Sinä joka aloitit seurustelun varatun
miehen kanssa, kuinka kauan kesti ennenkuin hän jätti vaimonsa? Vai jättikö? Tässä aika pitkään odoteltu.. ja turha moralisoida, TIEDÄN että heillä on mennyt huonosti vuosia, eikä mies halua enää olla vaimonsa kanssa. Mies ei vaan saa eroa tehtyä, ei kai halua pahoittaa lastensa mieltä.
Kommentit (198)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 15:01"]
se toinen nainen tai mies ei ole syyllinen mihinkään. en kannusta pettämään ketään, ja tiedän, että en omasta toiminnastani mitään tyylipisteitä kerää. onneksi pahimpina syyllisyyden hetkinä ystävät on muistuttaneet, että olin 10 vuotta uskollinen puoliso ennen tätä. elämä ei ole musta-valkoista, tässä tilanteessa en osannut itseäni vielä puoli vuotta sitten kuvitella.
olen pahoillani petetyksi tulleiden pahasta olosta myös.
t. ketjussa kirjoittanut nainen, jolla on suhde ja joka ei ole vielä eronnut entisestä liitosta
[/quote]
On se syyllinen sekaantumisesta varattuun. Myös sinkkuihmisellä voi olla moraali ja jos ei ole, niin on paskasakkia. Aika tylyä mutta näin se menee. Ihminen ei ole elukka vaan meillä on aivot joilla voi ajatella.
[/quote]
Parisuhde on kahden ihmisen välinen sopimus. Pettäjä on rikkonut sopimuksen.
Kolmas osapuoli, sinkku, ei ole rikkonut mitään sopimusta.
[/quote]
ei ole rikkonut sopimusta mutta timinut vaston yleistä moraalia. Vai eikö sulla sellaista ole? Susta on ok sutista varattujen ihmisten kanssa? Tässä taitaa olla se meidän ero.
[/quote]
En ole sopinut mitään, joten en ole vastuussa toisen miehen vaimolle. Enkä myöskään voi tietää miten pariskunta on keskenään asiansa sopinut.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 15:17"]
se toinen nainen tai mies ei ole syyllinen mihinkään. en kannusta pettämään ketään, ja tiedän, että en omasta toiminnastani mitään tyylipisteitä kerää. onneksi pahimpina syyllisyyden hetkinä ystävät on muistuttaneet, että olin 10 vuotta uskollinen puoliso ennen tätä. elämä ei ole musta-valkoista, tässä tilanteessa en osannut itseäni vielä puoli vuotta sitten kuvitella.
t. ketjussa kirjoittanut nainen, jolla on suhde ja joka ei ole vielä eronnut entisestä liitosta
[/quote]
On se syyllinen sekaantumisesta varattuun. Myös sinkkuihmisellä voi olla moraali ja jos ei ole, niin on paskasakkia. Aika tylyä mutta näin se menee. Ihminen ei ole elukka vaan meillä on aivot joilla voi ajatella.
[/quote]
[/quote]
ei ole rikkonut sopimusta mutta timinut vaston yleistä moraalia. Vai eikö sulla sellaista ole? Susta on ok sutista varattujen ihmisten kanssa? Tässä taitaa olla se meidän ero.
[/quote]
En ole sopinut mitään, joten en ole vastuussa toisen miehen vaimolle. Enkä myöskään voi tietää miten pariskunta on keskenään asiansa sopinut.
[/quote]
:D Ai hemmetti, tää oli päivän paras. Joo, mitäpä sitä käyttämään sitä yksinäistä hernettä siellä korvien välissä. Menisi energiaa ihan hukkaan.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 15:20"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
:D Ai hemmetti, tää oli päivän paras. Joo, mitäpä sitä käyttämään sitä yksinäistä hernettä siellä korvien välissä. Menisi energiaa ihan hukkaan.
[/quote]
Oletko katkera jostain? Eikö kannattaisi huolehtia timmiydestäsi paremmin ettei miehellesi tulisi toiset naiset mieleen?
nämä pettämisen kauheudesta puhuvat ovat suhteissa, joista puuttuu luottamus. käyvät läpi omaa ahdistustaan tuomitsemalla muiden tekemisiä. kokemuksesta puhun.
Mikä siinä pettämisessä niin kamalaa on? Ihan tarpeetonta itsensä korostamista vauhkota siitä, että kumppani on harrastanut seksiä jonkun toisen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 15:20"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Oletko katkera jostain? Eikö kannattaisi huolehtia timmiydestäsi paremmin ettei miehellesi tulisi toiset naiset mieleen?
[/quote]
Hih, vai timmeydestä? Siitäkö se onkin kiinni? Tää ketju on aivan hulvaton :D
Minäkään en ymmärrä toisen naisen syyllistämistä. Tietenkin voidaan puhua yleisesti moraalista ja paheksua jonkun käytöstä, mutta yksittäisen pettämisen syntipukki on kyllä minun mielestäni ainoastaan se, joka on parisuhteessa ja pettää.
Minä ainakin ajattelen niin, että jos oma mies pettäisi, niin kyllähän se olisi hänen ja vain hänen valintansa. En vain mitenkään voi ajatella sitä niin, että vastuu hänen uskollisuudestaan olisi kenelläkään muulla kuin hänellä. Tuskin minusta tulisi bestistä sen mahdollisen toisen naisen kanssa, ja varmasti näkisin hänessä pelkkiä vikoja, mutta silti miehen pettäminen ei mitenkään voisi olla hänen syynsä.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 13:29"]
Mun kokemuksen mukaan monet ns. toiset naiset ei edes halua että mies eroaa. Varattu mies on innokas seksiin, mutta ei ole pelkoa siitä että haluaisi vakavampaa suhdetta. Siis täydellistä panoainesta.
[/quote]
Täydellistä panoainesta tityn tyyppisille ihmisille. Täytyy olla aika suuri vamma päässä että haluaa hyödyntää jonkun perheen pienten lasten isää. Tänä päivänä näitä vammaisia taitaa olla aika paljon, ja siksi he luulevat että se on ok.
[/quote]
Oma kommenttini ei liittynyt perheellisiin vaan varattuihin miehiin. Niin kai otsikkokin oli? En ehkä lukenut tarpeeksi tarkkaan aloitusta..
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 15:27"]
Minäkään en ymmärrä toisen naisen syyllistämistä. Tietenkin voidaan puhua yleisesti moraalista ja paheksua jonkun käytöstä, mutta yksittäisen pettämisen syntipukki on kyllä minun mielestäni ainoastaan se, joka on parisuhteessa ja pettää.
Minä ainakin ajattelen niin, että jos oma mies pettäisi, niin kyllähän se olisi hänen ja vain hänen valintansa. En vain mitenkään voi ajatella sitä niin, että vastuu hänen uskollisuudestaan olisi kenelläkään muulla kuin hänellä. Tuskin minusta tulisi bestistä sen mahdollisen toisen naisen kanssa, ja varmasti näkisin hänessä pelkkiä vikoja, mutta silti miehen pettäminen ei mitenkään voisi olla hänen syynsä.
[/quote]
Minusta kummassakin on vikaa, niin miehessä kuin toisessa naisessa. Itse en voisi olla ukkomiehen kanssa, ällöttää ajatuksin jostain varatusta ukosta lirkuttelemassa, yöks! En voisi vakavalla naamalla kuunnella saati ottaa vakavasti moista äijää.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 15:26"]
Mikä siinä pettämisessä niin kamalaa on? Ihan tarpeetonta itsensä korostamista vauhkota siitä, että kumppani on harrastanut seksiä jonkun toisen kanssa.
[/quote]
Kuinkahan moni pettäjä hyväksyy vastaavan käytöksen puolisoltaan?
Meillä meni 2 vuotta, kunnes vaimolle selvisi minun olemassaolo. Exä on tosi katkera ja lapsetkin inhoaa isäänsä siksi,kun exä on haukkunut miehen heille.
Mutta kyllä se hiukan makealta tuntui, kun vihdoin mies muutti tavarat minun luokse. Olin niin kyllästynyt siihen, että exä ei päästänyt miestään lähtemään, joten panin sille ämmälle nimettömän kirjeen meistä. Ja jo nappas ja mies sai lähteä ja muuttikin heti minun luo.
Mies rakastaa minua enemmän ja on onnellinen minun kanssani. Exä saa olla vaikka kuinka katkera, mutta mies valitsi silti minut. Siellä itkee ja raivoaa rannalla ruikuttamassa. Me olemme onnellisia ja suunnittelemme ensi kesäksi häitä. Pikkuinen potkii jo mahassa.
28 vrk. Tuona aikana ei seurusteltu, ainoastaan keskusteltiin että voisimme seurustella mikäli olisimme molemmat vapaita. Seksi tuli kuvioon mukaan sitten kun olivat muuttaneet erilleen (jokunen viikko tuosta 28 vrk:sta eteepäin ihan käytännön syistä). Sitä ennen ei voi kyllä sanoa että olisimme seurustelleet.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 15:31"]
Meillä meni 2 vuotta, kunnes vaimolle selvisi minun olemassaolo. Exä on tosi katkera ja lapsetkin inhoaa isäänsä siksi,kun exä on haukkunut miehen heille.
Mutta kyllä se hiukan makealta tuntui, kun vihdoin mies muutti tavarat minun luokse. Olin niin kyllästynyt siihen, että exä ei päästänyt miestään lähtemään, joten panin sille ämmälle nimettömän kirjeen meistä. Ja jo nappas ja mies sai lähteä ja muuttikin heti minun luo.
Mies rakastaa minua enemmän ja on onnellinen minun kanssani. Exä saa olla vaikka kuinka katkera, mutta mies valitsi silti minut. Siellä itkee ja raivoaa rannalla ruikuttamassa. Me olemme onnellisia ja suunnittelemme ensi kesäksi häitä. Pikkuinen potkii jo mahassa.
[/quote]
Eli mies valitsi sinut lopullisesti vasta kun vaimo sai tietää? :D
Kakkosvalinta siis ;)
Eikä lapset ole tyhmiä. Kyllä ne osaa itsekin huomata tilanteen.
kaverilla oli suhde eronneen ja uudelleen nuorikon kanssa aviotuneen lääkärimiehen kanssa. Hänellä siis oli lapsia jo 2 naisen kanssa ennen suhdettaan kaveriini. Mies sitten vielä vaihtoi kaverini kaveriin (jota taas en niin hyvin tunne). Aivan parantumaton äijä.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 15:34"]
28 vrk. Tuona aikana ei seurusteltu, ainoastaan keskusteltiin että voisimme seurustella mikäli olisimme molemmat vapaita. Seksi tuli kuvioon mukaan sitten kun olivat muuttaneet erilleen (jokunen viikko tuosta 28 vrk:sta eteepäin ihan käytännön syistä). Sitä ennen ei voi kyllä sanoa että olisimme seurustelleet.
[/quote]
Niin, kun ne asiat voi hoitaa näinkin. Ihan ilman mitään pettämisiä.
nämä pettämisen kauheudesta puhuvat ovat suhteissa, joista puuttuu luottamus. käyvät läpi omaa ahdistustaan tuomitsemalla muiden tekemisiä. kokemuksesta puhun.
[/quote]
No minä puhun ihan omasta kokemuksesta, siitä mitä tapahtui kun selvisi että mieheni on elänyt pitkään kaksoiselämää. Mäkin ennen vähättelin näitä ja symppasin juttuja siitä kuinka ihminen ei ole yksiavoinen. Pitkäaikaisessa pettämisessä ei ole kysymys seksistä vaan paljon suuremmasta, syvemmästä, kokonaisvaltaisemmasta asiasta. Ehkä elämän suurin kriisi, josta selvitäkseen tarvitsee apua, voimia ja aikaa. Se ei sinne kakkosnaisen osoitteeseen välity ennen kuin itse on samassa jamassa.
[/quote]
Ei, vaan jotka itse pitävät lupauksensa ja pyrkivät olemaan luottamuksen arvoisia. Niin, ja kunnioittavat sitä suhteen toista osapuolta niin paljon, etteivät pettämään ryhdy. Sitten kun se kunnioitus katoaa, niin on parasta erota.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 15:31"]
[/quote]
Kuinkahan moni pettäjä hyväksyy vastaavan käytöksen puolisoltaan?
[/quote]
Ja jos toinen nainen ja petturimies päätyvät yhteen, niin kuinkahan moni heistä hyväksyy itsellensä saman kohtelun?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 15:38"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 15:34"]
[/quote]
Niin, kun ne asiat voi hoitaa näinkin. Ihan ilman mitään pettämisiä.
[/quote]
enkä mä ole tästäkään erityisen ylpeä. Siis varmasti häpeän jollain tapaa loppuelämäni tuota, vaikka aikaa on mennyt kohta 14 vuotta. Menin kuitenkin varattuun rakastumaan. Miehen ex-vaimolle en olisi koskaan toivonut mitään pahaa jne. Onneksi kaikki osapuolet ovat perustaneet perheet tahoillaan jne, ainoastaan tuo 1 kpl epäonnistunut avioliitto on siellä taustalla.
[/quote]
[/quote]
[/quote]