Miehet, miten ottaa teihin kontaktia KAUPASSA?
Olen ujo nainen, mutta olen miettinyt että jos joskus näen kaupassa miehen joka vaikuttaa minusta kiinnostavalta, miten voisin lähestyä häntä.
Olisiko hyvä esim. sanoa suoraan, että hei, vaikutat musta kiinnostavalta mieheltä, haluaisitko lähteä joskus vaikka kahville mun kanssa?
Anteeksi nyt kun olen varmaan ihan uusavuton. Mutta minulle tuollaiseen kontaktin ottoon on aika iso kynnys, ihan vaan siksi kun oon ujo ja herkkä. Niin ajattelin laittaa tänne palstalle tällaisen aiheen.
Tai ootteko muut menestyksekkäästi koskaan tavanneet kiinnostavia ihmisiä kaupassa, niin että oikeasti siitä olisi syntynyt jotain?
Kommentit (1294)
Olen hyvännäköinen perheellinen mies ja minusta usein pidetään.
Alkukesällä kävin yksin kaupassa, näin hyllyjen välissä kiinnostavan naisen. Menin hieman lähemmäksi hyllyjen toiselle puolelle, muka katsomaan jotain leipiä. Samassa kun nostin katseeni ylös niin kyseinen nainen olikin katsonut minua jo ennemmin! Katseemme kohtasivat ja "lukittuivat" täysin. Eli tavallaan vahingossa yllätin hänet.... Molemmat menimme hämillämme ja jatkoimme eteenpäin. Ihan helvetin kiinnostava nainen.
Seurasin katseella mihin päin hän meni. Hetken päästä menin kärryjen kanssa häntä vastaan. Ohitimme toisemme, mutta hän oli hyvin nolona ja katseli lähinnä lattiaan.
Voi kun olisin voinut ottaa hänet halaukseen!
En minä tiedä, mitä tuossa voi tehdä? Näitä läkähdyttäviä tilanteita tulee toisinaan vastaan. Sikäli on hyvin miellyttävää, että vielä yli 50 vuotiaana havaitsen, että minusta ollaan kiinnostuneita. Minut huomataan.
En minä kyllä pystyisi ihan randomille ehdottelemaan mitään. Mitä jos sillä on jo joku? Tai se on joku sekopää? En myöskään osaa kiinnostua pelkästään miellyttävän ulkonäön perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Juu en uskoisi todeksi. Pakko olla joku tyttöystävän järjestämä källi, missä haluaa testata uskollisuuttani. On pistänyt kaverinsa asialle ja kuvaa itse tilannetta nurkan takaa.
No et sinä varattuna varmaan kohderyhmää olekaan juuri sen takia, että on se tyttöystävä. Ei silloin kuulukaan olla lähestyttävissä.
Epäilisin jotain vedätystä tai vittuilua, jos tuollaisessa ympäristössä joku jotain ehdottelee.
Naisen pitäisi myös seisoa kärryjeni tiellä että edes havahtuisin automaattiohjauksestani. Yleensä hölkkään kierroksen täysin laput silmillä ja ajatukset muualla.
Prisma, Tampere kirjoitti:
Alkukesällä kävin yksin kaupassa, näin hyllyjen välissä kiinnostavan naisen. Menin hieman lähemmäksi hyllyjen toiselle puolelle, muka katsomaan jotain leipiä. Samassa kun nostin katseeni ylös niin kyseinen nainen olikin katsonut minua jo ennemmin! Katseemme kohtasivat ja "lukittuivat" täysin. Eli tavallaan vahingossa yllätin hänet.... Molemmat menimme hämillämme ja jatkoimme eteenpäin. Ihan helvetin kiinnostava nainen.
Seurasin katseella mihin päin hän meni. Hetken päästä menin kärryjen kanssa häntä vastaan. Ohitimme toisemme, mutta hän oli hyvin nolona ja katseli lähinnä lattiaan.
En minä tiedä, mitä tuossa voi tehdä? Näitä läkähdyttäviä tilanteita tulee toisinaan vastaan. Sikäli on hyvin miellyttävää, että vielä yli 50 vuotiaana havaitsen, että minusta ollaan kiinnostuneita. Minut huomataan.
Voi kun olisit ehkä potentiaalisesti vankilassa kun ensimmäinen liikkeesi naista kohtaan on ottaa hänet halaukseen.
Eikö olisi jotain parempaa avausta mielessä, kuin heti ottaa bear hug?
Minusta ei ole syytä lähestyä ketään vierasta tavanomaisella julkisella paikalla.
Ihminen on silloin sellaisessa vierystilassa, että keskittyy siihen, mitä on tekemässä. Vaikka nyt kaupassa.
Tytärtäni lähestyttiin kaupassa. Hän koki sen oudoksi ja pelottavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Prisma, Tampere kirjoitti:
Pelottavaa! Onko se nainen nyt kellarissasi vai pakastimessa pilkottuna??
No joo, olipa taas teinipoika heittänyt hassun vitsin. No vastataan nyt kuitenkin...
Jos vain suinkin tietäisin missä ko. nainen on, niin menisin heti paikalle. Miettisin muutaman alkurepliikin, millä pääsisi kontaktiin. Viikon tai parin päästä menisin uudelleen ja keskustelisin vähän enemmän. Ehkä ehdottaisin kahville menemistä?
Minulta työpaikkaruokalan kassa kysyi puhelinnumeroa, kun kirjoitin nimeä kuittiin. Siis oon 50 v. mies. Menin kyllä aika hämilleni.
Naiset ei tee mitään aloitteita. Olisin varmasti niin yllättynyt etten tietäisi mitä sanoa.
M37
Ulkomailla ollessa ruokakauppojen tytöt todella monesti lähestyy, flirttailee, tulee jopa porukalla kertomaan kuinka joku heidän kaveri on ihastunut minuun.
Pidän tätä normaalina ulkomailla, koska ulkomailla yleensä ei ole niin "professionaalinen" meininki kuin mitä Suomessa. Suomessa ollaan todella ammattimaisia, joten en odota sitä Suomessa. Eli ainakaan työntekijän en odota Suomessa lähestyvän, mutta joku asiakas lähestymässä olisi kiva yllätys.
Mä en pahastu, mulle saa tulla juttelemaan kaupassa. Voin flirttailla hetken, mutta en anna puhelinnumeroani tai lähde treffeille.
Suomessa kauppa tuntuu vaikealta paikalta tehdä toimivaa aloitetta.
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
älä ota kontaktia, se on ahdistelua
Miten olisi, jos kävelisit vaikka miehen viereen ikään kuin ostamaan jotain ja kysyt hetken päästä neuvoa että tietääkö hän kumpi joistain tuotteista, sanotaan vaikka tofuista toimii paremmin jossain ruoassa, tai muuta vastaavaa. Siitä saa molemmat jatkettua muutamalla sanalla keskustelua halutessa eteenpäin.
Mies olen ja ihan tuota samaa kauppatutustumista olen miettinyt, tosin toisinpäin vain. Olisin tosi positiivisesti yllättynyt jos nainen särkisi hiljaisuuden jään kauppahyllyn äärellä.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla ollessa ruokakauppojen tytöt todella monesti lähestyy, flirttailee, tulee jopa porukalla kertomaan kuinka joku heidän kaveri on ihastunut minuun.
Pidän tätä normaalina ulkomailla, koska ulkomailla yleensä ei ole niin "professionaalinen" meininki kuin mitä Suomessa. Suomessa ollaan todella ammattimaisia, joten en odota sitä Suomessa. Eli ainakaan työntekijän en odota Suomessa lähestyvän, mutta joku asiakas lähestymässä olisi kiva yllätys.
Olisi ihanaa, jos meilläkin olisi noin rento meininki. Ulkomailla töissä oleminen ei tunnu työltä, vaikka päivät ovat pidempiä. Koko ajan saa kuitenkin puuhastella myös omiaan ohessa ja lukea vaikka lehteä, jos on hiljaista. Täällä on liian tiukka kuri ja se tekee ainakin minusta vakavan naisen. :(
Tuollaista ei vain tapahdu minulle, joten luulisin, että kyse on vitsistä/piilokamerasta. Ehkä noin suoran toiminnan sijaan parempi olisi kuitenkin ensin vääntää tikusta asiaa, esim. jutella jotain diipadaapaa hyllyn ruokatarvikkeisiin liittyen. Olen huono antamaan neuvoja tällaisessa. Mutta siis, jos joku edes joskus tekisi minulle aloitteen, niin olisin ilahtunut ja imarreltu.
Olisin onnesta soikeana ja samalla myös hämilläni, mikäli joku nainen ehdottaisi treffejä kaupassa.
Mutta en missään tapauksessa pahoillani siitä. Arvostaisin sitä, että 2020- luvulla naisetkin voisivat vihdoin tehdä rohkeasti aloitteita. Mun mielestä naisten on turha pelätä, että siinä leimautuu epätoivoiseksi. Tuollainen lähestyminen jos mikä sopii tasa-arvoiseen yhteiskuntaan.
Kauppareissut on kauppareissuja. Deittipalstat ja baarit ovat tuota varten. Hulluna ja epätoivoisena pitäisin naista joka kaupassa deittejä ehdottelisi.
Ei tarvitse ottaa kontaktia mitenkään, ensimäinen ajatus on että tuo on joku huuhelo.
Sano selvällä äänellä että "Morjesta päivää! Kuis roikkuu?" Toimii aina.