Miehet, miten ottaa teihin kontaktia KAUPASSA?
Olen ujo nainen, mutta olen miettinyt että jos joskus näen kaupassa miehen joka vaikuttaa minusta kiinnostavalta, miten voisin lähestyä häntä.
Olisiko hyvä esim. sanoa suoraan, että hei, vaikutat musta kiinnostavalta mieheltä, haluaisitko lähteä joskus vaikka kahville mun kanssa?
Anteeksi nyt kun olen varmaan ihan uusavuton. Mutta minulle tuollaiseen kontaktin ottoon on aika iso kynnys, ihan vaan siksi kun oon ujo ja herkkä. Niin ajattelin laittaa tänne palstalle tällaisen aiheen.
Tai ootteko muut menestyksekkäästi koskaan tavanneet kiinnostavia ihmisiä kaupassa, niin että oikeasti siitä olisi syntynyt jotain?
Kommentit (1294)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joitain viestejä lukiessa tulee mieleen että nyt kyllä taidetaan sähähtää aika helposta... Jos tuntematon sanoo jotain, ei hän ole todellakaan lähtökohtaisesti haluamassa sinua aviokumppanikseen. Voi olla kyse ihan vaan tavallisesta small talkista, hyvänen aika. Sellaisesta jolla saadaan esim. aikaan pienen paikkakunnan tai lähiön sisäistä turvallista henkeä, sellaista jonka ansiosta asuinpaikkasi on miellyttävä eikä etäinen.
Ok, kaikilta small talk ei taivu, mutta jos kukaan ei saisi puhua kenenkään kanssa niin yhteiskunta lahoaisi kyllä saman tien.
Jep. On itsekin tullut jutusteltua vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa yleisellä paikalla useammankin kerran, omasta tai toisen aloitteesta. Ihan siis ilman taka-ajatuksia. Kerrankin Ateneumissa mies kysyi yhden taulun nimestä, että mitähän tuolla sanalla tarkoitetaan ja minä googlasin sen sanan. Kun mies sai vastauksensa, kiitti ja meni eteenpäin.
Siksi luulen, että aloittaja halusikin nyt vinkkejä siitä, kuinka nimenomaan se kiinnostus osoitetaan. Osan vastaukset menee ihan ihme mörököllin teitä.
Kai se on jokaiselle selvää, mitä tarkoitetaan kun esitetään asia a) "Moi komistus, annatko minulle tuon tuotteen tuolta ylähyllyltä kun olet noin pitkä ja miehekäs" verrattuna b) "Hei, voisitko antaa minulle tuon tuotteen tuolta ylähyllyltä kun lyhyenä en itse ylety". Ei nyt tosiaan esitetä tyhmää selittämällä jotakin normaalista jutustelusta, jollaista voidaan harrastaa kenen kanssa tahansa toisin kuin tyrkkyjutustelua treffien toivossa.
Kun menee baariin tai tinderiin, odottaa ja haluaa lähestymistä. Kun menee kauppaan tai kirjastoon, menee asioimaan. Kun haluaa lähestyä ihmisiä parisuhdemielessä, kannattaa mennä baariin tai tinderiin, koska menemällä kauppaan tai kirjastoon moisissa ajatuksissa, on ensinnäkin väärässä paikassa ja toisekseen todennäköisyys saada seuraa on huomattavasti vähäisempi kuin baarissa ja tinderissä. Lisäksi voi saada oudon maineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joitain viestejä lukiessa tulee mieleen että nyt kyllä taidetaan sähähtää aika helposta... Jos tuntematon sanoo jotain, ei hän ole todellakaan lähtökohtaisesti haluamassa sinua aviokumppanikseen. Voi olla kyse ihan vaan tavallisesta small talkista, hyvänen aika. Sellaisesta jolla saadaan esim. aikaan pienen paikkakunnan tai lähiön sisäistä turvallista henkeä, sellaista jonka ansiosta asuinpaikkasi on miellyttävä eikä etäinen.
Ok, kaikilta small talk ei taivu, mutta jos kukaan ei saisi puhua kenenkään kanssa niin yhteiskunta lahoaisi kyllä saman tien.
Jep. On itsekin tullut jutusteltua vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa yleisellä paikalla useammankin kerran, omasta tai toisen aloitteesta. Ihan siis ilman taka-ajatuksia. Kerrankin Ateneumissa mies kysyi yhden taulun nimestä, että mitähän tuolla sanalla tarkoitetaan ja minä googlasin sen sanan. Kun mies sai vastauksensa, kiitti ja meni eteenpäin.
Siksi luulen, että aloittaja halusikin nyt vinkkejä siitä, kuinka nimenomaan se kiinnostus osoitetaan. Osan vastaukset menee ihan ihme mörököllin teitä.
Kai se on jokaiselle selvää, mitä tarkoitetaan kun esitetään asia a) "Moi komistus, annatko minulle tuon tuotteen tuolta ylähyllyltä kun olet noin pitkä ja miehekäs" verrattuna b) "Hei, voisitko antaa minulle tuon tuotteen tuolta ylähyllyltä kun lyhyenä en itse ylety". Ei nyt tosiaan esitetä tyhmää selittämällä jotakin normaalista jutustelusta, jollaista voidaan harrastaa kenen kanssa tahansa toisin kuin tyrkkyjutustelua treffien toivossa.
Eli miksi ketjussa on noita arkisten keskustelunavausten esimerkkejä? Ei taidakaan olla jokaiselle ihan selvää.
Outoa on se jos siellä kaupassa menee tuosta vaan kyselemään treffeille tai tyrkyttämään puhelinumeroaan sellaiselle, joka ei ole mitenkään huomioinut tai katsellut. Miettikää nyt itse, olette kaupassa valitsemassa mitä nyt ostattekin ja yhtäkkiä siihen tulee joku jota ette ole mitenkään huomannut tai huomioinut kysymään, lähdettekö kahville tai että tässä on mun numero soita.
Että vaikka siellä epätavallisessa paikassa kuten kaupassa sen lähestymisensä tekisi, niin siinäkin on eroa miten sen tekee.
Vierailija kirjoitti:
Outoa on se jos siellä kaupassa menee tuosta vaan kyselemään treffeille tai tyrkyttämään puhelinumeroaan sellaiselle, joka ei ole mitenkään huomioinut tai katsellut. Miettikää nyt itse, olette kaupassa valitsemassa mitä nyt ostattekin ja yhtäkkiä siihen tulee joku jota ette ole mitenkään huomannut tai huomioinut kysymään, lähdettekö kahville tai että tässä on mun numero soita.
Että vaikka siellä epätavallisessa paikassa kuten kaupassa sen lähestymisensä tekisi, niin siinäkin on eroa miten sen tekee.
Vaikea sanoa miten suhtautuisi, koska ei ole ikinä tapahtunut. Ei kyllä muuallakaan arjessa. Mukavaahan se olisi, jos kadulla kävellessä saisi ehdotuksia mukavilta naisilta, mutta kun ei. Tietenkin riippuu siitä toisesta, mutta se on parasta arkitilanteessa, että näkee kahdessa sekunnisssa onko se toinen miellyttävä vai ei. Ääni ja äänenpaino tärkeitä. Jotkut kuulemma rakastuvatkin ensisilmäyksellä. Sitä ei tinderissä tapahdu.
Kerran töissä oli jotain porukkaa koolla seisoksimassa, yksi nainen teki siinä sitten lähtöä, oli puolituttu mutta isossa työpaikassa, eli oltiin ehkä joskus keskusteltu samassa isommassa porukassa. Sanoi mulle sitten, että olit joku päivä sitten tuolla meidän puolella seisoksimassa ja kahvittelemassa, voisit joskus pyytää minutkin kahville. Ja lähti siitä sitten omaa osastoaan kohti. Analysoin siinä sitten, että mitä helv se just sanoi? Olisin varmaan langennut kutsuun, mutta olin kuullut kollegoiltaan, että "se aina valittaa kaikesta." Tuo kumminkin mainittakoon sellaisena esimerkkinä, joka naiselta tuli luontevasti ja hän hyödynsi siinä samalla karkuunlähtömahdollisuuttaan menettämättä mitään.
Aika tyrkky olet, jos kaupassa ryhdyt ahdistelemaan miehiä tyrkyttämällä seuraasi.
Vierailija kirjoitti:
” hei, vaikutat musta kiinnostavalta mieheltä, haluaisitko lähteä joskus vaikka kahville mun kanssa?”
Toi on ihan täydellinen, päin kasvoja vaatii suunnatonta rohkeutta ja muhun uppois täysin. Saattaa olla että hämmentyisin, mutta pitäisin replasta silti.
Ei noin, ei ikinä. Ensinnäkään nainen EI voi tietää tuossa vaiheessa itsekään, viihtyisikö hän miehen seurassa kahvilla. He eivät ole vielä vaihtaneet sanaakaan. Hän ei tiedä, onko mies kiinnostava.
Se juttelu tehdään siinä kaupassa. Osoitetaan, että on itse hauskaa ja rentoa juttuseuraa, herätetään toisen kiinnostus. Jos ei siinä keksi mitään juteltavaa niin miten sitten kahvilla keksisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
” hei, vaikutat musta kiinnostavalta mieheltä, haluaisitko lähteä joskus vaikka kahville mun kanssa?”
Toi on ihan täydellinen, päin kasvoja vaatii suunnatonta rohkeutta ja muhun uppois täysin. Saattaa olla että hämmentyisin, mutta pitäisin replasta silti.
Ei noin, ei ikinä. Ensinnäkään nainen EI voi tietää tuossa vaiheessa itsekään, viihtyisikö hän miehen seurassa kahvilla. He eivät ole vielä vaihtaneet sanaakaan. Hän ei tiedä, onko mies kiinnostava.
Se juttelu tehdään siinä kaupassa. Osoitetaan, että on itse hauskaa ja rentoa juttuseuraa, herätetään toisen kiinnostus. Jos ei siinä keksi mitään juteltavaa niin miten sitten kahvilla keksisi?
Amerikkalaisissa leffoissa homma kylläkin etenee juurikin noin eli nähdään kiinnostava ihminen jolle ehdotetaan kahvia juurikin siksi että voisi tutustua ja katsoa voisiko jutusta tulla mitään.
Mieti nyt vähän kirjoitti:
Aika tyrkky olet, jos kaupassa ryhdyt ahdistelemaan miehiä tyrkyttämällä seuraasi.
Tää. Niin suomalaista syyllistämistä.
Mies pitäisi olla, et ole nainen ollenkaan kun et miestä saa ja kyllä oot aika tyrkky kun j*lauta rupeat - kaupassakin - miehiä ahdi stelemaan!
Vierailija kirjoitti:
M32 ja latino kirjoitti:
Mä en pahastu, mulle saa tulla juttelemaan kaupassa. Voin flirttailla hetken, mutta en anna puhelinnumeroani tai lähde treffeille.
Suomessa kauppa tuntuu vaikealta paikalta tehdä toimivaa aloitetta.
Eli annat olettaa, mutta et kuitenkaan anna. Inhoan just tuollaisia miehiä. Flirtti on minulle sitä, että rohkaistaan toista tekemään aloite.
En tietenkään kehu ketään maasta taivaisiin tarkoituksena pudottaa hänet alas. Haluan tehdä tilanteesta pienen mukavan hetken meille molemmille. Minusta on rohkea teko tulla juttelemaan (ihan sama miltä henkilö näyttää), enkä halua, että hänelle jää negatiiviset fiilikset. Enemmän toivon, että hän rohkaistuu tekemään aloitteen uudelleen jonkun toisen kanssa.
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
38095u039u3509u539u035 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia ei lähestytä kaupassa, he ovat tekemässä siellä ostoksia.
Sama koskee miehiä. Ei teillä voi olla erioikeuksia sukupuolenne takia.
Piditpä siitä tai et, niin minua miehenä naiset saa lähestyä kaupassa milloin vaan. Se ei minua haittaa. Enkä kokisi sitä ahdisteluna.
Sinua varmaan saa myös tarrata perseestä baaarissa.
Se ei tarkoita että se olisi tekona ok.
Vuosien varrella useampikin humalainen nainen baarissa on taputellut persettäni tai tarrannut etumukseeni kiinni. En ole ollut asiasta moksiskaan.
Tiedän, että lähtökohtaisesti nämä eivät ole tekona ok.
Tässä nyt ollaan sivuraiteilla siitä, että nainen voisi lähestyä miestä kaupassa. Se on mielestäni edelleen ok.Miksi kenelläkään olisi tarvetta lähestyä ketään kaupassa? Kaupan on oltava turvallinen tila jossa pervot eivät lähentele.
Jos näet muut ihmiset lähtökohtaiseti pervoina, on ongelma sinun, eikä muiden ihmisten.
Tervetuloa nykyaikaan. Lähestyminen baareissakaan ei ole miehille suotavaa ilman lupaa esimerkiksi silmäpelin muodossa.
Miksi kuvittelette että kenelläkään on oikeus iskeä kimppuun kun on shoppailemassa?
Mitäpä jos... Oli mies tai nainen niin avaa vain keskustelun. Ei mitään pervoiluja tai flirttiä vaan ihan vaan keskustelu. Uskokaa tai älkää, tästäkin aihealueesta on paljon opetusmateriaaleja internetissä. Suosittelen tutustumaan. Sosiaaliset taidot on kovaa valuuttaa tässä maailmassa
Tämä. Käyn varmaan joka viikko kaupassa keskusteluja ventovieraiden ihmisten kanssa, miesten ja naisten, eri ikäisten. Lyhyitä kommentin vaihtoja, huumoria, kysymyksiä ja vastauksia. En ole haku päällä, olen parisuhteessa, mutta jos jostain miehestä pelkän ulkonäön perusteella kiinnostuisin niin tottakai toimisin ihan samoin. Kysyisin kassajonossa, tai missä hänet sitten kaupassa kohtaankin, jotain hänen ostoksiinsa liittyvää tai kommentoisin iltapäivälehden lööppejä tai jotain. Ja tarkkailisin, haluaako hän heittäytyä vuorovaikutukseen vai murahtaako vain jotain, jolloin jättäisin hänet rauhaan.
En ymmärrä, mikä kontaktin ottamisessa on vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
38095u039u3509u539u035 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia ei lähestytä kaupassa, he ovat tekemässä siellä ostoksia.
Sama koskee miehiä. Ei teillä voi olla erioikeuksia sukupuolenne takia.
Piditpä siitä tai et, niin minua miehenä naiset saa lähestyä kaupassa milloin vaan. Se ei minua haittaa. Enkä kokisi sitä ahdisteluna.
Sinua varmaan saa myös tarrata perseestä baaarissa.
Se ei tarkoita että se olisi tekona ok.
Vuosien varrella useampikin humalainen nainen baarissa on taputellut persettäni tai tarrannut etumukseeni kiinni. En ole ollut asiasta moksiskaan.
Tiedän, että lähtökohtaisesti nämä eivät ole tekona ok.
Tässä nyt ollaan sivuraiteilla siitä, että nainen voisi lähestyä miestä kaupassa. Se on mielestäni edelleen ok.Miksi kenelläkään olisi tarvetta lähestyä ketään kaupassa? Kaupan on oltava turvallinen tila jossa pervot eivät lähentele.
Jos näet muut ihmiset lähtökohtaiseti pervoina, on ongelma sinun, eikä muiden ihmisten.
Tervetuloa nykyaikaan. Lähestyminen baareissakaan ei ole miehille suotavaa ilman lupaa esimerkiksi silmäpelin muodossa.
Miksi kuvittelette että kenelläkään on oikeus iskeä kimppuun kun on shoppailemassa?
Mitäpä jos... Oli mies tai nainen niin avaa vain keskustelun. Ei mitään pervoiluja tai flirttiä vaan ihan vaan keskustelu. Uskokaa tai älkää, tästäkin aihealueesta on paljon opetusmateriaaleja internetissä. Suosittelen tutustumaan. Sosiaaliset taidot on kovaa valuuttaa tässä maailmassa
Sosiaalisin normeihin kuuluu täällä ettei tuntemattomien kanssa aloiteta keskustelua. Siinä ei jenkkien viettelijäksi 90 päivässä videot auta.
Miksi minä sitten kohtaan jatkuvasti ihmisiä, jotka aloittavat keskusteluja kanssani tai heittäytyvät mukaan itse aloittamiini keskusteluihin?
Söpis Audi-kundi (S4) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söpis Audi-kundi (S4) kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta mä haluan kyllä olla kaupassa ihan vaan ostoksilla enkä iskettävänä.
Oikeastiko päiväsi menisi ihan tosi tosi pilalle jos kivan näköinen muidu tulisi vähän iskemään? Oletko varma ettet ole hieman homo?
Oon kyl ihan hetero, mutta haluan shoppailla rauhas. Herkästi menis "Talk to the hand" jos joku nainen tulee kaupassa koittaan iskee.
Pelkällä kotikasvatuksella tilanteesta selviää.
Sanot vaan että, kiitos mutta ei kiitos, hyvää päivänjatkoa.
Kuka noita tyhmiä aloituskysymyksiä keksii?
Vierailija kirjoitti:
"Jos olet lyhyt, voit liioitella kuinka vaivalloista on ylettää poimimaan joku tuote pakastehyllyltä. Jos hyvännäköinen mies on kauppakeskuksen infotaulun edessä, voit tarjota apuasi."
Voiko nolompaa olla...... Mutta kukin tavallaan.
Minä olen lyhyehkö (160 cm) ja olen lukuisia kertoja pyytänyt itseäni pidemmiltä miehiltä apua, kun en ole ylettynyt johonkin tuotteeseen eikä ole ollut myyjiä lähistöllä. Kukaan ei ole osoittanut pitävänsä sitä nolona vaan auttanut mielellään.
N57
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaisissa leffoissa homma kylläkin etenee juurikin noin eli nähdään kiinnostava ihminen jolle ehdotetaan kahvia juurikin siksi että voisi tutustua ja katsoa voisiko jutusta tulla mitään.
Kaksi sanaa:
- amerikkalaisissa
- leffoissa.
Jos minulle tulisi joku mies kakaisemaan, että "vaikutat kiinnostavalta, lähtisitkö kahville?" niin en taatusti lähtisi. Se, ettei hänen vuorovaikutustaitonsa riitä parempaan kertoisi, että tilanteesta on tulossa vain ja ainoastaan kiusallinen. Jos hän sen sijaan herättäisi kiinnostukseni siinä tilanteessa olemalla hauska, seurallinen, avoin, "supliikki" ja hetken jutustelun jälkeen kysyisi, lähtisinkö kahville jatkamaan juttua nyt tai myöhemmin, niin tilanne olisi aivan toinen.
Taidat olla persjalkainen, lihava yh-äiti tai muuten todella luonnevikainen. Ei normaalin, nätin naisen tarvitse yrittää ketään iskeä, sillä hänet on isketty ajat sitten jo! Valitsee vain.
Kyllä se jo riittää jos nainen tulee miehelle juttelemaan, ihan vaikka vaan katsoo kohti ja sanoo moi. Suomalaiset kun normaalisti välttelevät kaikkea katsekontaktia tuntemattomiin, niin tuokin on jo jonkintasoinen merkki siitä että toinen on kiinnostava. Se saattaa sitten johtaa molemminpuoliseen keskusteluun jos tunne on molemminpuolinen. Eli rohkeasti heittämään vaan jotain juttua, ihan vaikka tylsää peruskeskustelua niin sillä pääsee jo pitkälle.
Miten sä voit olla noin jumalattoman idiootti, autistinen ja yksinkertaisesti vaan vi tun ärsyttävä? En tajua.