Jalkapallokenkien koko?? Vastaako muita kenkiä?
Eli kokemuksia nappiksista kaivataan! Uskaltaako ostaa saman kokoiset kuin lenkkarit on? Vai isommat / pienemmät? Huutiksesta meinasin etsiä niitä, kun ei vielä tiedä miten kauan tuo jalkapallointo kestää... Huonoilla kengillä se ei tosin kestä mitään, eli mahdollisimman oikeankokoiset pitäis saada.
Ärsyttää muuten, kun kukaan ei älyä laittaa siihen huutis-ilmoonsa kengän sisämittoja... (alustavan etsinnän perusteella)
Kommentit (5)
Ihan sama kuin muillakin kengillä: kengän malli /lesti vaihtelee merkeittäin, joten eri valmistajilla ei välttämättä sama kokonumero ole sopiva. Sisämitta ratkaisee.
Nappiksissa liian iso kenkä on huonompi vaihtoehto, ennemmin vähän nafti-> parempi pallotuntuma.
Meillä on ollut monet nappikset ja aina on pitänyt ottaa ainakin sen pari numeroa isommat kuin tavalliset kengät. Etenkin Adidaksissa näin. Niken nappikset vastasi muistaakseni vähän paremmin kokoa.
nro 2 jatkaa. Minä ostin juuri nuo Adidaksen nappikset. Olivat mielestäni aika kapeat. Mutta istuvat kyllä hyvin. Älä osta kokeilematta. Liian isotkaan ne ei saa olla
Ok, eli kauppaan mars...
Kiitos vastauksista!
ap
Minä ostin juuri lapsille nappikset, enkä olis uskaltanut ostaa pelkän koon mukaan, vaan lapset olivat mukana.
Lapsella on 27 numeron sandaalit, niistä näen tarkasti, että kenkä on sopiva, jopa puoli senttiä iso. Kuinka ollakaan, nappikset piti olla kokoa 29!!!
Toisella jalka on 32 ja nappikset kokoa 34!
Esim. Prismassa sellaiset tosi nätit nappikset oli 19,90 joten en ostaisi käytettyjä. Saathan jotain takaisin sit kun myyt ne itse käytettynä...