Mitä tarkoittaa stalkkaaminen, en
Kommentit (13)
Pakkomielteisen ihastuksen kohteen jahtaamista, suostumatta hyväksymään tai välittämättä siitä että kohde ei ole kiinnostunut.
Tulee sanasta stalking; vainoamista, vaanimista, salakatselua..
Sana on kokenut pientä inflaatiota sosiaalisen median myötä. Jotkut tosiaan yökaudet selvittelevät bloggaajien, fb-kavereiden ym. asioita, jotkut kaikesta lörpöttelevät eivät puolestaan ymmärrä, että puolen minuutin googlen käytöllä heistä selviää asioita, joista perille pääseminen ei edellytä pakkomielteistä vainoamista.
Suomeksi huono väännös. Engl. stalk (subst. stalker) on vainoamista, vainoaja.
Mr. Bunglen musiikkivideo kertoo kaiken tarpeellisen:
Googlen hakuhistorian ei kerro kaikkea. Ei voi varmasti tietää miksi joku hakee tietoa jostakin aiheesta. Tämän takia mainontakin menee pieleen usein.
Joku kaveri voi vaikka kertoa minulle, että ihailee jotakin julkkista. Haen uteliaisuudesta Googlesta kuvan. Stalkkeri luulee minun fantasioivan kyseistä henkilöä. Tämä vain esimerkki.
Stalkkeri oma arvomaailma ja maailmankatsomus myös aina värittää hänen tulkintaansa.
Ap mitä keskustelua et viitsi nostaa? Laita linkki tähän
Googlen mainonta on mennyt minun osaltani aina pieleen. En tiedä ovatko muut ihmiset niin yksioikoisia, että toimii, minulla ei.
Samoin myös stalkkaa unen ja provoaminen menee pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Googlen mainonta on mennyt minun osaltani aina pieleen. En tiedä ovatko muut ihmiset niin yksioikoisia, että toimii, minulla ei.
Hahah
Vierailija kirjoitti:
Mitä toi viimeinen lause tarkoittaa? Mitä on unen stalkkaaminen ja miten se liittyy provoamiseen?
kyttäämistä, usein seksuaalisessa sävyssä, tirkistelyä.
stalkkeri stalkkaa.