Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelottavia oireita

Vierailija
27.05.2013 |

Mä en kohta uskalla nukkua. Rintaa/kylkeä pistää ja kipuilee, vasen käsi puutuu ja mua huimaa myös. Voiko tää johtua sydämestä? Rintakipu ei liity millään tavalla rasitukseen vaan yhtälailla koskee ja pistää levossakin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi? Saattaa olla myös sydänperäistä... Kannattaa ottaa mahdollisimman pian yhteys lääkäriin! Jos yhtään helpottaa, niin voit soittaa esim. päivystykseen heti ja kertoa oireistasi ja he varmasti osaavat kertoa mitä teet.

Vierailija
2/9 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkä- ja hartialihakset jumissa? Aiheuttavat myös rytmihäiriötuntemuksia, tinnitystä, oksentamista, hengitysvaikeuksia jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus viime syksynä vastaavanlaisia oireita, rintaa puristi tosin silloin enemmän. Otettiin sydänfilmi ja keuhkokuvat, kaikki näytti normaalilta.

Niska ja hartiat on kyllä jumissa säännöllisestä hieronnasta huolimatta. Voisko oikeasti johtua niska-/hartiaseudun jumista?

Vierailija
4/9 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

paniikkihäiriö

Vierailija
5/9 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että niskaperäistä. Minulla esim myös fasettilukko aiheuttaa kaikenlaisia oireita.

Vierailija
6/9 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mä tota paniikkihäiriötäkin miettinyt, mutta eikö se paniikkikohtaus iske yleensä jossain tietynlaisissa tilanteissa, esim. väenpaljoudessa, kassajonossa tms.? Mulle tuli tänään tuo iän, kun olin lapsen kanssa kävelemässä autoon, lähdössä vanhemmiltani. Ja öisinkin saatan herätä rintapistoksiin. Mitä mä silloin nukkuessani voin panikoida?

Vierailija
7/9 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat varman vastauksen kun menet lääkäriin. Täällä me voidaan vaan arvuutella...

Niin kuin joku jo ehdotti, soita päivystykseen (ei pitäisi olla ma-iltana paljon ruuhkaa) ja kysy. Saat ainakin yösi nukuttua rauhassa. :) Tosin oireet ei mihinkään kovin vakavaan viittaan.

Vierailija
8/9 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistävä kipu ei viittaa sydänperäiseen vaivaan. Sepelvaltimotautiin liittyvä sydämen hapenpuutteesta johtuva kipu on yleensä puristavaa ja laaja-alaista, siihenkin kyllä liittyy käsien puutumista. Rintapistos voi johtua rintakehän lihasten kouristuksista. Jos sulla ei ole hengenahdistusta tai jotain muita vakavia yleisoireita, ei ole syytä paniikkiin. Jos vaiva jatkuu voi silti mennä lääkäriin.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00324

Vierailija
9/9 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju tuli vastaan, mutta oma "arvaus" ois 95% paniikkihäiriö. Monilla siitä kärsimättömillä ihmisillä on väärä käsitys siitä, että paniikkihäiriöinen ainoastaan panikoi/jännittää joitain asioita ja silloin paniikkikohtaus laukeaa jos laukeaa.. Paniikkihäiriöisellä on autonominen (tahdosta riippumaton) hermosto vinksallaan valtaväkeen verrattuna, johon kuuluu sympaattinen hermosto ja silloin kun se on aktiivinen niin sydämen syke nousee, verenpaine nousee, aistit tarkentuvat jne.. Tavallisilla ihmisillä tuo sympaattinen hermosto aktivoituu yleensä esimerkiksi liikunnan tai stressin yhteydessä ja parasympaattinen hermosto rauhoittaa tilanteen, mutta paniikkihäiriöisellä sympaattinen hermosto saattaa aktivoitua vaikka kotisohvalla telkkaria katsoessa..