Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen hoitopaikan keskeytystä ei saa enää jatkaa, mitä tehdä?

Vierailija
27.05.2013 |

Helsingissä siis asumme, max aika keskeytykseen on 2 vuotta. Vaihtoehtona on siis että poikani palaa hoitoon vaikka edelleen olen pienemmän sisaruksen kanssa kotona, tai sitten se että menetämme tuon paikan. Alueeltamme on tosi vaikea saada paikkaa, joten pelkään ettemme saa tuolta enää paikkaa uudestaan. Kyseinen päiväkoti siis juuri se mihin haluaisin lapseni kun palaan töihin. Ja jos isoveli olisi jo siellä, niin nuoremmalle sisarukselle kaiketi saisi sieltä helpommalla paikan? Vaihtoehtona siis se että laitan hakemukset molemmista vetämään ja saamme paikat jostain...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi vaihtaa lapsesi päivähoitoa puolipäivähoidoksi? Esim viet  jatkossa sinne päiväkotiin 2-3 krt vkossa 5-6 h kerrallaan. Voi olla että lapsesikin tykkäisi olla touhuamassa kavereiden kanssa ja sinä voisit keskittyä ne päivät täysin vauvaasi. Toki menetät kotihoidontuen ja joudut maksamaan päivähoidosta.

Vierailija
2/7 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita poika hoitoon lyhyelle päivälle. Ainakin Helsingissä lyhin hoitoaika taitaa olla 3 tuntia per päivä. Se olisi pojalle kuin kerho ja vapaa päiviä voi pitää aina silloin tällöin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yksi vaihtoehto. Tuntuu vaan väärältä viedä hoitopaikka sellaiselta joka sen oikeasti tarvii. Tyhmät säännöt... JOs kodinhoidontuella voi olla 3 vuotta niin mun mielestä keskeytyksen maksimiaikakin pitäisi olla 3 vuotta...

ap

Vierailija
4/7 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esim jos lapsesi on yli 3-v niin päiväkodit laskee niin että siellä voi olla monta osapäiväistä etkä silloin vie kenenkään paikkaa, vaan sinne saattaa päästä toinenkin osapäiväinen.

Vierailija
5/7 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 14:19"]

Mutta esim jos lapsesi on yli 3-v niin päiväkodit laskee niin että siellä voi olla monta osapäiväistä etkä silloin vie kenenkään paikkaa, vaan sinne saattaa päästä toinenkin osapäiväinen.

[/quote]

Poika on 4v. Mikä ton osapäiväisyyden raja on?

Mikähän on minimimäärä tunteja/päiviä per viikko mitä pitäis sit olla jos paikan ottaa vastaan?

ap

Vierailija
6/7 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osapäiväisten osalla mene noin, että kaksi osapäiväistä jakaisi yhden täysipäiväisen paikan. Lasten hoitoajat vaihtelevat eikä hoidon ja hoitajien kannalta aamu- ja iltapäivät ole samanarvoisia.

Palaa töihin tai luovu paikasta. Joku todella voi tarvita sitä. Ja niinkin voisi ajatella, että jos turhia hoitopaikkoja ei pantattaisi, niitä olisi kierrossa paljon enemmän ja omatkin mahdollisuudet saada paikka tarvitessaan olisi suurempi.

Vierailija
7/7 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 14:26"]

Ei osapäiväisten osalla mene noin, että kaksi osapäiväistä jakaisi yhden täysipäiväisen paikan. Lasten hoitoajat vaihtelevat eikä hoidon ja hoitajien kannalta aamu- ja iltapäivät ole samanarvoisia.

Palaa töihin tai luovu paikasta. Joku todella voi tarvita sitä. Ja niinkin voisi ajatella, että jos turhia hoitopaikkoja ei pantattaisi, niitä olisi kierrossa paljon enemmän ja omatkin mahdollisuudet saada paikka tarvitessaan olisi suurempi.

[/quote]

Olen samaa mieltä. Mutta onko se sitten minun vai järjestelmän vika?

Olen yh ja se että hoitopaikkaa meille sitten joskus tarjottaisiin kaupungin toiselta laidalta tarkottaisi sitä että lasten hoitopäivistä tulisi todella pitkät.

Kirjoitin päiväkodin johtajalle ja hän lupasi selvittää miten olisi paras toimia.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi