Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen juhlavan vegaanisen pastasalaatin ohjeen

Vierailija
16.07.2020 |

Olen jo kokeillut tätä: https://chocochili.net/2015/06/etela-amerikan-perunasalaatti/ ja mielestäni tuo oli todella hyvää, mutta tajusin, että suuri osa ihmisistä ei pidä pavuista. Mikä olisi sellainen proteiini, joka maistuu kaikille? En ole keksinyt muuta kuin Muu-pyörykät. Härkistä en laittaisi, se tuppaa aina "häviämään" ruokiin. Vai pitäisikö juhliin ajatella salaattibuffaa, josta kaikki voivat ottaa mieleistään?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan, perunasalaattiakin voi ehdottaa.

Ap

Vierailija
2/36 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko pavut vaihtaa herneisiin? Itse teen juhliin yleensä kvinoasalaattia, koska siihen ei tarvitse keksiä muuta proteiinia.

Voisi kyllä, ajattelinkin herneitä ja että niiden lisäksi pitäisi olla vielä jotain tuhtia. Olen tuhtien salaattien ystävä 😁 mitä kaikkea kvinoasalaattiisi tulee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on juhlava salaatti?

Vegaanisen salaatin tekisin itse linjalla salaatti, kaalia, kurkkua, tomaattia, itsetehtyä pestoa, viinirypäleitä ja pastaa. 

Vierailija
4/36 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanisen salaatin tekisin itse linjalla salaatti, kaalia, kurkkua, tomaattia, itsetehtyä pestoa, viinirypäleitä ja pastaa. 

Juhlava lieni väärä sanavalinta. Lähinnä tarkoitin mahdollisimman monelle ruokarajoitteiselle, juhliin sopivaa salaattia, eli ei ainakaan pelkästään arkinen tomaatti-kurkku-salaatti. 😁 Mutta ei toisaalta pähkinöitä, tulista yms. "erikoista". Ehdotuksesi on kiva! En ole vielä maistanut peston ja viinirypäleiden yhdistelmää.

Vierailija
5/36 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/36 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mite ois raikkaat voileivät? tai raikas salaatti?

Vierailija
7/36 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanisesta pastasalaatista ei valitettavasti kovin kummoista saa. Kaipaisi kovasti juustoja vähintään ja vegaanijuustot on kamalaa kuraa.

Vierailija
8/36 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tehdä vegaani perunasalaatti?

Vierailija
9/36 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan on sötkö! Kaali nyt ei tuohon sovi mitenkään. Pestossa on oltava juustoa että se on hyvää ja sitten e ole enää vegaaninen. Pesto ja viinirypäleetkin on aika epämiellyttävä makuyhdistelmä, joskus otin työpaikan salaattibaarissa.

Vierailija
10/36 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lenkkimakkara.

Juntti.

Vierailija
11/36 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita erikseen. Helpompaa ja kaikki saavat ottaa, mistä tykkäävät.

Vierailija
12/36 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa eri aineet erikseen. On niin paljon eri makuja ja ruokarajoitteita, että on hankalaa saada semmoista mikä kaikille maistuu. Esim. meidän konservatiiviisessa suvussa sukujuhlissa nuo avokadot ja granaattiomenat ja pinaatitkaan ei maistuisi kuin nuoremmalle väelle, moni ei söisi "tekolihaa" eli mitään Muu-pullia tai härkistä, sitten on hiilarirajoitteiset.

Vierailija
13/36 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revittyä rucolaa, makaronia, palvikinkkua, paistettua pekonia paloina, maustekurkkua.

Vierailija
14/36 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Revittyä rucolaa, makaronia, palvikinkkua, paistettua pekonia paloina, maustekurkkua.

Täältä sivusta mietin, että miksi joku ees vaivautuu kirjoittamaan tällaisia vastauksia, mitkä ei yhtään vastaa aloitukseen. Onko tämä jonkun mielestä jotenkin hauskaa vai?

Vierailija
15/36 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anton&Antonissa on aivan loistavia salaatteja nykyään. Ehkä heidän sivuiltaan löytyy jotain tietoa. Mariankadulla Kruununhaassa on nykyisin sellainen pieni terassi, johon voi tilata tiskillä myynnissä olevia ruokia. Käy siellä vakoilemassa, jos ehdit. Ihan täydellinen on esim avokado-fenkoli-makuyhdistelmä. Sen olen löytänyt tuolla.

Espanjalainen perunasalaatti on ihanaa ja näyttää hyvältä tarjoilussa. Siihen löytyy ohje varmaan ihan googlesta.

Vierailija
16/36 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpsakka mansikka sopii tod. hyvin myös vegesalaattiin, parempi peston kanssa kuin viinirypäleet! Jos tarjoat kaiken erikseen, viipaloi mansikat tai jaa ne neljäsosiin. Tuore basilika sopii myös. Ja nämä sopivat myös tuoreiden herneiden kanssa. Limemehu kruunaa maun. Kittarissa on edullista ruotsalaista 'nyhtövegeä' (1,90 pussi, pakasteesta), jota olen välillä käyttänyt rapsakaksi paistettuna salaatissa. Sopisi tähän proteiiniksi myös. Jos käytät pastaa, joku kiva pienempi esim. farfalle on myös mukavan näköistä. Pitäkää hauskaa! :)

Vierailija
17/36 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjalaisen perunasalaatin kanssa vegaaneille itse tehtyjä falafel-pullia tai paistettua avokadoa ja muille laadukkaita bratwursteja. Sitten jotain kevyempää salaattia ehkä vielä lisäksi.

18/36 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegejuustoa kuutioina, ohuita omenatikkuja, maustekurkkukuutiota, eläimen muotoisia makarooneja, paprikaa vaikka oranssina, tomaattilohkoja, jotain makeaa hedelmää, oliiveja sitruunatäytteellä.

Jos laitat erikseen tonnikalaa ja anjovista, voisit tehdä Nizzan salaatin ?

Tulee ihanat juhlat teille.

Ja vegejuustoista muuten vasta makuja löytyykin ! Raasteetkin ovat tosi hyviä. Niistä aloitin vegekokeilut.

Vierailija
19/36 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/8057/fazer-yosa-kaurapa…

Tämä kaurapala vois olla hyvä. Tosi neutraali vegejuustoksi (itse vegaanina käytän vain tätä salaattijuustona, muut maistuu ihan hirveälle). Toki aika kallis, mutta jos harvakseltaan tarvii käyttää. Tästä olemassa myös maustamaton versio, mutta tämä yrttinen ehdottomasti parempi!

Vierailija
20/36 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan tarjota lihansyöjille myös lihaa? Sinulle tehtäisiin muiden juhlissa varmaan varta vasten vegaanisia ruokia. Sama on hyvä muistaa sitten toisinpäin.