Oletko koskaan valittanut lapsesi opelle lapsesi saamasta numerosta?
Kommentit (8)
Olen. Numero korjattiin lopulta rehtoriN toimesta.
En itse, mut tutut on. Jos on hyvät välit reksiin niin sitten homma on aivan selvä. Möykkä päälle ja vaaditte ylennykset numeroihin - ne tulee.
Jos koulu johtoon ei ole suhteita niin juttu voi olla mutkikkaampi. Eli jos on suhteet kunnossa niin saadaan kyllä numerotkin kuntoon.
Meillä ei ollut mitään välejä rehtoriin, opettaja syrji lastamme ja jopa kokeet arvosteli alaspäin. Muutakin vastaavaa, pahempaakin, tämän opettajan kohdalla oli. Olisi pitänyt valittaa opesta aviin, mutta emme jaksaneet. t, 3
Juuri valitin. Mielestäni kelpo vastaukset mutta koe hylättiin. En tiedä miten käy,
Olen valittanut. Todistukseen tuli 7, vaikka kaikista kokeista oli tullut 10, myös pistareista. Opettaja korjasi numeron, se oli kansliassa tehty näppäilyvirhe eli seiskasta tuli lopulta kymppi. Aakkosissa ennen tai jälkeen ollut oli saanut "väärän" kympin.
Näppäilyvirheitä voi tosiaan olla. Meilläkin on oppilaista valmiit nimilistat, joita kaikki käyttävät hyväkseen kirjatessaan numeroita itselleen muistiin, ja siinä on nimet eri järjestyksessä kuin arviointiohjelmassa, johon todistusarvosanat näpytellään. Siis esim. nimilistassa on ensin kaikki V-alkuiset (Virtanen) ja sitten W-alkuiset (Wallen), kun taas arviointiohjelmassa ne ovat yhdessä (Wallen, Virtanen). Samoin jos on kaksi samannimistä oppilasta sukunimeltään ja toinen heistä käyttää kutsumanimenä vaikka sitä toista nimeään ensimmäisen nimen sijaan, voi huomaamatta mennä numerot sekaisin, jos ohjelmassa on kuitenkin oppilaat aina ensimmäisen etunimen mukaan järjestyksessä (tyyliin Antti Väinö Virtanen onkin ennen Pekka Ilmari Virtasta, vaikka hänestä käytettäisiin nimeä Väinö).
Jos numero tuntuu ihan käsittämättömältä, tottakai kannattaa ottaa kouluun yhteyttä. Ensin opettajaan, jotta hän voi antaa kirjalliset perustelut arvosanalle. Jos perustelut eivät tunnu selviltä, sen jälkeen vasta rehtoriin yhteyttä.
Ei ole tarvinnut valittaa. Oikein tyytyväinen oon.