Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihava nutrausta kokeillut! Kannattiko? Toimiko?

Vierailija
28.05.2013 |

Olen tässä kahden vaiheilla ostamassa kasan Nutriletteja, vähän niinkuin viimeisenä oljenkortena, kun mikään normaali laihdutuskeino ei tunnu tepsivän. Kertokaa te joilla kokemusta, että kannattaako kokeilla? BMI:ni on päälle 40, joten ihan pienestä ongelmasta ei ole kysymys. Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä aloita turhaan, et sä kuitenkaan laihdu.

Vierailija
2/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihduttanut pussien avulla. Kun aloitin laihdutukseni, olin kolmisen viikkoa täysin pussien varassa, sinä aikana lähti 13kg, sitten opettelin syömään fiksummin ja laihdutin vielä vajaat 10kg, olen tässä hyvässä painossani ollut pian 3v, enkä ole katunut.

172/68

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kk ja -33kg ja lääkärin ja ravitsemusterapeutin valvonnassa mentiin.

Vierailija
4/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos #3! Hurjan nopeasti sinulla paino putosi. Minullakin olisi tavoitteena nutrauksen avulla opetella järkevämpää syömistä. Voihan olla etten silläkään laihtuisi, mutta jotain radikaalia täytyy kyllä yrittää, kun muuten tämä homma lähtee täysin lapasesta. Tarvitsen "katkaisua".

AP

Vierailija
5/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap!

Vierailija
6/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 08:47"]

4 kk ja -33kg ja lääkärin ja ravitsemusterapeutin valvonnassa mentiin.

[/quote]

Oletko saanut pidettyä kilot poissa? Pitäisi ehkä itsekin hakeutua lääkäriin, mutta eivät tunnu ottavan paino-ongelmaani tosissaan, kun mitään muita ongelmia (esim. diabetesta) ei ole.

AP

Vierailija
7/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen saanut pidettyä poissa painon ja tiputin vielä 40kg lisää :D Vielä pitäis 30 kg nipistää pois.

Vierailija
8/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 08:56"]

Joo, olen saanut pidettyä poissa painon ja tiputin vielä 40kg lisää :D Vielä pitäis 30 kg nipistää pois.

[/quote]

*total reps*

Vierailija
9/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vain ei mene kaaliin että miten ei voi onnistua laihduttamaan... Ei se nyt helvetti niin vaikeaa voi olla. 

Vierailija
10/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 08:56"]

[/quote]

Vau, hieno saavutus!

Ja kiitos myös sinulle tsempittäjälle. :)

AP

Vierailija
11/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta te jotka olette nutranneet, vedättekö ihan joka päivä sen 5 pussia, eikä mitään muuta. Mä olen viikon nutrannut ja sunnuntaina korvasinkin yhden aterian kanasalaatilla, jossa oli vähän pestoa mukana, niin heti seuraavana aamuna vaaka näytti +1,5kg!!! (ja tähän mennessä oli ollut jo -4kg)

En ymmärrä miten voi olla mahdollista? No nyt eilinen on taas tiukasti vedetty 5 pussia jauheita vain ja ainoastaan ja tämän viikon aion kyllä todellakin vetää pelkästään niitä enkä soveltaa mitään. 

Vierailija
12/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään muuta, en halunnut ottaa mitään riskiä...

Vierailija
13/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin salaattia niinä päivinä jolloin liikuin ja ihan luvalla, lähinnä kanasalaattia. Ja niitä kasviksia saa syödä lisäksi.

Vierailija
14/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olette ostaneet ne ateriankorvikevalmisteet? Söittekö pelkkiä jauheita vai myös patukoita, pastoja ym? 

AP

Vierailija
15/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään jauheita: kanakeitto, kasviskeitto, suklaapirtelö ja vanilijapirtelö oli mun ruokavalio. Prismasta ostin. Huomasin muuten juuri että Stokalla oli tämän kuun kantistarjouksena pussikeitot ja pirtelöt. Oli vielä halvempia kuin Prismassa. 

Vierailija
16/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii, jos jaksat pitää siitä kiinni, ja suunnittelet jo kuurin aikana tulevan ruokavalion tavoitepainosi mukaisesti. Sen jälkeen EI voi palata vanhoihin tapoihin edes osittain, koska kilot tulevat tiukan kuurin jälkeen entistäkin helpommin takaisin, kun keho yrittää pitää kiinni rasvavarastoistaan pitkän nälkäkuurin jälkeen. Mutta jos ongelmasi on esimerkiksi liika herkkujen syönti, niin herkkukierteen katkaisemiseksi kuuri toimii hyvin, kunhan perusruokavaliosi herkkujen ulkopuolella on kunnossa. Ja perusruokavaliota ei kannatta arvioida silmämääräisesti vaan punnitsemalla ja laskemalla ne kalorit.

Vierailija
17/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkiä jauheita, niitä patukoita voi käyttää sitten, kun alat opettelemaan syömistä uusiksi...

Vierailija
18/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nutraa, ei käytännössä voi syödä patukoita ja pastoja, koska ei pysy ketoosissa, nimimerkillä kokemusta on. Ap, jos aloitat niin kannattaa sijoittaa aloitus jonnekin torstain tienoille, että voi sitten viikonloppuna kärsiä kunnolla kunnes ketoosi lähtee käyntiin. Ketoosissa ei oikesti ole paha olo ja tekis mieli sanoa ettei ole edes nälkä, mutta ketoosin rajalla liikkuminen on helvetillisen kamalaa. Mä pilasin oman nutraukseni noilla patukoilla enkä päässyt kunnolla ketoosiin. Olin jälkikäteen ketoosissa hetken (hajustakin päätellen) ja silloin helpotti, mutta mielitekona söin sellaisen patukan ja taas mentiin karmeaan oloon. Sitten kun ymmärsin sen, olin jo niin rikki melkein viikon taisteltuani kamalaa nälkää ja väsymystä vastaan, itkin vain sohvalla, enkä enää jaksanut pyrkiä uudestaan ketoosiin. Eli kun ryhdyt nutraamaan, tavoitteeksi ketoosi mahdollisimman pian ja se edellyttää että oikeasti mennään vain pusseilla.

Vierailija
19/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toiminut. Ostin jonkun viikon nutraus-paketin. Ne "ruoat" on keinotekoisen makuisia lisäainepommeja, joista tulee huono olo. Yök. Kokeilin kaksi päivää, toisena päivänä oli jo todella kuvottava olo niistä "vaniljavanukkaista" ja "suklaapatukoista".

En ymmärrä, miksi suurin osa noista laihdutus"ruoista" on tehty muka niinkuin herkuiksi, makeiksi ja jälkiruoan makuisiksi. Ongelmani on siinä, että herkuista pitäisi opetella eroon - miten se onnistuu, jos useamman viikon nutraan jollain "suklaapatukoilla". Enkä pysty koko päivää olemaan niin, että syön vaan jotain ällönmakuista "karkkipatukkaa".

Mä en ainakaan voinut elää ilman oikeaa ruokaa. Nyt yritän laihtua terveellisellä ruokavaliolla. Miksei nuo nutraus"ruoatkin" voi olla oikeasta ruoasta tehtyjä, eikä niin keinotekoisia?

Vierailija
20/38 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tiputtanut normaalipainon sisällä nutraamalla 16 kg 10 viikossa. Toimi loistavasti! En syönyt muuta kuin 5 pussisa suklaapirtelöitä päivässä, en edes sallittuja kasviksia, ksoka mulla pureksiminen teki heti ruoan syömishimoa, vaikka muuten sellaista ei ollut. 

Tosiaan mikään pastasalaatti tai muu normiruoka ei sovi yhteen nutrauksen kanssa, koska idea on pysyä ketoosissa, ja liika hiilari tai energia heti katkaisee ketoosin. SIlloin palaa näläntunteet ja muu tylsä, ja tietysti keho kerää myös nestettä reilusti mikä ei toki ole oikeaa lihomista.

Eikä myöskääne ne Nutrilettin patukat tai Hunger Control pirtelöt tetroissa sovi VLCD-ketoosinutraukseen, liikaa hiilaria ja liikaa energiaa. Pitää syödä vain niitä VLCD-merkittyjä pirtelöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi