Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi hyttystenpuremien aiheuttamaan kutinaan?

Vierailija
27.05.2013 |

antihistamiini otettu.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota toinen.

Kortisonivoidekin helpottaa.

Vierailija
2/28 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vähän asennekin ratkaisee.

Ollaan vasta toukokuussa menossa, joten yritetäänpä olla ihan onnellisia tästä kesän tulosta. Toinen vaihtoehto on olla onneton kesän tulosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauna helpottaa.

Vierailija
4/28 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etono-puikko.

Vierailija
5/28 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etono

Vierailija
6/28 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cetirizin-tabletit, hydrokortisonia paikallisesti.

Vierailija
7/28 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 23:46"]

Cetirizin-tabletit, hydrokortisonia paikallisesti.

[/quote] Perapukamavoide puuduttaa.

Vierailija
8/28 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

illodin

Vierailija
9/28 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

illodin

Vierailija
10/28 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyttysenpuremiin auttaa meillä parhaiten antihistamiini ETUKÄTEEN otettuna. Siksi syön niitä käytännössä koko kesän. Kun kuuri on päällä niin hyttysen pistäessä paukama jää hyvin matalaksi ja ja alkava kutina häipyy puolessa tunnissa.

Jälkikäteen otettuna antihistamiinit auttavat mutta ei yhtä hyvin. Iho ehtii reagoida ja kutina on kovempi. Hydrokortisonista ei tunnu juurikaan olevan apua. Etono - puikosta ainoa ilo meillä oli se, että puikon kovalla reunalla sai hyttysenpureman raavittua verille paremmin kuin lyhyeksi leikatuilla kynsillä. Ehkä se joillakin auttaa, meillä ei.

Antihistamiineista tavallisinta eli setiritsiiniä (histec, heinix, entinen zyrtec, ...) voi aikuinen pahassa tapauksessa ottaa useamman kerrallaan lääkärin luvalla. Itse olen lääkärin ohjeen mukaan ottanut kerran elämässäni nelinkertaisen annoksen tilanteessa, jossa joku tuntematon ruoka-aine aiheutti nopeasti kasvoihin ja rintakehään nousevat kutisevat paukamat. Yliannos antihistamiinia pysäytti reaktion eikä siitä tullut muita oireita. Tavaksi en yliannosta ottaisi.

Vierailija
11/28 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

... niin ja antihistamiineja pitää syödä ainakin pari päivää hyttysenpuremien jälkeen. Muuten kutina alkaa uudelleen.

Vierailija
12/28 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap syö jatkuvasti koko kesän setiritsiiniä. Ei se juurikaan auta.

ap

Vierailija
13/28 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laittanut Sibicortia hyttysenpistoihin. Ei se kokonaan kutinaa pois vie mutta helpottaa kyllä.

Vierailija
14/28 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääpala

Vierailija
15/28 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö puremakohta oikein lujaa seinään, niin et enää huomaakaan puremaa. Vielä tehokkaampaa on lyödä pää seinään. Jos huomaat vielä sen jälkeen kutinan, et lyönyt riittävän lujaa.

Vierailija
16/28 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 00:59"]

Hyttysenpuremiin auttaa meillä parhaiten antihistamiini ETUKÄTEEN otettuna. Siksi syön niitä käytännössä koko kesän. Kun kuuri on päällä niin hyttysen pistäessä paukama jää hyvin matalaksi ja ja alkava kutina häipyy puolessa tunnissa.

Jälkikäteen otettuna antihistamiinit auttavat mutta ei yhtä hyvin. Iho ehtii reagoida ja kutina on kovempi. Hydrokortisonista ei tunnu juurikaan olevan apua. Etono - puikosta ainoa ilo meillä oli se, että puikon kovalla reunalla sai hyttysenpureman raavittua verille paremmin kuin lyhyeksi leikatuilla kynsillä. Ehkä se joillakin auttaa, meillä ei.

Antihistamiineista tavallisinta eli setiritsiiniä (histec, heinix, entinen zyrtec, ...) voi aikuinen pahassa tapauksessa ottaa useamman kerrallaan lääkärin luvalla. Itse olen lääkärin ohjeen mukaan ottanut kerran elämässäni nelinkertaisen annoksen tilanteessa, jossa joku tuntematon ruoka-aine aiheutti nopeasti kasvoihin ja rintakehään nousevat kutisevat paukamat. Yliannos antihistamiinia pysäytti reaktion eikä siitä tullut muita oireita. Tavaksi en yliannosta ottaisi.

[/quote] Olisin vahan varovainen noin pitka-aikaisten antihistamiinikuurien kanssa. Luin juuri tutkimuksen missa todettiin etta esim. diphenhydramine antihistamiini aiheuttaa muistinmenetysta ja vanhemmilla ihmisilla (50+) altistumista Alzheimerin tautiin.

Vierailija
17/28 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 02:20"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 00:59"]

[/quote] Olisin vahan varovainen noin pitka-aikaisten antihistamiinikuurien kanssa. Luin juuri tutkimuksen missa todettiin etta esim. diphenhydramine antihistamiini aiheuttaa muistinmenetysta ja vanhemmilla ihmisilla (50+) altistumista Alzheimerin tautiin.

[/quote]

Minulla on jo valmiiksi niin korkea alzheimer-riski ja se tulee monesta suunnasta, että ei tässä sopassa enää yksi antihistamiini paljoa paina.

Vierailija
18/28 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuma, joka tavallaan polttaa sen hyttysen jättämän "puudutteen", joka sitten jäljestäpäin kutisee. Eli sauna on yksi parhaimmista. tai sitten vasta poltetulla stidillä hieroo pistos kohtaa.

mä en enää halua käyttää noita setiritsiini valmisteita, kun muuta lääkitystäkin on nykyään ihan tarpeeksi jo. ettei maksa rasitu.

tuo asenteesta puhuja ei selkeesti ole hyttysen pistolle allerginen.

Vierailija
19/28 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 02:31"]

kuuma, joka tavallaan polttaa sen hyttysen jättämän "puudutteen", joka sitten jäljestäpäin kutisee. Eli sauna on yksi parhaimmista. tai sitten vasta poltetulla stidillä hieroo pistos kohtaa.

mä en enää halua käyttää noita setiritsiini valmisteita, kun muuta lääkitystäkin on nykyään ihan tarpeeksi jo. ettei maksa rasitu.

tuo asenteesta puhuja ei selkeesti ole hyttysen pistolle allerginen.

[/quote] Ammoniakki auttaa myos kutinaan.

Vierailija
20/28 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etono-puikko! Sitä kun kertaalleen sipasee niin kutina katoaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi