Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako sikiö myrkkyjä kropastani, jos

Vierailija
28.05.2013 |

en liho enää grammaakaan raskausviikon 34 jälkeen? Joskus sanotaan että jos ei liho, niin sikiö käyttää äidin rasvavarastoja eikä se olisi hyvä. Onko sillä vielä näin myöhäisillä viikoilla merkitystä? Päätin että yritän pitää painoni loppuraskauden näissä lukemissa, mutta en varsinaisesti laihduta. Lapsi kasvaa hyvin. Olen bmi 27.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehon rasvaprosentti vaikuttaa siihen, miten elimistö alkaa keräämään itselleen rasvaa imetystä varten. Jos rasvaa on jo sopivasti, niin painonnousu ei ole niin runsasta. Keho on viisas ja toimii terveellä tavalla.

Vierailija
22/25 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kulutus + sikiön tarve ei ole edes raskauden loppupuolella kovin paljon. Moni vähentää loppuvaiheessa liikuntaa ja näin myös kulutustaan vielä entisestään. Keskikokoisella naisella oma kulutus on ehkä 1500 kcal, ja siihen päälle sikiön 250 kcal, niin yhteensä siitä tulee 1750 kcal. Normaalilla ruokavaliolla ja ateriarytmillä saa kyllä aika tarkkaan katsoa, mitä suuhunsa panee, ettei tuo määrä ylity. Herkkuja ja karkkeja ei missään tapauksessa kannata raskausaikana ruokavalioon ottaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 23:56"]

Oma kulutus + sikiön tarve ei ole edes raskauden loppupuolella kovin paljon. Moni vähentää loppuvaiheessa liikuntaa ja näin myös kulutustaan vielä entisestään. Keskikokoisella naisella oma kulutus on ehkä 1500 kcal, ja siihen päälle sikiön 250 kcal, niin yhteensä siitä tulee 1750 kcal. Normaalilla ruokavaliolla ja ateriarytmillä saa kyllä aika tarkkaan katsoa, mitä suuhunsa panee, ettei tuo määrä ylity. Herkkuja ja karkkeja ei missään tapauksessa kannata raskausaikana ruokavalioon ottaa!

[/quote]

Joillain voi 1750 kaloria riittää, mutta on myös ihmisiä joilla aineenvaihdunta ei ole niin hidasta, että tuo määrä riittäisi. Itse söin viimeisimmässä raskaudessa 2000-2500 kaloria ( joinain päivinä saattoi mennä 3000) päivässä ja synnyttämään mennessä painoin 7kg enemmän kuin raskautuessa. Kotiuduimme sairaalasta vauvan ( 3,3kg) ollessa reilun vuorokauden ikäinen, minulla oli kotiin viemisinä yksi raskauskilo ja bmi 23.

Vierailija
24/25 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 00:33"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 23:56"]

[/quote]

Joillain voi 1750 kaloria riittää, mutta on myös ihmisiä joilla aineenvaihdunta ei ole niin hidasta, että tuo määrä riittäisi. Itse söin viimeisimmässä raskaudessa 2000-2500 kaloria ( joinain päivinä saattoi mennä 3000) päivässä ja synnyttämään mennessä painoin 7kg enemmän kuin raskautuessa. Kotiuduimme sairaalasta vauvan ( 3,3kg) ollessa reilun vuorokauden ikäinen, minulla oli kotiin viemisinä yksi raskauskilo ja bmi 23.

[/quote]

Tässä vielä ap. Mä syön takuulla enemmän kuin 1750 kaloria päivässä. Ehkä jotain 2200-2500 kaloria ja näin olen syönyt koko raskauden ja siis 5kg rv 34. Mulla raskaus on jotenkin laittanut aineenvaihdunnan käyntiin + sokerisiiderit ovat jääneet pois, ehkä siinä syy.

Vierailija
25/25 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihduin 20 kg raskausaikana, ja terve lapsi syntyi. :D Söin terveellisesti ja liikuin kuten ennen raskautta vielä päivä ennen laskettua aikaa (lapsi syntyi laskettuna päivänä). Ainut oire raskausaikana oli vasemman jalan lihaskrampit yöllä, se vaivasi viimeisellä kolmanneksella.

Lapsi (tyttö) oli kuitenkin terve ja normaalin kokoinen (3,5 kg), joten en usko että laihtuminen on niin vaarallista. Tosin tämä on oma kokemukseni, joku toinen voi olla toista mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan