Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Absoluuttiset totuudet naisen "oikeasta" koosta?

Vierailija
28.05.2013 |

Täällä vähän väliä joku esittää vankkoja mielipiteitä siitä, kuinka koko 40 on naiselle iso tai joku kilomäärä tai vyötärönympärys on naiselle liikaa. Tai sitten kysellään että onko vaikka koko 42 naiselle liian iso. Tuleeko nää jutut joltain teineiltä tai heikkolahjaisilta? Eikö joku ihan oikeasti ymmärrä, että naisia on eri kokoisia, pituuksiltaan ja ruumiinrakenteiltaan, ja se mikä on sopiva tai näyttää hyvältä yhdelle ei ole sitä toiselle?

Esimerkkinä vaikka vyötärönympärys. Jos kropan mitat ovat 90-78-90, niin vyötärö ei minusta ole erityisen kapea, kroppa on enemmän putkilo malliltaan. Jos taas mitat ovat 105-78-105, niin vyötärö on kapea ja lanteen kaari erottuu hyvin. Vai?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 15:54"]Toi miesten ihanne BMI riippuu kyllä paljon iästä. Moni parikymppinen tykkää sellaisesta bmi 20- tyyppisestä, mutta olen huomannut että lähemmäs 40 vuotiaat miehet tykkäävät jo vähän naisellisemmasta kropasta (bmi 25). Mutta tosiaan makuja on monia. Ja riippuu ihan siitä minne ne kilot kertyy. Jos on tissitön pullukka niin ei hyvä.[/quote]

Suurin osa miehistä tuntuu arvostavan hyvin kehittynyttä rintavarustusta, ja vaikka eivät hyvin ylipainoisista naisista olisikaan kiinnostuneita, niin muuten ei ole niin tarkkaa, vaikka niitä kiloja olisi vähän enemmänkin. Lisäksi ainakin minun tuntemiani miehiä tuntuu häiritsevän, jos nainen on liian ulkonäkökeskeinen.

Vierailija
22/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiäkin on erillaisia. Minun mieheni esimerkiksi aidosti tykkää minusta bmi 27:n omaavana, vaikka se tarkoittaakin ettei vyötäröni ole mikään hoikka ja vatsaakin löytyy. Ja muiden miesten mielipiteellähän ei ole minulle väliä. Vierestä olen kuitenkin kuunnellut miesten puheita siitä, miten on parempi kun naisella on muotoja, kuin että on nälän nu**ima. Eli meitä on moneen junaan, jotkut tykkäävät laihoista ja jotkut pyöreämmistä, jotkut lihavista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on aina ollut vientiä, vaikka olen pienirintainen. kyllä se silmissä ja puheissa on se SE, mikä puree.

Vierailija
24/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän kaiken naisilta on aina viety itsetunto kertomalla ettei ne kelpaa sellasena kun ne on. Pula-aikana naisille myytiin lihottavaa uutetta, jotta ne saisi lihaa luidensa päälle. Nyt vaaditaan langanlaihaa olemusta, lantionkin pitäis olla niinku pojalla jotta se vastaisi jonkun (kenen?) kauneusihanteita.

Kyllä se nyt vaan on niin, että jokanainen voisi ihan itse päättää hyväksyä itsensä sellaisena kuin on. Hyväksy itsesi sellaisena, miten sinulla itselläsi on hyvä olla. Me kaikki ollaan ruumin rakenteelta erilaisia. Ei vaatekoko tai sentit voi sitä päättää.

Mulla on kokoa, eikä jalkanikaan vastaa siroa ihannetta. Vaikka asun Helsingissä, niin silti en saa vaatteita tai kenkiä normi marketeista. Mutta olen päättänyt hyväksyä itseni, siksi hyvillä mielin menen kenkä-raleen ostamaan ne kenkäni ja erikoisliikkeistä ostamaan vaatteeni. Iso voi olla kaunis ja huoliteltu, mutta vaatii hiukan kalliimpia välineitä.

Vierailija
25/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yläosasta M/L ja alaosasta ei aina mene XL päälle, ainakaan, jos kangas ei veny. Pidän itseäni suht sopusuhtaisen näköisenä, kun vyötärökin erottuu, mutta mulla saattaa kyllä olla hoikentava peili.

Koitan jatkuvasti laihduttaa, vaikka salaa tykkään pyöreydestä. Mutta kun ei saa tykätä. Mä en ihan oikeasti pysty ihailemaan laihuutta tai edes hoikkuutta, musta se on tylsän ja kovan näköistä. Silti pyrin siihen itsekin...

Esimerkiksi tämä on mun silmissä kauniimpaa http://www.bridalbuyer.com/Pictures/web/o/r/v/BB0905_curvykate_YX4E5891.jpg

kuin tämä http://3.bp.blogspot.com/_vpp-7Irm6qA/SwW_urX9dNI/AAAAAAAADCQ/JPlfHinc--M/s1600/keira-knightley-bikini.jpg

ja silti mulle on loppujen lopuksi ihan helvetin sama, miltä muut näyttää, kunhan munkin annettaisiin olla sellainen kuin olen.

Vierailija
26/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on mies, joka tykkää normaalipainoisista eikä laihoista. Mieheni kertoi, että hän haaveili nuorena aina että hänellä olisi isotissinen nainen ja nyt hänellä vihdoin on sellainen. Mullakin on vatsaa ja sekin kuulemma kiihottaa, koska se ei kuitenkaan ole roikkuva vaan kiinteä pömppö :D

Vierailija
27/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 16:08"]

Iän kaiken naisilta on aina viety itsetunto kertomalla ettei ne kelpaa sellasena kun ne on. Pula-aikana naisille myytiin lihottavaa uutetta, jotta ne saisi lihaa luidensa päälle. Nyt vaaditaan langanlaihaa olemusta, lantionkin pitäis olla niinku pojalla jotta se vastaisi jonkun (kenen?) kauneusihanteita.

[/quote]

Taidat tulla 10 vuotta perässä. Nyt ei ole ihanne olla langanlaiha, vaan pitää olla hoikka, mutta lihaksikas, erityisesti pepusta. Tuollaisesta 90-luvun kauneusihanteen langanlaihasta käytetään nyt termiä "laiha läski", joka on ehdoton not. 

Vierailija
28/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 09:35"]

Lisäykseksi vielä viestiin 3:

Jokainen tottakai saa olla niin lihava tai laiha kuin itse haluaa, sitä en kiellä missään nimessä, mutta turha siitä on ottaa nokkiinsa jos en satu lihavia naisia pitämään seksikkäinä tai kiinnostavina. 

[/quote]

Herranjestas, eihän tuossa aloituksessa nyt puhuttu sanaakaan seksikkyydestä ja kiinnostavuudesta tai parisuhteista. Mutta silti se piti heti vetäistä mukaan keskusteluun. Sama kuin menisi johonkin autoja käsittelevään keskusteluun kertomaan, että mun helkama on paras polkupyörä, yhtä paljon liittyy aiheeseen.

Vierailija
29/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 luvulla oli Heroiini look eli narkkarinkroppa.

Vierailija
30/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mitat; lantio 108cm vyötärö 90cm ja tissit 104cm painoa 85kg ja pituutta 172cm ja tyytyväinen vartaloonsa.

Vierailija
31/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 15:51"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 15:35"]

Jänniä mielipiteitä teidän tutuilla miehillä. Täällä tuntuu normaali, hyvä paino olevan sellainen normaalipainon alarajoilla kiikkuva paino. Ainakin mitä olen miesten kanssa aiheesta keskustellut, mukaanlukien ystävieni puolisot. Itselläni BMI 20 ja monet on sanoneet, että tästä ei paranisi ainakaan lihoa...

[/quote]

Eiköhän suurin osa näistä miesten mielipiteistä joita täällä on huudeltu painosta, johdu siitä että miehet haluavat tuollaisista asioista valehdella. Naiset tykkää kun sanoo että "pitää naisessa olla jotain josta pitää kiinni" vaikka todellisuudessa mielellään naitaisiin malleja ennemmin kuin hyllyviä pyllyjä.

[/quote]

Miksei sitten naida niitä malleja? Tai pikkupyllyisempiä naisia? Ei nyt ihan uskottavalta kuulosta sunkaan juttusi...sori vaan.

Vierailija
32/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallin laihan ja hyllypyllyn välillä on muitakin variaatioita. Ja joidenkin pyllyt eivät hylly edes bmi 27-koossa. Bmi ei sano edes totuutta vaan peili!

Vierailija
33/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 15:35"]

Jänniä mielipiteitä teidän tutuilla miehillä. Täällä tuntuu normaali, hyvä paino olevan sellainen normaalipainon alarajoilla kiikkuva paino. Ainakin mitä olen miesten kanssa aiheesta keskustellut, mukaanlukien ystävieni puolisot. Itselläni BMI 20 ja monet on sanoneet, että tästä ei paranisi ainakaan lihoa...

[/quote]

Tässä malliesimerkki aivan poskellaan olevasta ajattelusta jota aloituksessani äimistelin!!!! Kropanmallista, muodosta ja lihas-läski -suhteesta riippuu näytätkö tuossa painossa/BMI:ssä hyvältä tai "paranisiko siitä lihoa". Jos olet omppuvyötäröinen laiha läski, voisit ehkä ihan hyvin laihduttaakiin tai ainakin liikunnalla sulattaa vatsan läskejä. Jos taas olet urheilullinen ja lihaksikas, leveälanteinen ja leveäharteinen, saatat tuossa BMI:ssä näyttää jo aliravitulta. Ap.

Vierailija
34/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät välttämättä myöskään osaa suhteuttaa naisen pituutta painoon. Käytännössä jokainen nainen ymmärtää, ettei 175-senttisen naisen kuulu painaa 50 kiloa (bmi 16,32), ja kun lukee miesten toivepituus-painosuhteita niin toivotaan yli 170-senttistä eikä mielellään yli 55-kiloista naista.

Mieheni kauhistelee, miten hyvä ystäväni painaa noin 40 kiloa. Asia, jota mieheni ei ajattele lainkaan, on että tällä ystävälläni on pituutta puolitoista metriä! Eihän 40 kiloa ole aikuisen paino, mutta jos vartta ei ole tuon enempää niin kilomäärä saattaa olla juuri optimaalinen.

Vierailija
35/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset, niinkuin miehetkin ovat keskimäärin suurempia kuin parikymmentä vuotta sitten. Istumatyö, ajetaan autolla tai bussilla joka paikkaan ja ruoka-annoksetkin ovat suurentuneet. Eikä se ole pelkästään hyllyvä läski joka ihmistä suurentaa...

Itse olen aika pienikokoinen kokoa 36, kengännrokin on 36 ja mun pää on pienempi kuin suurimmalla osalla ystäviäni. (joo, naurakaa vaan) mutta olen siis siro olemukseltani ja koossa 38 näytän jo suurelta. Saan silloin kommentteja minua pari numeroa suuremmilta naisilta että sä olet aika iso. Kun sitten sanon että olen kokoa 38 (tai nykyään 36) niin saan valtavat röhönaurut vastaani ja kommentin että et sä ainakaan ole pienempi kuin minä. Joten joudun todistamaan kokoni. Hämmentää se miten ihmiset näkevät itsensä ja oman kokonsa niin eri tavalla muihin verrattuna. 

Mun mielestä 40 on sellainen normikoko naiselle. Ruumiin rakenteesta sitten riippuu paljon. Jotkut ovat pienempiä jotkut suurempia. Mä en kyllä tajuu miten ihmiset näkevät toisensa kiloina ja sentteinä. Mulla esimerkiksi on yksi kaveri jonka en huomannut olevan pullero kymmeneen vuoteen ennenkuin joku kysyi että onko se pullero sun kaveri. Ihmettelin kenestä puhutaan sillä mulle ihmiset ovat persoonia. Vasta sitten kun kyseinen henkilö kuvaili ystäväni ulkomuotoa muutenkin niin tajusin että hänestä on kys.e

Vierailija
36/36 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Hyvä kommentti. Kuvaa aikamme ulkonäkökeskeisyyttä, johon moni (minä itsekin) sortuu aina väliin.