Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vähän w ja t? Leski laittoi isäni hautakiveen tekstin Amor vincit omnia

Vierailija
17.07.2020 |

🤦‍♀️ Kysymättä minulta mitään.

Kommentit (146)

Vierailija
81/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pösilö.

Vierailija
82/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi ap:lle, että osakesalkkujen arvo vaihtelee, jopa päivittäin.

Tämän päivän iso osakesalkku voi huomenna olla pelkkä vitsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä asioista leski haukkui isääsi ympäri kyliä?

Miten niin ympäri kylää? Tutuille vain. Juomisesta, epäsosiaalisuudesta, määräilystä.... vaikka siis itse oli siinä aivan vapaaehtoisesti roikkui suhteessa. Kukaan normaali ei kärsinyt isän seurassa tuollaisesta. Olen tavannut kaksi muutakin isän naisystävää (äitini ja erään aiemman heilan), eikä kumpikaan valittanut noista asioista. Tai no äitini ei myöskään pitänyt isän alkoholin käytöstä, mikä on ymmärrettävää, mutta isä joi minun seurassani ennen tavattuaan tämän akan eikä se koskaan häirinnyt minua mitenkään.

Menin nukkumaan ajoissa, tämä ak ka valitti, etteivät sen takia saa viettää iltoja yhdessä. Isä nukahti ennen akk aa. Voi nyyh. Ei siis valittanut alkoholista sinänsä, itsekin joi, yhtä paljon ellei enemmänkin.

Ap

Vierailija
84/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi ap:lle, että osakesalkkujen arvo vaihtelee, jopa päivittäin.

Tämän päivän iso osakesalkku voi huomenna olla pelkkä vitsi.

No, toi salkku oli isän kuolinpäivänä 154 tonnia, että ei kovin kaukana (nyt 158,7 tonnia).

Ap

Vierailija
85/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni tuo teksti tarkoittaa kovin kirjaimellisesti että rakkaus voittaa myös sen paskan mitä jauhat tällä palstalla. Itse olen leski ja kovasti kyllä kirpaisee nämä aloitukset. Tämä ei ihan kovin helppoa ole niin ei tällaiseen toivoisi kenellekään vielä muiden perseilyä.

Ei tarkoita, eikä leskellä ole oikeutta sellaiseen tekstiin taikka ajatteluun, koska itse oli isäni pahin haukkuja tämän eläessä. Ennemmin kuvittelen sen viittaavan hänen (lesken) omiin ajatuksiin sankaruudestaan, että jäi läheisriippuvaisena reppanana isäni rinnalle, kun ei saanut itse omaa elämäänsä jaloilleen edellisen eronsa jälkeen (josta siis käveli suoraan isäni kotiin jättäen omat, alaikäiset lapsensa miehelleen) itsekseen. Nyt hellii itsestään kuvaa suurena rakkauden ilmentymänä, jota se k*sipää ei todellakaan ole. Häijy ja ilkeä oli isää ja kaikkia hänen ystäviään ja läheisiään kohtaan. Minulla oli isän edunvalvojan henkilöstä päättävässä oikeuden istunnossa kolme todistajaa tästä käytöksestä. Eli syrjäytettyjä ystäviä ja omainen plus itseni.

Ap

Vierailija
86/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo nyt niin kauhea lause. Vaikka leski ei olisikaan rakastanut isääsi, niin voihan tuon ajatella jotenkin yleisellä tasolla.

Vierailija
87/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää räyhääminen johtuu sun omista syyllisyyden tunteista. Isääsi et käynyt enää vuosiin katsomassa, kun hän makasi dementikkona hoitokodissa.

Ei johdu todellakaan. Mulla ei ole mitään hampaankolossa isäni suuntaan, enkä näe hänen odottaneen minulta yhtään mitään, tai jos ei uskaltanut sitä lesken pelossa sanoa, niin se on voi voi. En kuitenkaan usko, että hän jäi minulta vaille yhtään mitään, mitä olisi ansainnut, varsinkaan omasta mielestään ansainnut siis. Mutta hän oli minua kohtaan aina hyvä ja ystävällinen, minä olen eniten häntä rakastanut hänen äitinsä jälkeen, ei tämä ak ka. Hän haukkui ja syytti isääni jatkuvasti isän ollessa hyvävoimainen.

Ap

Vierailija
88/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei siinä lue, että "homo homini lupus"?

Vierailija
89/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo nyt niin kauhea lause. Vaikka leski ei olisikaan rakastanut isääsi, niin voihan tuon ajatella jotenkin yleisellä tasolla.

No joooo, enemmän mä mietin, että miten saan sen tekstin heti pois, kun leski kuolee. Ja estettyä hänen hautaamisensa samaan hautaan.

Ap

Vierailija
90/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei siinä lue, että "homo homini lupus"?

Kiitti :D Voinkin kuittailla leskelle tällä :DD

Ap

Vierailija
91/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vainajan puolisolla eli leskellä ja vainajan lapsilla on aina oikeus tulla haudatuksi vainajan kanssa samaan hautaan. Tätä ei voi estää. Hautapaikan haltijalla ei ole merkitystä tässä asiassa.

Mutta haluan tuon tekstin pois siinä vaiheessa.

Ap

Vierailija
92/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli käydä laittamassa haudalle iso lappu tai kyltti, jossa kerron, mikä väkivaltainen paska tämä tekopyhä akka isääni kohtaan ol8, ei todellakaan ollut kyse rakastamisesta, vaan läheisriippuvasta väkivaltaisesta pahanilmanlinnusta.

Ap

Vierailija
93/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi teksti on niiiin mauton ja w t. Varsinkin kun tietää, että ak ka pohti usein isäni jättämistä (siihen teksti viittaakin hänen mielessään takuulla, ettei jättänyt. Se vaan, että syy ei ollut tietenkään rakkaus, vaan toisen omistamisenhalu. Siksikin toi teksti oksettaa mua todella pahasti.) ja haukkui ympäri ystäväpiiriä, sukulaisia ja minulle myös.

Ap

Vierailija
94/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten edes voi olla, että vain yksi jäsen kuolinpesästä saa päättää tällaisista asioista?

Ap

lähiomainen saa päättää. Täysin laillista on siis. Lesken aikanaan kuoltua hautapaikan käytöstä määrää sen omistaja. Joka todennäköisesti on lesken perikunta, eli ne hänen omat lapsensa.

Ja ei. Rakkaus voittaa kaiken -teksti hautakivessä ei ole minkäänväristä roskaväkikulttuuria, vaan ihan ok.

Miten minä en muka saa päättää isäni haidasta, mitä haluan?

A

Leski on läheisin omainen.

Vierailija
95/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi leski ei saanut isäni omaisuudesta yhtään mitään isän kuoltua. Ainoa, mitä voisi saada on tasinko, mutta saatan uhkailla sillä lailla, että jos ei luovu tasingosta, hänelle seuraa siitä kaikki (taloudelliset) vaikeudet, jotka voin hänelle aiheuttaa.

Ap

Vierailija
96/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten edes voi olla, että vain yksi jäsen kuolinpesästä saa päättää tällaisista asioista?

Ap

lähiomainen saa päättää. Täysin laillista on siis. Lesken aikanaan kuoltua hautapaikan käytöstä määrää sen omistaja. Joka todennäköisesti on lesken perikunta, eli ne hänen omat lapsensa.

Ja ei. Rakkaus voittaa kaiken -teksti hautakivessä ei ole minkäänväristä roskaväkikulttuuria, vaan ihan ok.

Miten minä en muka saa päättää isäni haidasta, mitä haluan?

A

Leski on läheisin omainen.

Mitä sitten? Ei ole isäni AINOA omainen, sa*tana.

Ap

Vierailija
97/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskelle ei voi sanoa, että pistit tuon lauseen kiveen vain, koska olet omistushaluinen, et rakastanut isääni aidosti, koska hän itse on nyt niin voimiensa tunnossa elämässä tuota valhetta, miten heillä oli rakkaudellinen ja hyvä suhde ja että hän kohteli isääni hyvin.

Hän myös käyttäytyi aivan, kuin isällä ei olisi lasta, (kuten tässäkin nähdään), eikä hän tajua, vaikka siitäkin syyttäisi.

Ap

Vierailija
98/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Kaunis lause, ja mielestäni sopii hautakiveen. Ehkä suomeksi olisi vielä parempi: "Rakkaus voittaa kaiken."

Minustakin sopii merkitykseltään hautakiveen. Ja eikö myös sinun rakkautesi edesmennyttä kohtaan voittaisi tämän kiistan?

Vierailija
99/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Kaunis lause, ja mielestäni sopii hautakiveen. Ehkä suomeksi olisi vielä parempi: "Rakkaus voittaa kaiken."

Minustakin sopii merkitykseltään hautakiveen. Ja eikö myös sinun rakkautesi edesmennyttä kohtaan voittaisi tämän kiistan?

No ei. Eihän tämä koske isääni MITENKÄÄN, ainoastaan lesken ja mun välejä.

Ap

Vierailija
100/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leski ei saanut isäni kuoltua isältä perinnöksi YHTÄÄN MITÄÄN. Hähhhähhää.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan