Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit vieraiden tuovan tullessaan

Vierailija
17.07.2020 |

Mitä haluaisit vieraiden tuovan mukanaan tullessaan kylään?
1) kahvittelemaan tulevat vieraat
2) yökylään tulevat vieraat
3) jos teillä olisi aivan tuore vauva, mitä toivoisitte? Toivoisitteko erikseen vauvalle jotain?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) wiinerit

2) omat lakanat tai makuupussit

3) viipyisivät vain hetken

Vierailija
2/21 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

123) Pumpattavan barbaran miehelle niin saadaan kahvitella rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

123) Pumpattavan barbaran miehelle niin saadaan kahvitella rauhassa.

Ootpa hurjan hauska.

Vierailija
4/21 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ne kahvivieraat leivonnaisia mukanaan tuoda. Kiva jos mökille tullessaan yövierailla on omat lakanat, kotona ei niin väliä. Vauva-asiaan ei ole mielipidettä. Lähtökohtaisesti en kuitenkaan odota, että vieraat toisivat mukanaan yhtään mitään. 

Vierailija
5/21 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvittelulla ei väliä vaikka eivät toisi mitään mikäli ajoissa ilmoittaa tulostaan ja ruokarajoitteistaan. Yökyläläisten toivoisin tuovan jotain sellaista mitä haluavat itse syödä, ts. omat eväät.

Vierailija
6/21 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaansa ja seuraansa.

Ei sitä, että ollaan kännykässä koko vierailun ajan.

Vierailija
7/21 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsun kahvivieraita, niin huolehdin toki myös tarjoilusta. Sen sijaan kaunis pieni kukkakimppu piristää aina mieltä ja kahvipöytää.

Olisi toivottavaa, että yövieraat toisivat lakanat ja pyyhkeet mukanaan. Kyllä, kyllä, on minulla pesukone, mutta ison pyykin peseminen ja kuivattaminen on usein hankalaa. 

Jos meillä olisi aivan vastasyntynyt vauva, niin ainut toiveeni olisi se, että suku ja tutut jättäisivät meidät rauhaan muutamaksi viikoksi. Sitten kun jaksaisin passata vieraita, niin kutsuisin kyllä vauvaa katsomaan. Täällä Itä-Suomessa lienee ainakin maaseudulla vieläkin paikoitellen tapana tuoda rotinoita eli pullakranssi, leipää, piirakoita, kahvikakkua ja pikkuleipiä. Eli tarjottavaa kyllä riittäisi.

Vierailija
8/21 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) hyväntuulisuuden

b) hyväntuulisuuden

c) hyväntuulisuuden

Vierailija
9/21 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ei mitään.

2. Yökylään tulevilta esim. kukkakimppu, viìnipullo, hyviä juustoja. Ei mieluusti mitään ns. tavaraa vaan jotain syötävää.

3. Pitäisin kohteliaana tuoda jotain tuoreelle vauvalle mutta en toivoisi erikseen mitään. Tuovat jos tuovat.

Vierailija
10/21 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän aina tuomaan vain oman, iloinsen itsensä.

Vierailija
11/21 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapana toivoa mitään. Tärkeintä on hyvä seura ja juttua riittäisi. Mukavaa yhdessä olemista. Ja jos jotakin haluan en toivo, vaan ehdotan itse onko mahdollista. Aina on ollut mahdollista.

Vierailija
12/21 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaveri tulee tyttöystävän kanssa niin voisi itse painua helv.. Pesen aamulla kyllä lakanat.

Vierailija
13/21 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. ei mitään

2. ei mitään tavaraa, en halua koriste- esineitä, kynttilöitä, pyyhkeitä tai mitään muutakaan roinaa, jos haluaa tuoda jotain niin vaikka paketti hyvää kahvia

3. että vieraat tulisivat vasta kutsuttuna, tuoreen vauvan äitinä en itse jaksanut seurustella

Vierailija
14/21 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1, 2 ja 3: ei mitään roinaa. Rahaa yövierailla niin paljon, että käydään yhdessä ostamassa ruuat ja juomat ja maksavat puolet. Kahville tulijoiden ei tarvitse tuoda mitään. En jaksa seurustella vauva-ajan alussa, joten ovi pysyy kiinni vieraille.

Vierailija
15/21 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) leikkokukkia

2) omat lakanat ja pyyhkeet. Ja jotain, mikä kuluu. Ei kahvia, koska olen tarkka kahvistani. Leikkokukat kelpaa aina, samoin shampanja. Moni muu asia voi mennä vikaan.

3) en osaa sanoa

Vierailija
16/21 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Esim. joku kääretorttu, pullapitko ym. En odota mitään, yleensä itselläni on aina pullaa pakkasessa.

2. Kunnioittaa minun untani, ei kolistele yöllä.

3. Ei mitään.

Vierailija
17/21 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/21 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän siitä, että vieraat tuovat paketin hyvää kahvia. Suklaata, keksejä. Jos tulevat yökylään, voisivat tuoda vaikka jotakin ruokaa, esim medvursti-pötkön, joka säilyy pitkään. Nyt kesällä marjoja tai itse tehdyn hillon purkissa. Jos on vauva, vaikka vaippoja

Vierailija
19/21 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsuvieraista kysymys, kaikissa tapauksissa ei mitään. Jos satunnaisvieraista kysymys, kahvittelijat saavat tuoda omat pullansa, meillä ei yleensä mitään ole varalla kun nakerrellaan juustoa tms kahvin kanssa. Satunnaisia yövieraita en edes toivoisi, ja sama pätee vauvan luona vierailuun.

Vierailija
20/21 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tuoda mitään. Yleensä vieraat tuovat ruokaa, vaikka me olemme jo varautuneet ruoalla. Sitten menee ruokaa hukkaan. Jos välttämättä haluaa jotain tuoda, niin kahvitellessa keksiä, yövierailulle juotavaa (mikäli kyseessä on pippalot). Jos meillä olisi vauva, niin ei sen takia mitään tarvitse tuoda. Jos on jostain puuttuvasta tarvikkeesta ollut puhe, voi sellaisen tuoda.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi