Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihava nutrausta kokeillut! Kannattiko? Toimiko?

Vierailija
28.05.2013 |

Olen tässä kahden vaiheilla ostamassa kasan Nutriletteja, vähän niinkuin viimeisenä oljenkortena, kun mikään normaali laihdutuskeino ei tunnu tepsivän. Kertokaa te joilla kokemusta, että kannattaako kokeilla? BMI:ni on päälle 40, joten ihan pienestä ongelmasta ei ole kysymys. Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 08:59"]

En ole ap, mutta te jotka olette nutranneet, vedättekö ihan joka päivä sen 5 pussia, eikä mitään muuta. Mä olen viikon nutrannut ja sunnuntaina korvasinkin yhden aterian kanasalaatilla, jossa oli vähän pestoa mukana, niin heti seuraavana aamuna vaaka näytti +1,5kg!!! (ja tähän mennessä oli ollut jo -4kg)

En ymmärrä miten voi olla mahdollista? No nyt eilinen on taas tiukasti vedetty 5 pussia jauheita vain ja ainoastaan ja tämän viikon aion kyllä todellakin vetää pelkästään niitä enkä soveltaa mitään. 

[/quote]

Miten te pystytte elämään noin niillä pussiruoilla? Mä en pystynyt, rupesin oksentamaan niitä.

Vierailija
22/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä. Suurin ongelmani on juuri herkuttelu ja se, etten viitsi panostaa ruuan laittoon ja siksi syön jotain helppoa, nopeaa & epäterveellistä (= leipää, suklaata). Perussyömisessä mättää muuten annoskoko, syön periaatteessa ihan terveellisesti, mutta liikaa. Laihdutusyritykset on tyssänneet aina siihen että parin leivän tai suklaapatukan mättäminen on aina houkuttelevampaa kuin salaatin väsääminen, vaikka miten tietäisin ettei se kannata. Kohta alkaa loma, joten aikaa olisi aloittaa nutraus.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutriletin aloituspaketti onkin aivan kauhea, sitä ei kyllä voi suositella kenellekään. Ostin sen joskus ja meni suoraan roskiin, koska en pystynyt syömään niitä kuvottavia vanukkaita sun muita. Eli niihin 3 tai 5 päivän starttipaketteihin ei kannata kenenkään rahojaan tuhlata, en ymmärrä miksi niitä edes myydään koska ne on niin perseestä. Oikeita pusseja vaikka kallistahan se on jos haluaa useampaa makua kerralla ostaa.

Vierailija
24/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, en ollutkaan tiennyt ettei muut kuin ne pussikeitot ole VLCD-dieetin mukaisia. Onneksi kysyin täällä, olisin muuten ostanut niitä patukoita ja varmaan ihmetellyt, mikä siinäkin mättää.

AP

Vierailija
25/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, pusseja vaan kehiin, suosi niitä suolaisia keittoja, ei suklaapirtelöitä yms... helpompaa. Ne rupevat tympimään, mutta niihin voi vähän lisätä pippuria, chiliä, currya tms maustetta vähän parantamaan makua :)

Vierailija
26/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 09:32"]

Kiitos vinkeistä. Suurin ongelmani on juuri herkuttelu ja se, etten viitsi panostaa ruuan laittoon ja siksi syön jotain helppoa, nopeaa & epäterveellistä (= leipää, suklaata). Perussyömisessä mättää muuten annoskoko, syön periaatteessa ihan terveellisesti, mutta liikaa. Laihdutusyritykset on tyssänneet aina siihen että parin leivän tai suklaapatukan mättäminen on aina houkuttelevampaa kuin salaatin väsääminen, vaikka miten tietäisin ettei se kannata. Kohta alkaa loma, joten aikaa olisi aloittaa nutraus.

AP

[/quote]

Tähän ongelmaan kyllä nutraus ei välttämättä auta.Siinä kun sinä pääset taas antautumaan paheellesi eli laiskuudelle ruoan laittamisen suhteen - ja oikeastaan aika äärimmäisesti, kun ei tarvi kuin miksata pirtelö ja niellä se. 

Nutraus  voi mainiosti katkaista erilaisia ruokariippuvuuksia, joissa esim. leivän tai suklaan tai vaikka siiderin veto on mennyt pois kontrollista, mutta jos ongelma on se ettei jaksa laittaa terveellistä ruokaa niin en osaa kyllä ajatella että se että pitää jokusen viikon pusssikuuria tekisi siinä mielessä jaksavammaksi. Ja jos palaa kuurin jälkeen entisiin elintapoihin, palaa painokin ennalleen.

Vierailija
27/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vettä pitää juoda kovasti, näin kesällä etenkin kannattaa myös juoda kivennäisvettä.

Vierailija
28/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ketoosiin pääsee ilman nutrausmömmöjäkin. Olen jättänyt pois vaalean hiivaleivän, leivonnaiset, makeiset, mehut, jne. Syön aamulla ruis-kaurapuuroa + marjoja, päivällä hiivatonta ruisleipää pari palaa, broilerisalaattia, uunijuureksia, yms - ei pastaa, perunaa, ei riisiäkään juurikaan. Haju on sen mukainen, että lienen ketoosissa.

T. Se, joka ei tykännyt nutrausruoista

Vierailija
29/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin Terveysteekki -verkkokaupasta melko edullisesti noita Nutriletteja, laskin että päivän "ruokien" hinnaksi tulisi n. 5 euroa. Aika kallistahan se on, mutta tuskin tällä hetkellä omiin syömisiini herkkuineen menee yhtään vähemmän.

En usko että paha maku on ongelma, olen juonut pahoja proteiinijauhepirtelöitä joskus ja niihin totuin nopeasti.

AP

Vierailija
30/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 09:37"]

Tähän ongelmaan kyllä nutraus ei välttämättä auta.Siinä kun sinä pääset taas antautumaan paheellesi eli laiskuudelle ruoan laittamisen suhteen - ja oikeastaan aika äärimmäisesti, kun ei tarvi kuin miksata pirtelö ja niellä se. 

Nutraus  voi mainiosti katkaista erilaisia ruokariippuvuuksia, joissa esim. leivän tai suklaan tai vaikka siiderin veto on mennyt pois kontrollista, mutta jos ongelma on se ettei jaksa laittaa terveellistä ruokaa niin en osaa kyllä ajatella että se että pitää jokusen viikon pusssikuuria tekisi siinä mielessä jaksavammaksi. Ja jos palaa kuurin jälkeen entisiin elintapoihin, palaa painokin ennalleen.

[/quote]

Voit kyllä olla oikeassa. :( Olen kyllä viime aikoina panostanut enemmän ruuan laittoonkin, mutta annoskoot on liian isoja. Ja jos saisin herkuttelukierteen katkaistua nutrauksella, ehkä voisin panostaa enemmän taas oikeaan ruokaan. Ja jos oppisin pienentämään annoskokoja siinä samalla.

AP

Vierailija
31/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 09:37"]

[/quote]

Voit kyllä olla oikeassa. :( Olen kyllä viime aikoina panostanut enemmän ruuan laittoonkin, mutta annoskoot on liian isoja. Ja jos saisin herkuttelukierteen katkaistua nutrauksella, ehkä voisin panostaa enemmän taas oikeaan ruokaan. Ja jos oppisin pienentämään annoskokoja siinä samalla.

AP

Vierailija
32/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta, kuin että kannattaisko opetella kunnolliset ruokatavat ja ruokarytmi esim. Fitfarmin avulla, ja unohtaa tuollaiset pussikeittokuurit...

Vierailija
33/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ylipainoa on paljon, uskon että nutraus voi olla ihan hyvä keino päästä alkuun. Harvemmin niillä erittäin ylipainoisilla edes on mitään lihasta jonka katoamista surra.

Vierailija
34/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mun pitäisi laihtua n. 40 kg että pääsisin edes normaalipainoon. Jostain pitäisi nyt saada repäistyä ja katkaistua huono kierre.

AP

Vierailija
35/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kun minä laihdutin pusseilla, en itsekään aina jaksanut nähdä vaivaa kunnon ruokien tekemiseen, mutta kun kiloja lähti, alkoi ensin kiinnostamaan tv:stä ruokaohjelmat ja sitä kautta netin syövereihin etsimään hyviä, edullisia ja terveellisiä ruokia, oikeasti minua rupesi ruuanlaitto kiinnostamaan kunnolla. Nykyään perheemme on pääasiassa kasvissyöjiä, mutta kyllä silläkin itsensä läskiksi saa, jos tekee kaiken väärin :) Eli tsemppiä ap!

Vierailija
36/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 08:58"]

Mulla vain ei mene kaaliin että miten ei voi onnistua laihduttamaan... Ei se nyt helvetti niin vaikeaa voi olla. 

[/quote]

Niinpä. Tästä senkin taas näkee, että jotkut on laihoja ja se ei tarkoita sitä, että olisi jotenkin taitava missään muussa.

Vierailija
37/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 10:11"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 08:58"]

Mulla vain ei mene kaaliin että miten ei voi onnistua laihduttamaan... Ei se nyt helvetti niin vaikeaa voi olla. 

[/quote]

Niinpä. Tästä senkin taas näkee, että jotkut on laihoja ja se ei tarkoita sitä, että olisi jotenkin taitava missään muussa.

[/quote]

Ajattelin näin itsekin parikymppisenä kun vaatekoko oli muutamassa vaatteessa 34 ja saatoin syödä mitä vaan. Yksikin hame oli sellainen, että se mahtuisi nykyään lähinnä reiden ympärille. Ja laihduttaminen ON helvetin vaikeaa. Kerran huvittelin lukemalla jonkun laihduslehden juttua siitä miten laihtuu kivuttomasti vaihtamalla ruokia parempiin. "Vaihda pasteija karjalanpiirakkaan". Buahaha. Ihankuin söisin karjalanpiirakkoja muuten kuin satunnaisesti koska ne on just aika kaloripitoisia kokoonsa nähden ja muutenkin ravinteetonta höttöruokaa. Ja pasteija, olenkohan viimeksi syönyt pasteijan 5 vuotta sitten kohtelaisuudesta anoppia kohtaan?

Vierailija
38/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 09:40"]

Löysin Terveysteekki -verkkokaupasta melko edullisesti noita Nutriletteja, laskin että päivän "ruokien" hinnaksi tulisi n. 5 euroa. Aika kallistahan se on, mutta tuskin tällä hetkellä omiin syömisiini herkkuineen menee yhtään vähemmän.

En usko että paha maku on ongelma, olen juonut pahoja proteiinijauhepirtelöitä joskus ja niihin totuin nopeasti.

AP

[/quote]

Mä taas tykästyin tuohon nutraukseen kun mun mielestä se oli niin edullista.

Töissä kun joka päivä jo pelkästään lounaalla käydessä menee se 6-10 €.

Mutta kaikkihan on suhteelista! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi