Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Absoluuttiset totuudet naisen "oikeasta" koosta?

Vierailija
28.05.2013 |

Täällä vähän väliä joku esittää vankkoja mielipiteitä siitä, kuinka koko 40 on naiselle iso tai joku kilomäärä tai vyötärönympärys on naiselle liikaa. Tai sitten kysellään että onko vaikka koko 42 naiselle liian iso. Tuleeko nää jutut joltain teineiltä tai heikkolahjaisilta? Eikö joku ihan oikeasti ymmärrä, että naisia on eri kokoisia, pituuksiltaan ja ruumiinrakenteiltaan, ja se mikä on sopiva tai näyttää hyvältä yhdelle ei ole sitä toiselle?

Esimerkkinä vaikka vyötärönympärys. Jos kropan mitat ovat 90-78-90, niin vyötärö ei minusta ole erityisen kapea, kroppa on enemmän putkilo malliltaan. Jos taas mitat ovat 105-78-105, niin vyötärö on kapea ja lanteen kaari erottuu hyvin. Vai?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamen! Muistan kerran kun yhdessä vaatekaupassa myyjä kysyi, että minkä kokoisen jakun hän minulle sovituskoppiin tuo ja sanoin että 40 vois olla sopiva. Tähän myyjä vaan totesi että "et sä kyllä näytä kovin läskiltä" ja sitten minä jouduin hänelle perustelemaan miksi hoikkuudesta huolimatta en saa tungettua miehisiä hartioitani mihinkään 36-kokoon. Kiva kun myyjilläkin on tuollainen asenne, että koot 40+ on vain lihaville.

Työterveydessä perustarkastuksessa katsottiin vyötärönympärys, joka minulla siis on 78 cm, ja lääkäri alkoi antamaan laihdutusvinkkejä, vyötärönympärys kun on melkein jo haitallisen puolella, ilmeisesti naisilla se on 80 cm. Minä sitten hieman hämmentyneenä nostin paidanhelmaa ja näytin vatsalihakseni, ei nyt ihan sikspäk, mutta neljä lihasta selvästi näkyy, ja kysyin että missäs sitä "elimiä painavaa haitallista rasvaa on ja mistä kohtaa voisi laihtua". Yllättävää kyllä, lääkäri ei jaellut minulle enää laihdutusvinkkejä. :D

Ärsyttää kaikki ihmiset, jotka tekevät johtopäätöksiä pelkistä mitoista tai painosta. Jos jokin määre parhaiten lihavuuta ja terveyttä kuvaa, se on rasvaprosentti ja rasvan jakautuminen kehon eri osiin. Paljon rasvaa on huono asia, mutta jos on vain vähän rasvaa vyötäröllä ja paljon pepussa, ei niin huono asia. Helppoa!

Vierailija
2/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla voisin kysyä, että miksi kaikkien tulisi pitää lihavista? Minä en voi sietää lihavia naisia enkä koskaan seurustelisi sellaisen kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikin tosi urheilullinen nainen on pötkön mallinen, vyötärä paksu, mutta täyttä lihasta.

Vierailija
4/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäykseksi vielä viestiin 3:

Jokainen tottakai saa olla niin lihava tai laiha kuin itse haluaa, sitä en kiellä missään nimessä, mutta turha siitä on ottaa nokkiinsa jos en satu lihavia naisia pitämään seksikkäinä tai kiinnostavina. 

Vierailija
5/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen miesystäväni oli juuri näitä ihmisiä joiden mielestä lihavat naiset ovat kauhistus. Hän arvosti naisissa hoikkuutta, tervettä ulkonäköä jne. Kuulemma yli 60 kiloa on naisella liikaa.

Kun asiasta keskusteltiin tarkemmin, kävi ilmi että suurin osa niistäkin naisista jotka tällä palstalla tuomitaan läskeiksi, ovat hänen mielestään normaaleja tai hoikkia. Käytin itse kokoa 40, painoin 68 kiloa ja olin miehen kirjoissa normaali. Miehen oli vaikea ymmärtää että olen niin painava, vaikken ole läski. Hän oli opetellut naisen oikeat mitat missikisoista ja iltatyttöjen luvuista.

Kyse oli siis vain siitä miten eri tavalla läskiys ajatellaan. Kun puhutaan pyöreistä tai lievästi ylipainoisista naisista, ex-mieheni ajattelee lihavia. Kun puhutaan lihavista, ex-mieheni mielestä keskustellaan valtavan isoista naisista.

Vierailija
6/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 09:35"]

Lisäykseksi vielä viestiin 3:

Jokainen tottakai saa olla niin lihava tai laiha kuin itse haluaa, sitä en kiellä missään nimessä, mutta turha siitä on ottaa nokkiinsa jos en satu lihavia naisia pitämään seksikkäinä tai kiinnostavina. 

[/quote]

Totta. Ja joku ei tykkää liian laihoista tai liian "vähärasvaisista" naisista. Mutta kaikille löytyy joku ottaja ja tykkääjä : ) Se onkin ihan eri asia sanoa, että minä tykkään laihasta/lihavasta, kuin yleisesti vaan heittää että lihavat/laihat on yöks.

Vierailija
7/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on mies joka luulee minua noin 65 kiloiseksi. Oikeasti olen 75 kg! Mieheni mielestä olen sopusuhtainen ja kaunis. Miehet eivät näköjään todellakaan tiedä minkä näköinen nainen on minkäkin painoinen tai sitten minä näytän painoani kevyemmältä. Mulla on ihan samanlainen mies kuin tolla ylempänä kirjoittavalla, että mieheni sanoo ettei tykkää läskeistä mutta läskillä hän tarkoittaa oikeasti läskiä ei normaalia pullukkaa. Erityisesti jos naisella on hyvät tissit, antaa mieheni aina vähän painoa anteeksi.

Vierailija
8/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 10:15"]Mullakin on mies joka luulee minua noin 65 kiloiseksi. Oikeasti olen 75 kg! Mieheni mielestä olen sopusuhtainen ja kaunis. Miehet eivät näköjään todellakaan tiedä minkä näköinen nainen on minkäkin painoinen tai sitten minä näytän painoani kevyemmältä. Mulla on ihan samanlainen mies kuin tolla ylempänä kirjoittavalla, että mieheni sanoo ettei tykkää läskeistä mutta läskillä hän tarkoittaa oikeasti läskiä ei normaalia pullukkaa. Erityisesti jos naisella on hyvät tissit, antaa mieheni aina vähän painoa anteeksi. [/quote]

Ihan sama täällä, mies luulee että painan kymmenisen kiloa vähemmän kuin painan : ) Sanoo pitävänsä siitä että olen urheilullinen ja hoikka. Ja minäkin painan 75kg. Mies yrittää aina joskus nostella minua, ja minä estelen jotta miespololta ei selkä venähtäisi : )

Vierailija
9/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään että totuus paljastuu synnytyslaitoksella, jos kätilö lukee painoni ääneen synnyttämään mennessä. Mieheni oikeasti luulee minua 10 kiloa kevyemmäksi kuin olen! Enkä ole viitsinyt korjata hänen harhaluuloaan.

Vierailija
10/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että muillakin on samoja kokemuksia. Olin järkyttynyt ja loukkaantunut kun ex-mieheni kehtasi puhua muiden seurassa siitä, miten pullukat naiset ovat hänen mielestään epäseksikkäitä ja itse istuin ihan vieressä! Yritin ylipuhua häntä ja selittää ettei kaikkien tarvitse olla tikkulaihoja ja mies väitti vastaan ja sanoi ettei pulleus tai lihavuus voi olla kaunista.

Kotona sitten riideltiin pitkän kaavan mukaan kunnes tajusimme että puhumme ihan eri asiasta. Omasta mielestäni (ja muiden naisten mielestä) olen pullea, ex-mieheni mielestä normaali :)

6

Vierailija
11/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 10:26"]Pelkään että totuus paljastuu synnytyslaitoksella, jos kätilö lukee painoni ääneen synnyttämään mennessä. Mieheni oikeasti luulee minua 10 kiloa kevyemmäksi kuin olen! Enkä ole viitsinyt korjata hänen harhaluuloaan.[/quote]

No siinä vaiheessa sulle on vaan tullut reilusti niitä raskauskiloja ;-)

Vierailija
12/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa synnytystä paino sanotaan ääneen? Olen synnyttänyt kaksi kertaa, mutta  en muista mitään painonjulkistustilaisuutta.

Vierailija
13/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänniä mielipiteitä teidän tutuilla miehillä. Täällä tuntuu normaali, hyvä paino olevan sellainen normaalipainon alarajoilla kiikkuva paino. Ainakin mitä olen miesten kanssa aiheesta keskustellut, mukaanlukien ystävieni puolisot. Itselläni BMI 20 ja monet on sanoneet, että tästä ei paranisi ainakaan lihoa...

Vierailija
14/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika säälittävää ettei uskalleta kertoa miehelle sitä oikeaa ja todellista painoa.

Vierailija
15/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Hyvä jos ei sanota ääneen. Mä luin joskus ehkä tältä palstalta, että satakiloisen naisen neuvolakortista oli kätilö lukenut synnärillä painon ääneen. Mulla ei ole painoa läheskään niin paljon kuitenkaan, mutta ei miehen tartte tietää. Riittää että hän on tyytyväinen ulkomuotooni.

Vierailija
16/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäis kertoa painoa. Jos mies kehuu kroppaa hyvännäköiseksi niin eikö se riitä?

Vierailija
17/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitatkaan kaikkea kerro! joku voi samalla lantion ympärysmitalla olla leveä lattaperse, toinen taas kapea ja hyväpyllyinen.

Vierailija
18/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 15:35"]

Jänniä mielipiteitä teidän tutuilla miehillä. Täällä tuntuu normaali, hyvä paino olevan sellainen normaalipainon alarajoilla kiikkuva paino. Ainakin mitä olen miesten kanssa aiheesta keskustellut, mukaanlukien ystävieni puolisot. Itselläni BMI 20 ja monet on sanoneet, että tästä ei paranisi ainakaan lihoa...

[/quote]

Eiköhän suurin osa näistä miesten mielipiteistä joita täällä on huudeltu painosta, johdu siitä että miehet haluavat tuollaisista asioista valehdella. Naiset tykkää kun sanoo että "pitää naisessa olla jotain josta pitää kiinni" vaikka todellisuudessa mielellään naitaisiin malleja ennemmin kuin hyllyviä pyllyjä.

Vierailija
19/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi miesten ihanne BMI riippuu kyllä paljon iästä. Moni parikymppinen tykkää sellaisesta bmi 20- tyyppisestä, mutta olen huomannut että lähemmäs 40 vuotiaat miehet tykkäävät jo vähän naisellisemmasta kropasta (bmi 25). Mutta tosiaan makuja on monia. Ja riippuu ihan siitä minne ne kilot kertyy. Jos on tissitön pullukka niin ei hyvä.

Vierailija
20/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 15:49"]Ok. Hyvä jos ei sanota ääneen. Mä luin joskus ehkä tältä palstalta, että satakiloisen naisen neuvolakortista oli kätilö lukenut synnärillä painon ääneen. Mulla ei ole painoa läheskään niin paljon kuitenkaan, mutta ei miehen tartte tietää. Riittää että hän on tyytyväinen ulkomuotooni.[/quote]

No jos tuo tarina on totta, niin kätilö on kyllä ihan omista (hyvin epäammatillisista) syistään lukenut painon ääneen synnärillä. Jollain ihmisillä on vaan jokin ihme käsitys, että ylipainoisia tulee nöyryyttää, jotta he laihduttaisivat. Todellisuudessa tämä nöyryyttäminen vaan pahentaa tilannetta.