Palaute sotkuiselle Airbnb- vieraalle
Antaisitteko palautetta Airbnb-vieraalle, jonka jäljiltä päiväpeitto, lakanat ja pyyhkeet ovat niin tahraisia, että ne pitää pestä useampaan kertaan ja tahranpoistokäsittelyllä? Miten muotoilisitte julkisen palautteen vai kirjoittaisinko suoraan, että liinavaatteet olivat todella likaisia vieraiden jälkeen? Kirjoittaisitteko, jos vieras on oksentanut lakanoille?
Itse en tällaisia vieraita haluaisi enää majoittaa, koska lisätyötä tulee niin paljon ja päiväpeitteen likaaminen tarkoittaa, että seuraava vieras saa likaisen päiväpeitteen, jos ei ole varalla toista päiväpeittoa tai sänky on ilman päiväpeittoa. Hotellitkaan eivät pese päiväpeittoja käyttäjien välillä, mutta heidän mittakaavassa on mahdollista pitää varalla ylimääräisiä päiväpeittoja.
Kommentit (52)
Tämä ei liity itse aiheeseen, mutta sivujuonteena voinen sanoa, että kokeile jättää päiväpeitot pois. Ihan siististi voi sängyt laittaa ilmankin.
Mulla oli remontin vuoksi kaksi airbnb asuntoa, molemmat kuukauden. Toisessa oli tehoton ihan hirveältä paskalta lemuava imuri. Toisessa oli rikkaimuri jossa ei ollut tehoja. Ja ei ollut kämpässä tiskiharjaa eikä vessaharjaa.
No ei mitään julkista palautetta! Anna olla. Välillä tulee tuollaisia asiakkaita ja niihin nyt pitää olla varautunut. Ikävää, mutta pääasiassa ihmiset osaavat olla ihmisiksi.
Minä olisin varmaan laittanut petivaatteet roskikseen ja ostanut uudet. Eivät ne kuitenkaan ihan mahdottomia maksa.
Ja mitä kommentointiin tulee: kyllä, olisin jättänyt sottapytyistä negetiivistä kommenttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä jättäisin menemättä airbnb paikkaan jos omistaja on kirjoitellut asiakkaasta tuommoista julkista palautetta.
Joo, kiva kun jossain turistiripulikatastrofissa päästäkin vahingossa märän pierun sänkyyn ja vuokranantaja nolaa sen jälkeen julkisesti netissä. Hotellissa töpeksiessä on sentään joku takuu yksityisyydestä.
No jos sairastuu ja oksentaa/paskantaa sänkyyn niin tolkku ihminen selvittää asian vuokranantajan kanssa, eikä jätä vaan paskaisia lakanoita jälkeensä. Eihän tässä nyt sentään eläimiä olla. Tol lo!
Minä pystyn näkemään tilanteen jossa paska saatetaan joutua jättämään sänkyyn. Voisin kuvitella tilanteen jossa otan airbnb kämpän ja pääsee turistiripuli sänkyyn. Juuri sen päivän aamuna kun on tarkoitus lähteä liikkeelle. En edes siinä tilanteessa jättäisi asiaa selvittämättä. Kertoisin kämpän omistajalle suoraan mitä tapahtui ja jättäisin tuntuvan tipin, joka hyvittäisi paskan siivoamisen. Minulla kolkuttaisi omatunto muussa tapauksessa todella pitkään.
Oikeasti siis jotkut jättää oksennukset tai paskat sänkyyn? Ei edes ota lakanaa tms pois ja huuhtele? No todellakin voi antaa julkisen palautteen...
Vierailija kirjoitti:
Antaisin palautetta ja kyllä, julkisesti. Airbnb-periaate on, että huone jötetään siihen kuntoon, jossa sen saakin. Jos sairastuu tms, siitä on hyvä infota isäntää ajoissa ja sopia siitä, miten asia hoidetaan. Airbnb-asuntoja ei ole tarkoitettu bilekäyttöön. Ja jos siellä on harjoitettu pros ti tuutiota, niin isäntä saattaa joutua siitä syytetyksi parittamisesta (näinhän kävi sim omenahotelleille) joten etenkin sänkyjen sotkemiseesta kaikenlaisilla eritteillä on hyvä varoittaa tulevia isäntiä.
Jos oikeasti on aihetta antaa kielteistä palautetta, se kannattaa tehdä ensin yksityisesti. Eli ap ottaa suoraan yhteyttä sottapyttyvieraaseen ja kertoo asiallisesti, mikä oli vikana. Ap voi pyytää ylimääräistä siivouskorvausta.
Jos vieras ei suostueikä edes pahoittele/selitä huonoa asiakkuuttaan, voi laittaa negaa julkisestikin.
AirBnB'ssa taitaa vaan olla niin, että majoittaja antaa ensin arvion ja asukki sen jälkeen. Tämä mahdollistaa kostonegan myös majoittajan suuntaan.
Ihmetyttää eikä AP ole pyytänyt vieraalta kompensaatiota liatusta pyykistä.
Ihan hyvin olisi voinut pyytää extraa, kun tekstiilejä joihin on oksennettu ei voi kuitenkaan pestä normaalissa pyykissä. Jos vieras olisi maksanut mukisematta, ei mitään ikävää palautetta tarvitse kirjoittaa.
Kannattaa sisustaa ne kämpät mahdollisimman pelkistetysti ja semmosilla materiaaleilla jotka helppo puhdistaa. Patjojen päälle ehdottomasti kosteudenkestävät ja pestävät suojat päälle. Eikä mitään lasikippoja ja muita särkyviä koristeita pitkin kämppää. Minimoi jo etukäteen vahingot. Tommonen pestävä patjansuoja ei paljoa maksa, mutta patjan pesettäminen saati uusiminen kovin usein tulee ihan pirun kalliiksi. Oletus tietty on että ihmiset olisivat perussiistejä, mutta valitettavasti kaikenmaailman paskureita mahtuu joukkoon ja esim lasten oksennusvahingot tulevat tosi äkkiä.
Pahinta minusta olisi, että vieraat tuovat mukanaan lutikoita tai muita bedbugs.
Ällöttävintä olisi, että pitkäaikaisempi vuokraaja käyttää asuntoa p*llu/peppubisneksen tekoon.
Prismasta saa uusia pyyhkeitä 3-10e riippuen minkä kokoisia ostaa, käsipyyhe xtra merkkisenä maksaa vaan 3e. Halpoja pyyhkeitä olettaisi löytyvän myös Tokmannista, H&M homesta yms. Miten paljon ap tienasit vieraan avulla ja kai maksat myös verot? osta seuraavalla kerralla halpapyyhkeet, mutta palkkaa myös ammattisiivooja jotta asunto pysyy oikeasti siistinä. Myös moni host on epäsiisti eikä jaksa/viitsi siivota vieraita varten.