Juoksu ei kulje enää, missä vika?
Aiemmin viikkokilometrejä kertyi aina 60-80. Toissaviikolla sain itsestäni irti 38 km, viimeviikolla 35km. En ole aktiivisimpinakaan viikkoina juossut joka päivä vaan juoksen pitkiä lenkkejä joinain päivinä, joinain lyhyempiä ja joinain en yhtään. Kävelen lisäksi joka päivä, myös juoksupäivinä.
Viikonloppuna en juossut eikä vielä tänäänkään ole tuntunut siltä että juoksujalkaa vipattaisi. Parin viimeisen viikon aikana syömiset ovat kasvaneet ja juokseminen vähentynyt, mutta paino on laskenut.
Tänään ei edes kävely houkutellut, mutta kävin kuitenkin tallustamassa kahden tunnin päivälenkin koiran kanssa. En väsy kävelyssä, mutta lauantaina kun kokeilin juosta, niin jotenkin tökkäsi jo viiden minsan paikkeilla. Silloin pistin vielä sen piikkiin että edellisenä päivänä olin vetänyt 15 km:n juoksulenkin.
Mistä on kyse? Mihinkään ei siis satu, olen vain jotenkin nuutunut. Olen myös tosi ahdistunut, kiukkuinen, näen painajaisia. Ja väsyttää. Mikään ei kiinnosta, paitsi välillä syöminen vähän liian suuressa määrin. Tosin eipä sekään ole haitannut kun paino ei ole noussut, mutta se haittaa tietysti jos paino vaan laskee jatkossakin samaa vauhtia.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 17:24"]
15, taannuttaa? miten ihmeessä?
[/quote]
en ole 15 mutta olen minäkin kuullut että liika yksipuolisuuus voi viedä kehitystä taaksepäin.
Juoksen kevyemmin kuin sinä (3-4 10-15km lenkkiä viikossa), ja mulla on vähäisemmässä määrin tuota nuutunutta oloa kun olen juossut paljon = liikaa ja/tai laiminlyönyt kunnollisen syömisen. Sinuna miettisin ohjelmasi monipuolistamista ja mahdollista keventämistä. Minusta välipäivien pitäminen kannattaa.
Toisaalta joskus juoksu ei vaan kulje ja syy jää selittämättömäksi, tällöin tilanne yleensä kyllä korjaantuu seuraavaksi kerraksi.
Tarvitaan pyhä kolminaisuus Liikunta-lepo-ravinto jotta kehon pysyy kunnossa. Ilman lepoa ja palauttavia harjotuksia ja oikeanlaista ravintoa homma ei voi toimia. Miten rytmität esim. ruokailun liikuntaan? Nukutko säänöllisesti? (vaihteleeko nukkumaan meno aika paljon?) Ja keho tarvii ne palauttavat harjotteet ja levon. Kevyt lenkki (ei monta tuntia pikku hiellä) ja venyttelyt samaan päivään Ja korkeintaan kaksi raskasta juoksu kertaa per viikko.
Kuinka kauan ap on liikkunut noin hysteerisesti?
Varmaan ylirasitus tila, ei ole mitään järkeä juosta jatkuvasti yli 50km viikossa. Kuinka pitkään olet juossut noin paljon ja mihin aikaan menee maratoni?
Älyttömiä määriä juoksee ap. Minkälaisella vauhdilla?