Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä työpaikalla kiertävät kesälomat?

Vierailija
29.05.2013 |

Meillä on ja pidetään kaikki sitä hyvänä systeeminä! Jos oli viime vuonna heinäkuussa, niin tänä vuonna pitäisi olla elokuussa jne. Näin osaa suunnitella reissuja aika hyvin etukäteen ja sille nyt ei vaan mahda sitten mitään, jos miehellä ei satu olemaan samana ajankohtana, mutta kyllä sekin useimmiten onnistuu...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei onneks. olen ollut nykyisessä duunissani 14 v ja olen joka kesä voinut olla lomalla heinä- ja elokuun. onneksi, sillä vietämme koko sen ajan mökillä ja lapsillakin on lomaa.

Vierailija
2/22 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voi toimia silloin jos kaikki todella haluavat pitää lomansa aina heinäkuussa. Mutta mitä jos porukassa on joku joka haluaisi pitää lomansa aina syyskuussa tai muuna ei-suosittuna aikana? Silloin en ymmärrä miksi toiveita ei voisi ottaa vähän huomioonkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on, ja se on muutoin hyvä systeemi, paitsi jos siitä tarvisi joustoa... Esimerkiksi tänä vuonna kierron mukaan kesäloma on kesäkuussa, kun meillä on esikoisen laskettu aika kesäkuun viimeisenä päivänä. Eipä saatu sillä perusteellakaan  vaihdettua heinä-elokuuksi, että mies olisi saanut olla kesäloman pienen lapsensa ensiviikot kotona.. :(

Vierailija
4/22 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Meillä on sen verran porukkaa että aina on joku joka on töissä. Ei ole vielä sattunut 15 vuoteen kun olen täällä ollut, että olisi pitänyt määrätä joku pysymään töissä tiettynä aikana. Meillä suositellaan että pisin loma olisi elokuussa, kun toiminta on vähäistä.

Vierailija
5/22 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sillä ole isyyslomaa?

Vierailija
6/22 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun tiimissäni. Jokaisella on niin erilainen työtehtävä, että kukaan muu ei sitä voi tehdä. Joten on aivan sama milloin lomansa pitää, siellä ne hommat odottavat sähköpostissa joka tapauksessa.

Vierailija
7/22 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 11:01"]

Eikö sillä ole isyyslomaa?

[/quote]

On isyyslomaa, mutta sitä olisi voinut "säästää" vaikka talvelle, jos olisi voinut viettää kesäloman vauvan kanssa :)

Nythän tilanne menee (mielestäni) työnantajalle kurjemmin, kun ensin pidetään kesäloma ja melkein perään isyysloma, ja mies on töistä pidempään pois.

Vierailija
8/22 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi, olisi aika persiistä olla lomalla joskus touko-kesäkuussa. Jos kierto olis heinäkuun alku-elokuun puoliväli niin sitten ok.

Vierailija
9/22 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puolet on lomalla ennen heinäkuun puolivälä, ja toiset sen jälkeen. Seuraavana vuonna alkukesästä lomailleet lomailee loppukesän. Meillä työt jatkuu melkein normaalisti koko kesän.

Vierailija
10/22 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Onneksi.

Kaikki saavat pitää lomansa silloin kun itse haluavat.

Tämä toimii, sillä kaikki eivät halua lomalla samaan aikaan. Vaikka suurin osa haluaa lomailla heinäkuussa, on niitäkin jotka haluavat pitää lomansa alkukesästä tai loppukesästä. Ei ole ollut ongelmia.

Itse pidän kesälomani tänä vuonna elokuussa.

Vierailija
11/22 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on saanut esittää toiveet, ja tähän asti (14 vuotta siis) toive on toteutunut päivälleen. Ja on tässä pari eri työpaikkaakin ollut.

Vierailija
12/22 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Työnantajan on kohdeltava työntekijöitään tasapuolisesti, joten tilanne on teidän kannalta voivoi ja lämmin leipä. Jos yhdelle joustetaan, sitten joustetaan kaikille, ja siinähän se kiertävän lomalistan idea sitten menikin.

Vierailija
13/22 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Työnantajan on kohdeltava työntekijöitään tasapuolisesti, joten tilanne on teidän kannalta voivoi ja lämmin leipä. Jos yhdelle joustetaan, sitten joustetaan kaikille, ja siinähän se kiertävän lomalistan idea sitten menikin.

Vierailija
14/22 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eivät kierrä itse loma-ajat vaan järjestys, jossa kukin saa varata itselleen sopivat lomaviikot. Tätä vastaan jotkut lapselliset yrittävät protestoida, koska heidän pitäisi totta kai saada lasten takia aina itselleen sopivin aika. Onneksi esimies ei ole toistaiseksi myöntynyt purnauksen edessä. Kaikkia työntekijöitä on kohdeltava tasavertaisesti, eikä kellekään voida antaa etuoikeuksia sillä perusteella, että he ovat tehneet erilaisia elämäntapavalintoja kuin muut.

Vierailija
15/22 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 12:17"]

Meillä eivät kierrä itse loma-ajat vaan järjestys, jossa kukin saa varata itselleen sopivat lomaviikot. Tätä vastaan jotkut lapselliset yrittävät protestoida, koska heidän pitäisi totta kai saada lasten takia aina itselleen sopivin aika. Onneksi esimies ei ole toistaiseksi myöntynyt purnauksen edessä. Kaikkia työntekijöitä on kohdeltava tasavertaisesti, eikä kellekään voida antaa etuoikeuksia sillä perusteella, että he ovat tehneet erilaisia elämäntapavalintoja kuin muut.

[/quote]

Meillä on kans näin! Itse olen enemmän kuin innoissani, koska sehän on sitä tasa-arvoa työpaikalla ja niinhän se pitääkin olla olit sitten perheellinen tai perheetön! :) Itselläni on lapsia, mutta haluan, että minua kohdellaan työpaikalla samalla tavalla kuin sellaista, jolla ei ole lapsia (en halua olla etuoikeutettu esim. lomiin). Meillä on myös näitä inisijöitä, jotka urputtavat "KUN MEIDÄN LAPSET, KUN MEIDÄN MIES, MUN TARTTEE JA MÄÄ JA MÄÄ JA MÄÄ"... Sellaiset itsekkäät ihmiset ottaa aivoon! Onneksi työnantajamme ei kuuntele tuollaista määkimistä :)

Vierailija
16/22 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja sehän on pelkästään reilua. Silti joka vuosi samat kaakattajat valittaa, kun ei saa lomaa heinäkuussa. No ei saa, jos oli viime vuonna..

Vierailija
17/22 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 12:47"]

On ja sehän on pelkästään reilua. Silti joka vuosi samat kaakattajat valittaa, kun ei saa lomaa heinäkuussa. No ei saa, jos oli viime vuonna..

[/quote]

Nimenomaa! Se on kumma, jos työ on tosiaan sellaista, että siellä on koko ajan pakko olla joku töissä, niin jotkut KEHTAAVAT valittaa, kun ei saa joka vuosi heinäkuussa lomailla... Ei jumankauta! Oikein naurattaa joidenkin ihmisten ylimielisyys. Tuollaisissa työpaikoissa on PAKKO olla joustoa, jotta homma toimii! Ei tosiaan voi mennä niin, että joku vaan saa joka vuosi hiihto-, syys- ja kesälomat näille halutuimmille paikoille!

Heh, yhdelle lapsettomalle työntekijälle sanoi eräs toinen kollega, jolla 8v. lapsi, että "niin sulla on nyt sitten kesäloma heinäkuussa, ei toivoakaan, että ME perheen kesken voitaisiin tehdä mitään, kun miehellä loma silloin ja mulla kesäkuussa, etkö voisi vaihtaa". :D Ihan totta, uskokaa tai älkää! Siis niin uskomattoman julmaa.

Vierailija
18/22 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 12:17"]

[/quote]

Tämä kuulostaa todella hyvältä systeemiltä. Haluan teille töihin! :-)

Vierailija
19/22 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se ei ole pelkästään lapsiperheiden ongelma/asia, onko loma puolison kanssa samaan aikaan. Ja jos hommassa on joku vuoro systeemi, niin asian pitäisi olla kaikille ok, vaikka loma sattuisi eri aikaan? Lasten kanssa homma on vähän toinen. Monet päiväkodit sulkee ovensa heinäkuussa, jossain toisessa yksikössä on varahoito (aroille ja aivan pienille lapsille ikävä vaihtoehto). Muutenkin tämä sulkemislinjaus vähän niin kuin tarkoittaa "parempi jos ei tulisi lapset hoitoon,koska päiväkotihenkilökuntakin pitää kesälomansa". Kouluistakin potkaistaan ulos kesä-elokuuksi kaikki ekasta ysiin, siitä seuraa jonkun verran ongelmia. Nuorimmat eivät yksin pärjää ja vanhemmille (teineille) olisi syytä keksiä jotain järkevää tekemistä. Kyllä tämä lapsien saaminen on edelleenkin otettava koko yhteiskuntaa koskettavana asiana, eikä jonkun yksilön elämäntapavalintana.. vai onko vanhuus ja vanheneminen, onnettomuus tai vakava sairauskin nykyään oma valinta. Ilman lapsia ei ole tulevaisuutta.

ps

Vierailija
20/22 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa, 19? Eihän tuosta viestistäsi saa mitään tolkkua. Koetan assumulla uudestaan, kun olet vähän selvinnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi