Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset on parisuhteissa?

Vierailija
16.07.2020 |

Mitä siitä saa? Enemmän kuin sinkkuna olosta. Mä oon 27v. 3 -ja 5v. poikien yh-äiti enkä halua uutta miestä, ainakaan nyt. Ongelma on, että oon tapaillut yhtä miestä 1,5v., hän haluis olla vakavasti ja muuttaa yhteen, mä en! Miks tekisin niin? Tuntuu, että parisuhde on riippakivi elämässä. Tahtoisin keskittyä hedonisesti vain itseeni, oon aina ajatellut toista. Tahtoisin opiskella, matkustella, harrastaa, bilettää, menestyä elämässä, säästää ja sijoittaa ja käyttää rahat just siihen mihin itse haluan. Ilman, että joku koko ajan jarruttaa mua. Ja tietty viettää paljon aikaa poikieni kanssa. Ne kasvaa niin nopeesti. Mies ei ymmärrä mua yhtään. Oon kuulemma liian omapäinen ja itsenäinen sekä itsekeskeinen. En kuulemma ajattele mitään muuta kun itseeni ja lapsiani. Mitä hyvää parisuhteesta saa? Tai miksi se on parempaa kun sinkkuna olo? Seksi on ainut asia mikä mulla tulee mieleen.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan lakkaa ihmettelemästä teitä, jotka roikutte miehessä kuin hukkuva oljenkorressa, vaikka samalla kerrotte, että hänessä ei ole oikeastaan muuta hyvää kuin seksi. Luulisi, että seksiä saa helpommallakin...

Hyvää seksiä on vaikea saada.

Vierailija
42/53 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se mies on ihastunut oikeasti. Mitä "saat" itse siltä tapailusuhteeltasi? Miksi et matkustele miehen kanssa.

Onko aloitus provo?

Ei ole provo, valitettavasti! No seksi on hyvää, ja viihdyn miehen seurassa. Mutta kun se ei auta mua missään ja vaan vaatii ja vaatii.. ja on tosi mustasukkainen. Joka kerta kun mulla on lapsivapaata hän suunnittelee meille kahdelle yhteistä tekemistä, riita syntyy jos haluun mennä kavereiden kaa bilettämään. On lukenut salaa mun puhelinta yms. Ja kun se tulee "käymään kylässä", se lähtee kahden päivän kuluttua ja tulee taas viimeistään seuraavana päivänä ellei jo samana iltana "käymään kylässä". Eihän siinä jos auttaisi.. Eikä siivoa edes omia jälkiään. Kerran suuttui kun kuumeessa en jaksanut seksiä! Normaalisti vois kuvitella et toinen päinvastoin auttais vaikkapa lasten hoidossa jos on kipeenä :/

Noniin, tässähän on useita ongelmia:

- mies ei halua naista jolla on lapsia mutta sietää lapsesi just ja just, kun sulla ne nyt sattuu olemaan

- sinulla ei ole jaksamista mihinkään täysipainoiseen suhteeseen, kun lapsetkin jo varmasti vaativat sulta paljon

- sulla on joku surkea käsitys parisuhteesta ja miehistä, koska miehen käytös kuulostaa aivan tosi inhottavalta ja sinä vaan siedät tuommoista, vaikka et edes halua suhdetta

Sano miehelle heipat ja keskity lapsiisi ja omaan elämääsi. Etsi jatkossa vaan jotain panokavereita, jos seksiä kaipaat. Ja jos joskus vielä varsinaista suhdetta haluat, älä enää ikinä jatka suhdetta, jos edes tapailuvaiheessa ei selvitä ilman riitoja eikä toinen auta sinua tai siivoa omia jälkiään.

No ei ihan näinkään.

-mies tykkää kyllä lapsista, vaikka alkuun oli vaikeaa. Ei osannut selvästi suhtautua niihin, mutta koko ajan sanoi ettei se tosiaan haittaa et mul on ne ja tykkää lapsista.

-olis jaksamista jonkun kanssa, joka jakaisi arjen. Ei vain vaatisi. Oon oikeasti aika energinen ja aikaan saava ihminen.

-joo, voi olla! Eksäkin oli aika paska.

-oon sanonut miehelle monta kertaa, että haluan erota. Mies itkee, että rakastaa mua ja kyselee, että mikä on vialla. Mikään ei kuitenkaan koskaan muutu eikä edes ymmärrä kun koitan selittää. Täytyy vaan olla jämpti ja heivata se menemään oman jaksamisen ja hyvinvoinnin vuoksi. Joka kerta vaan hellyn kun nään sen itkevän.. voi luoja kun kirjoitan tätä niin tajuan kyllä itsekin miltä kuulostaa :/

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei voi saada parisuhteen etuja sinkkuna ellei ole miesmalli.

Nainen voi saada osan noista eduista ja siihen nämä hämmästelyt perustuvat; kyvyttömyyteen samaistua toisten asemaan (50% ihmiskunnasta).

Itse ajattelisin, että parisuhteen kautta lukuisat eri asiat voi kokea voimakkaammin ja kiinnostavammin kuin yksin. Oma puoliso on eräänlainen terapeutti, jonka avulla voi heijastella omia pelkoja, haaveita ja suunnitelmia sekä rakentaa yhteisiä muistoja. Samalla oppii vastakkaisesta sukupuolesta ja ihmisyydestä sekä itsestään. 

Ymmärrettävästi moni nainen kokee tämän eri tavalla, koska parisuhteeseen liittyy myös vastuuta ja rajoituksia eli aikaa ei voi jakaa monen ihmisen kanssa samalla tavalla kuin ennen ja joutuu myös antamaan takaisin eikä vain saamaan. Jos roikkuu deittisovelluksissa, voi vain antaa miesten naurattaa ja hauskuuttaa itseään antamatta mitään takaisin (ikinä). Miehelle vastaavasti sinkkuaika on sitä, että roikutaan deittisovelluksissa ja kehutaan ja maanitellaan naisia, jotka eivät yleensä anna mitään takaisin. Tästä syystä osa naisista haluaakin avointa suhdetta. 

Vierailija
44/53 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle parisuhde ei ole mikään jarru tai riippakivi. Päinvastoin. Puoliso rohkaisee ja tsemppaa mainitsemissasi tilanteissa. Hän on myös mahtavaa seuraa, hyvä sängyssä ja hoitaa kotitöitä. Jos parisuhde tuntuu jarrulta, en todellakaan olisi siinä.

Vierailija
45/53 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se mies on ihastunut oikeasti. Mitä "saat" itse siltä tapailusuhteeltasi? Miksi et matkustele miehen kanssa.

Onko aloitus provo?

Ei ole provo, valitettavasti! No seksi on hyvää, ja viihdyn miehen seurassa. Mutta kun se ei auta mua missään ja vaan vaatii ja vaatii.. ja on tosi mustasukkainen. Joka kerta kun mulla on lapsivapaata hän suunnittelee meille kahdelle yhteistä tekemistä, riita syntyy jos haluun mennä kavereiden kaa bilettämään. On lukenut salaa mun puhelinta yms. Ja kun se tulee "käymään kylässä", se lähtee kahden päivän kuluttua ja tulee taas viimeistään seuraavana päivänä ellei jo samana iltana "käymään kylässä". Eihän siinä jos auttaisi.. Eikä siivoa edes omia jälkiään. Kerran suuttui kun kuumeessa en jaksanut seksiä! Normaalisti vois kuvitella et toinen päinvastoin auttais vaikkapa lasten hoidossa jos on kipeenä :/

- mies ei halua naista jolla on lapsia mutta sietää lapsesi just ja just, kun sulla ne nyt sattuu olemaan

- sinulla ei ole jaksamista mihinkään täysipainoiseen suhteeseen, kun lapsetkin jo varmasti vaativat sulta paljon

- sulla on joku surkea käsitys parisuhteesta ja miehistä, koska miehen käytös kuulostaa aivan tosi inhottavalta ja sinä vaan siedät tuommoista, vaikka et edes halua suhdetta

Sano miehelle heipat ja keskity lapsiisi ja omaan elämääsi. Etsi jatkossa vaan jotain panokavereita, jos seksiä kaipaat. Ja jos joskus vielä varsinaista suhdetta haluat, älä enää ikinä jatka suhdetta, jos edes tapailuvaiheessa ei selvitä ilman riitoja eikä toinen auta sinua tai siivoa omia jälkiään.

No ei ihan näinkään.

-mies tykkää kyllä lapsista, vaikka alkuun oli vaikeaa. Ei osannut selvästi suhtautua niihin, mutta koko ajan sanoi ettei se tosiaan haittaa et mul on ne ja tykkää lapsista.

-olis jaksamista jonkun kanssa, joka jakaisi arjen. Ei vain vaatisi. Oon oikeasti aika energinen ja aikaan saava ihminen.

-oon sanonut miehelle monta kertaa, että haluan erota. Mies itkee, että rakastaa mua ja kyselee, että mikä on vialla. Mikään ei kuitenkaan koskaan muutu eikä edes ymmärrä kun koitan selittää. Täytyy vaan olla jämpti ja heivata se menemään oman jaksamisen ja hyvinvoinnin vuoksi. Joka kerta vaan hellyn kun nään sen itkevän.. voi luoja kun kirjoitan tätä niin tajuan kyllä itsekin miltä kuulostaa :/

Ap

Joo, en siis meinannut että mies välttämättä aktiivisesti toivoo, että sulla ei olis lapsia. Mutta vaikuttaa siltä, että hän haluaa erilaisen suhteen kuin mitä on mahdollista saada ihmisen kanssa jolla on lapsia. Olikohan tää nyt yhtään paremmin selitetty :D Mutta siis ei teidän suhde selvästikään voi olla sellainen kuin hän haluaa, eli että hän olisi sun huomion keskipiste ja sulla olis aina aikaa ja jaksamista hänelle. Vaikuttaa aika keskenkasvuiselta ja ajattelemattomalta, joten ei hän varmaan edes itse ymmärrä haluavansa mahdottomia.

Vierailija
46/53 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko aloitus provo?

No ei ihan näinkään.

Ap

Joo, en siis meinannut että mies välttämättä aktiivisesti toivoo, että sulla ei olis lapsia. Mutta vaikuttaa siltä, että hän haluaa erilaisen suhteen kuin mitä on mahdollista saada ihmisen kanssa jolla on lapsia. Olikohan tää nyt yhtään paremmin selitetty :D Mutta siis ei teidän suhde selvästikään voi olla sellainen kuin hän haluaa, eli että hän olisi sun huomion keskipiste ja sulla olis aina aikaa ja jaksamista hänelle. Vaikuttaa aika keskenkasvuiselta ja ajattelemattomalta, joten ei hän varmaan edes itse ymmärrä haluavansa mahdottomia.

Joo, no toi on kyllä totta. Hän ei ymmärrä realiteetteja ja sitä, ettei hän voi olla kaiken aikaa mun huomion keskipiste.

Vierailija
47/53 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä hattua nostaa noille miehille, jotka alkavat suhteeseen naisen kanssa, jolla on lapsia.

Vierailija
48/53 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyemmällä otteella samasta asiasta: viron kielellä avioliitto on abielu. Abi=apu, elu=elämä. Olisi ihan kiva, jos tämä toetutuisi jo parisuhteessa. Enkä tarkoita, että avioliitto olisi mun mielestä mikään statusta nostattava asia, ei. Mutta yhdessä jos ollaan, otetaan toinen huomioon.

Vierailija
49/53 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei ymmärrä, miksi haluat erota, et voi sille mitään. Voit silti erota. Miehen on haettava tukea erotuskaansa muualta.

Vierailija
50/53 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei edes ole lapsia, ja silti tuo vaatiminen ottaa päähän. Pitäisi aina olla heti lähtemässä johonkin, kun mies haluaa, mitään ei osaa etukäteen suunnitella. Sitten syyllistää ja murjottaa, kun minulla onkin muuta menoa. Kun ollaan minun asunnossani, hän olettaa, että teen ruokaa ja siivoan kaikki jäljet. Hänen asunnossaan minun pitäisi tehdä puolet tai enemmänkin. Ja taas syyllistää/murjottaa, jos sanon asiasta. Jos haluan mennä kavereideni kanssa ulos, yrittää kontrolloida. Jos tulee mukaan, pilaa tunnelman, jollei heti paikan päällä niin viimeistään aloittaa riidan kotimatkalla. Jne.

Olen nykyään tyytyväinen vain omaa kivaa harrastava sinkku, liian monta p.skaa parisuhdetta takana.

Olen myös laittanut merkille tuon vaativuuden ja murjottamisen miesten taholta. Varsinkin nuorempana usein mietin, miksi joku tyyppi on ylipäänsä halunnut parisuhteeseen kanssani, kun se ei kerta näytä tuovan hänelle mitään iloa. Mökötystä, pätemistä, kiukkuamista ja jos otin eron mahdollisuuden puheeksi, niin sitten oli ihan itku silmässä, että "EI, EI, mä rakastan sua!" . Täällä oli/on se jokin ketju siitä, kuinka monista asioista kiinnostuneen naisen on vaikea löytää kumppania ja voin allekirjoittaa sen omalta osaltani. Monet miehet eivät voi sietää sitä, jos naisella on monia harrastuksia tai jos hän tykkää opiskella asioita ja sivistää itseään monipuolisesti. Ilmeisesti pitäisi vain tyytyä mököttävään ja ilkeilevään mieheen.

Lainaten erästä ystävääni: "Yhyy, olisinpa lesbo!"

Vierailija
51/53 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että mies haluaa parisuhteen ja yhteenmuuton jotta saisi itselleen ilmaisen kodinhoitajan. Et sinä saa tuosta suhteesta juuri mitään, paitsi seksiä ja yhden vauvan lisää passattavaksi. Sitä seksiä nyt saa muutenkin ilman että joku kitisee ja vahtii kaikkia menoja. Mies ajattelee vain ja ainoastaan itseään, joten tee sinä sama ja sano äijälle että koska olet noin avuton vinkuja ja valittaja ja teetät mulla vaan lisätyötä, saat mennä ja etsiä jonkun toisen.

Vierailija
52/53 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mies on ihan syvältä, JÄTÄ SE!!!

Vierailija
53/53 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde = sitoutunut seurustelusuhde. Ei ole merkitystä ollaanko avoliitossa vai ei.

Tapailu = tutusmisvaihe ennen seurustelua, ei vielä sen suurempia vaatimuksia tai odotuksia, "katsotaan mitä tästä tulee" -vaihe. Ja tässä vaiheessa pariskunta halutessaan sopii, ettei tapailla muita.

Jos ihmiset seurustelevat vaikka 10 vuotta ja asuvat silti erillään, ei se tosiaankaan tarkoita, että he "tapailevat" vaan että he ovat parisuhteessa.

Koittakaa jo tajuta, ettei parisuhde ole sama asia kuin yhteen muuttaminen.

(aloittajalle sanoisin, että jätä se ruikuttaja.. jos itse jäät tuohon tilanteeseen kestämään ruikuttajaa, ihan oma on mokasi)

Miksi tätä on alapeukutettu?

Ihan asiaa oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi