Mies ei pysty/halua sanoa mitään positiivista minusta
Aiemmissa suhteissa positiivisia asioita ja kannustusta on annettu puolin ja toisin, mutta nykyinen mies ei pysty 1.5 vuoden seurustelun jälkeen sanomaan mitään positiivista minusta, vaikka alussa melko usein kehuikin. Alkaa ottaa itsetunnon päälle, kun hän ei edes pyydettäessä pysty sanomaan, mitä hyviä puolia minussa on ja että miksi ylipäätään seurustelee kanssani. Itse olen tästä huolimatta yrittänyt muistaa kehua ja kiittää, mutta ei kai sen täysin yksipuolista pitäisi olla? Tuntuu tosi kurjalta, eikä ole auttanut, vaikka olen syyttelemättä yrittänyt puhua aiheesta. Ihan kuin olisin muuttunut täysin näkymättömäksi ja itsestäänselvyydeksi.
Onko muiden suhteessa tällaista?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 13:25"]
Mielelläni nyt kuulisin, onko muiden parisuhteessa tällaista, ettei mitään positiivista sanota toisesta tai kiitetä ylipäätään mistään. Kaipaanko nyt jotain ihan epärealistista?
[/quote]
minä sanon vaimolleni joka päivä monia kivoja ja positiivisia asioita, miksi en sanoisi rakkaalleni, otan hänet myös huomioon ja kohtelen häntä kunnioittavasti, se on ihan perus tyyli kotona, koska hän on niin arvokas minulle. näen myös kuinka hänestä tuntuu kivalta, kun hänta arvostetaan ja hän on kyllä ansainnut kaiken arvostuksen.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 15:15"]
Minusta ap:n kuvaus kuulosta ahdistavalta, ja minun ja mieheni suhteessa todellakin kehutaan ja kiitetään. Kaikessa näkyy, että mieheni arvostaa minua sellaisena kuin olen. Ap, olennaista on se, että sinä et voi noissa olosuhteissa hyvin. Vaikka saisit jostain tilaston, jonka mukaan x prosentissa parisuhteista meininki on sellaista kuin teillä ja että se on määriteltävissä "normaaliksi", sillä ei olisi mitään väliä koska sinä kaipaat kumppanilta sellaista mitä miehesi ei tarjoa.
[/quote]
Tämä sai mut todella ajattelemaan. Kiitos siitä!
Ja en todellakaan koko ajan odota kehuja. Siitähän tämä lähti, ettei niitä ole vuoteen kuulunut. Ei kehuja, eikä yhtään mitään positiivista palautetta. Vuosi on aika pitkä aika...
- ap
me ollaa kahdeksan vuotta oltu mun miehen kans, kehuu kyllä vieläki mut harvemmin ja minä tietty häntä, kai säkin kehut häntä ? tee jotai tosi yllättävää, mistä pitäs ilahtua kunnol luulos sanovan sen jälkee jotai
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 10:00"]
me ollaa kahdeksan vuotta oltu mun miehen kans, kehuu kyllä vieläki mut harvemmin ja minä tietty häntä, kai säkin kehut häntä ? tee jotai tosi yllättävää, mistä pitäs ilahtua kunnol luulos sanovan sen jälkee jotai
[/quote]
olen kehunut, paljonkin, mutta ei tule siltikään vastakaikua. enkä siis todellakaan tarkoita, että miehen pitäisi kehua tasan yhtä monta kertaa kuin minä häntä, mutta esim. kiitos olisi joskus kiva kuulla, kun suurimman osan kotihommistakin teen.
Siis mies ei tee juurikaan kotihommia eikä kiitä vaimoa joka ne tekee. Juo viimeiset kahvit eikä tee vaimolle leipiä tai mitään muuta vain ilahduttaakseen vaimoaan. jne.
Näin ulkopuolisena kuulostaa siltä että mies ei todellakaan kohtele ap;ta kuten kuuluisi. Ei tuo kuulosta kunnioittavalta tai rakastavalta käytökseltä.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 09:48"]
Minusta ap:n kuvaus kuulosta ahdistavalta, ja minun ja mieheni suhteessa todellakin kehutaan ja kiitetään. Kaikessa näkyy, että mieheni arvostaa minua sellaisena kuin olen. Ap, olennaista on se, että sinä et voi noissa olosuhteissa hyvin. Vaikka saisit jostain tilaston, jonka mukaan x prosentissa parisuhteista meininki on sellaista kuin teillä ja että se on määriteltävissä "normaaliksi", sillä ei olisi mitään väliä koska sinä kaipaat kumppanilta sellaista mitä miehesi ei tarjoa.
[/quote]
Ja en todellakaan koko ajan odota kehuja. Siitähän tämä lähti, ettei niitä ole vuoteen kuulunut. Ei kehuja, eikä yhtään mitään positiivista palautetta. Vuosi on aika pitkä aika...
- ap
[/quote]
Mutta miten et ole vuoteen sitten puhunut asiasta?
Ja jos kerran olet miehelle suoraan sanonut että TAHDOT tälläistä niin miksi sitten et palaa asiaan ja uudestaan sano että sinulla on paha mieli koska tahdot saada huomiota mieheltä!
Ei voi oikeasti olla parisuhde noin vaikeaa jossa ei kommunikointi tehoa! Jos olet kytännyt vuoden tätä asiaa ja pitänyt vaan suusi kiinni niin miksi olet sen ukon kanssa? Minä en ainakaan käsittäisi kumppania joka tulee vuoden kytättyään ja odotettuaan jotain aukomaan päätään asiasta. Mikä estää ihan oikeasti PUHUMASTA ja selvittämästä että sinä tahdot huomiota tai sä lähdet hakemaan sitä muualta. On se nyt niin vaikeaa? Mies ei ole kiinni sinussa kropallaan, ette ole identtisiä ja jos elämä ei tyydytä niin sää lähdet muualle.
Mutta valivali vaan, kauanko tässä jatkat kitinää? Valita miehellesi!
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 10:13"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 09:48"]
[/quote]
- ap
[/quote]
Mutta miten et ole vuoteen sitten puhunut asiasta?
Ja jos kerran olet miehelle suoraan sanonut että TAHDOT tälläistä niin miksi sitten et palaa asiaan ja uudestaan sano että sinulla on paha mieli koska tahdot saada huomiota mieheltä!
Ei voi oikeasti olla parisuhde noin vaikeaa jossa ei kommunikointi tehoa! Jos olet kytännyt vuoden tätä asiaa ja pitänyt vaan suusi kiinni niin miksi olet sen ukon kanssa? Minä en ainakaan käsittäisi kumppania joka tulee vuoden kytättyään ja odotettuaan jotain aukomaan päätään asiasta. Mikä estää ihan oikeasti PUHUMASTA ja selvittämästä että sinä tahdot huomiota tai sä lähdet hakemaan sitä muualta. On se nyt niin vaikeaa? Mies ei ole kiinni sinussa kropallaan, ette ole identtisiä ja jos elämä ei tyydytä niin sää lähdet muualle.
Mutta valivali vaan, kauanko tässä jatkat kitinää? Valita miehellesi!
[/quote]
Ööh. Olen sanonut, tasaisin väliajoin. Ja kyllä, olen yrittänyt puhua syyttelemättä. Nyt viimeisimmällä kerralla tosiaan ilmeni tämä, ettei osaa edes pyydettäessä nimetä minusta yhtäkään hyvää puolta, kun turhautuneena kysyin, miksi mies ylipäätään on minun kanssa. Tämä sama keskustelu käydään meillä noin kahden kuukauden välein, mutta mitään ei silti tapahdu.
Ööh. Olen sanonut, tasaisin väliajoin. Ja kyllä, olen yrittänyt puhua syyttelemättä. Nyt viimeisimmällä kerralla tosiaan ilmeni tämä, ettei osaa edes pyydettäessä nimetä minusta yhtäkään hyvää puolta, kun turhautuneena kysyin, miksi mies ylipäätään on minun kanssa. Tämä sama keskustelu käydään meillä noin kahden kuukauden välein, mutta mitään ei silti tapahdu.
[/quote]
Minulla samanlainen ongelma. Vuoden ollaan oltu yhdessä ja olen kysynyt että miksi minun kanssani sitten on. Ei anna vastausta eikä ikinä kehu minua. Onkohan miehet tuollaisia? Vai eikö jotkut miehet vain osaa vai eivätkö välitä naisestaan. Mietin välillä, että onko hän aikaisempia naisystäviään kehunut vai käyttäytyykö vain minun kanssani näin. Uskon kuitenki, että hän jollain muotoa kuitenkin välittää, koska minun kanssani haluaa olla.
Kyllä meillä kehutaan puolin ja toisin, sekä miehen kanssa toisiamme että lapsia. Minusta ihan perusjuttu.