Olen laihduttanut kohta vuoden 1200 kilokalorin päivittäisellä dieetillä ja painoa on tippunut 6 kiloa
Edelleen on 35 kiloa ylipainoa.
Olen punninnut annokseni, laskenut tarkkaan makrot pyöräillyt työmatkat kesät talvet ( yhteensä 14 km päivässä), käynyt vesijuoksemassa kahdesti viikossa mutta edelleen vaaka näyttää yli 100 kiloa.
Esimerkkiruokailu:
Aamupala: kaurapuuro jäisillä sokerittomilla marjoilla
Lounas: lohisalaattia 3 dl lasi piimää
Päivällinen: Kidneypavuilla, sipulilla ja juustoraasteella täytetty paprika, vesi
Iltapala: sokeriton tee
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasket päin per settä. Olen ollut 1200 kalorin dieetillä kolme viikkoa ja laihtunut yli neljä kiloa. Ja olin alun alkaenkin normaalipainoinen.
Kokeileppas sama temppu kortisonin kanssa niin tulos on positiivinen.
Tuloshan on positiivinen: laihdun koko ajan :)
Kortisoni voi kerätä käsittämättömän määrän nestettä, joten voi olla, että olet saanut rasvakudosta vähenemään enemmänkin kuin tuon 6 kg.
Yöpala: perhepizza, megapussi sipsejä ja kolme kääretorttua.
Oletko syönyt tuon esimerkkiruokailun mukaisesti vai onko tuo suunnitelmasi?
Syöt alunalkaen todella vähän. Elimistö on nälässä. Pitää kynsin hampain kiinni vararavinnosta.
Pyöräilet vielä 24 km/pvä. Silloin sun pitäisi syödä vielä enemmän.
Itse syön enemmän enkä tee yhtään mitään (makaan sohvalla) ja painoa tippuu 1 kg/vko.
Puolita vielä tuo1200 kcal, jos se ei auta, puolitat niin kauan että alat laihtumaan, uskallan taata rivakan laihtumisen 300 kcal kohdalla.
T. Laiha
Syöt alunalkaen todella vähän. Elimistö on nälässä. Pitää kynsin hampain kiinni vararavinnosta.
Pyöräilet vielä 14 km/pvä. Silloin sun pitäisi syödä vielä enemmän.
Itse syön enemmän enkä tee yhtään mitään (makaan sohvalla) ja painoa tippuu 1 kg/vko.
Varsinkin lyhyellä ihmisellä laihduttaminen ja normaalipainossa pysyminen on tosi vaikeaa ainakin yli 50 kymppisenä. Ainakin minulla, joka olen 155cm. Normaali terveellinen ruokavaliokin lihottaa. Geeniperimä varmaan.
30 vuotiaana itsellä tippu samalla kalorimäärällä vuodessa 12kg sitten painoinkin 59kg pituus 163cm.Itsellä sellainen duuni että koko ajan tulee llikuttua en urheillut mitään.
Mulla on sama dieetti menossa ja nyt päätökseen. Paino on tippunut 95 kilosta 81 kiloon 8 viikossa. Kylkiluut näkyvät sekä verisuonet ja lihasten yksityiskohdat erottovat aika kivasti. Eli painoa tippui 14 kiloa 2 kuukaudessa. Lähes kaikki hötöä. Voimatasot eivät ole tulleet kuin vain aavistuksen alas. Että joku mättää sun ruokavaliossa. Dr. Now toteaa hyvin: "Scale doesn´t lie, People do".
Vierailija kirjoitti:
Olet noin 160-165cm? Nehän ei saa syödä kuin 1500-1600kcl vrk normaalistikaan.
Höps. Nuorempana kun olin 153 cm ja painoin n. 47 kg, minulta mitattiin mm. lepokulutus ja se oli n. 1650 kcal. Pitäisi joskus mittauttaa uudelleen, kun olen nykyään 155 cm ja 49 kg ja lihakset ovat kasvaneet todella paljon, kun en nuorempana käynyt ollenkaan kuntosalilla. En nyt täysin sokeasti usko kalorilaskureihin, mutta kyllä ne antavat suuntaa, kun edelleen puhutaan että keskivertonainen kuluttaa 2000 kcal/päivä, vaikka fyysinen työ on vähentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama dieetti menossa ja nyt päätökseen. Paino on tippunut 95 kilosta 81 kiloon 8 viikossa. Kylkiluut näkyvät sekä verisuonet ja lihasten yksityiskohdat erottovat aika kivasti. Eli painoa tippui 14 kiloa 2 kuukaudessa. Lähes kaikki hötöä. Voimatasot eivät ole tulleet kuin vain aavistuksen alas. Että joku mättää sun ruokavaliossa. Dr. Now toteaa hyvin: "Scale doesn´t lie, People do".
Siis unohdin mainita, että olen kohta 5-kymppinen mies.
No siis sinähän olet laihtunut sen kuusi kiloa, mikä oletettavasti on ollut läskiä ainakin osittain. Kuten sanottu, tuo lääkityksesi kerryttää nestettä kroppaan, se tuo painoa ja turvotusta, eikä lähde kalorivajauksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasket päin per settä. Olen ollut 1200 kalorin dieetillä kolme viikkoa ja laihtunut yli neljä kiloa. Ja olin alun alkaenkin normaalipainoinen.
Kokeileppas sama temppu kortisonin kanssa niin tulos on positiivinen.
vìtut on
Syön vaihtelevasti 1000-3000kcal päivässä (dokauspäivinä tulee hirveästi kaloreita) ja olen laihtunut puolen vuoden aikana 5 kiloa normaalipainon sisällä, pituutta 160cm. Työmatkapyöräily 15km päivässä ainoa harrastamani liikunta. Mutta ei mitään lääkityksiä eikä hormoniehkäisyä eikä sairauksia ja ikää 30v. Varmaan se kortisoni ja se syy miksi sitä tarvitset vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis unohdin mainita, että olen kohta 5-kymppinen mies.
Taisi mennä aika paljon lihaksiakin. Yli kilon pudotus viikossa on aika riskialtista ellei ole todella ylipainoinen tai treenaa tosi paljon samalla.
Itse olen normaalipainon alarajoilla oleva nelikymppinen nainen, jonka paino meinaa vaan pudota koko ajan. Syön vaihtelevasti 1500-2500 päivässä. Liikun kyllä paljon.
Jos kerta tuo lääkitys voi kerätä jopa kymmeniä kiloja nestettä niin sehän voi olla että läskiä on sinulta lähtenyt paaaaljon enemmän. Toimisko kehonkoostumusmittaus? Harva jaksaa kyllä jatkaa noin vähillä kaloreilla noin pitkään, kun sanottavia tuloksiakaan ei tule. Aika sisukas olet!
Itse olen syönyt kohta 2 kk n. 1300 kcal päivässä (-500 kulutukseen pyrin). Painoa tippunut 2 kg ja sekin ensimmäisen kahden viikon aikana. Herkkupäivä kerran viikossa ja se tarkoittaa yhtä lisäannosta muiden ruokien päälle esim 200-300 kcal suklaata tai jäätelöä. Olen kyllä alkanut harrastaa liikuntaa samalla ja voimat on kasvaneet joten ehkä tässä oikeasti on ainakin hieman tullut lihasta läskin tilalle. Housut eivät enää purista.
Söin teini-iässä kortisonia 4 vuotta. Pituus on 153cm ja paino oli silloin n. 80kg. N. Puoli vuotta kortisonin lopettamisen jälkeen paino oli 55kg. Ei ne lääkkeet LIHOTA siis tuo läskiä, mutta nestettä kerryttävät älyttömiä määriä. Samoin monet esim. masennuslääkkeet kasvattavat ruuan himoa ja seurauksena on lihominen jos ei tiedosta asiaa ja tarkkaile syömisiään. Olen myös huomannut että ihmisillä on vääristynyt käsitys omasta kalorin kulutuksesta. Kaikkialla kun toitotetaan että keskiverto ihmisen kalorinkulutus on 2000kcal. Sitten ihmetellään kun syödään "suosituksen" mukaisesti ja lihotaan, kun pituutta on 160cm ja ainoa liikunta on marketissa kävely tai puolen tunnin kävely. Urheilijat ja todella liikunnalliset ovat asia erikseen. Ja jos niitä kaloreita laskee, asian kanssa ei voi mutuilla yhtään ja heitellä arvioita ruuan kalorimäärästä.
Kortisonin kanssa on kyllä vaikeaa pysytellä vuoden ajan 1200 kcal ruokavaliossa, kun se lisää näläntunnetta. Ilmankin kortisonia olisi vaikeaa.