiaille naisille.
Ei ole mitään merkitystä akateemisuudella. Itse olen maisteri, mies on käynyt ammattikoulun, mies tienaa enemmän kuin minä.
Nostaa naisen sosiaalista statusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle ainakaan. En pidä akateemisuutta tai koulutusta minään paremmuuden merkkinä. Kukin kouluttautuu sille alalle, jolta haluaa töitä. Minulla on alempi korkeakoulututkinto, jotta sain paperit joilla minulla on oikeus harjoittaa ammattiani. Miesystäväni jätti lukion jälkeisen ammattikoulun kesken ja siirtyi saman alan hommiin töihin. On edennyt urallaan hyvin. Opiskeli itsenäisesti alallaan uutta ja teki ahkerasti töitä. Hyvä työntekijä palkittiin palkankorotuksilla ja revittiin parempiin firmoihin töihin. Hän ansaitsee paljon paremmin kuin minä. Ei koulutus ole tae hyvästä tulotasosta, ahkeruudesta tai älykkyydestä.
Ei tässä kysytty onko paremmuuden merkki. Kysyttiin onko sillä arvoa. Mutta onnittelut miehellesi palkkapussista, sehän oli tässä se olennainen tieto.
Kyllä siihen liittyy tiettyjä asioita joita arvostan. Sivistys, pitkäjänteisyys, halu kehittää itseään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siihen liittyy tiettyjä asioita joita arvostan. Sivistys, pitkäjänteisyys, halu kehittää itseään.
Eli ei ole itseisarvoa? Sitä kun kysyttiin, ei sitä, mitä positiivisia mielikuvia liität akateemisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
On. Minulle se kertoo sitä, että mies on suhteellisen älykäs ja kiinnostunut oppimaan uusia asioita. Riippuen akateemisesta alasta, miehen yleissivistyksen luulisi olevan keskivertoa parempi. Itselleni mielekkäämpi keskustelukumppani kuin kouluttamaton.
Et vastannut kysymykseen.
Täällä taas mammat, jotka arvostaa niin kovasti älykkyyttä, ei tiedä mitä itseisarvo tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Minulle se kertoo sitä, että mies on suhteellisen älykäs ja kiinnostunut oppimaan uusia asioita. Riippuen akateemisesta alasta, miehen yleissivistyksen luulisi olevan keskivertoa parempi. Itselleni mielekkäämpi keskustelukumppani kuin kouluttamaton.
Et vastannut kysymykseen.
Akateeminen mies on mielenkiintoisempi keskustelukumppani työttömänäkin kuin kouluttamaton.