Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä grillatun lihan kaveriksi?

Vierailija
26.05.2013 |

Eli parhaat lisukkeet, salaatit, kastikkeet ja tavat laittaa vihanneksia, lihana esim. kasleria (ja makkaraa).

On tulossa isompi lauma syömään ja haluisin jotain erilaista tarjota kuin ainaista fetasalaattia tai täytettyjä herkkusieniä lisukkeena.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen joskus tällaista salaattia, mihin laitetaan 1 kukkakaali hyvin hienoksi paloiteltuna ja ranskankermapurkki johon sekoitettu homejuuston makuinen dippijauhepussi.

Grillatut paprikalohkot ovat tosi hyviä, ne makeutuvat grillatessa.

Vierailija
2/24 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti naisille on kasslerin lisäksi myös filettä tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oijoi, tuo kukkakaalisalaatti kuulostaa ihanan  raikkaalta! Sitä ainakin teen.

Ja kyllä, on muutakin lihaa, itse en yhtään tykkää kasslerista, se on vaan sellainen mun 'yleissana' grillilihalle :-)

Lisääkin saatte laitella!

Vierailija
4/24 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisnyytit on hyviä. Esim. sipulia, kesäkurpitsaa, paprikoita, sieniä ym. folioon ja grilliin. Itse laitan niihin vähän öljyä ja mustapippuria kyytipojaksi. Helppoa ja hyvää.

Vierailija
5/24 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee grillitomaatteja :> Eli siis ostat tomaatteja, leikkaat päältä vähän pois ja kaiverrat tomaatista sen sisuksen pois ja sinne täytteeks jauhelihaa, homejuustoa, fetaa, jotain muuta lihaa tms mitä mieleen tuleekaan ja sitten vaan hetkeks grilliin. :)

Vierailija
6/24 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa munakoisoja ouhuiksi viiplaieksi, mausta valkosipuliöljyllä ja grillaa.

Kokonaiset grillatut maissintähkät.

Olteko kokeillut tuoremakkaroita?  Niitä saa monenlaisia ja ohitavat yllä kevyesti valmismakarat vaikka vaativatkin sitten pidemmän paistoajan. "Erityisen innostunut" tekee omat makkaransa ja maustaa niin hyvin kuin mielikuvitus vain riittää.

Ja sitten tietenkin  useampia versioita tuoresalaatista esille...

Vierailija
7/24 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan kasleria laita, yöks niitä jänteitä ja kalvoja...*oksentaa*

Vierailija
8/24 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasler on ihan huippua grillattuna!

Ja olen nainen ;)

Vierailija
9/24 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän porukoissa pojat tykkää kasslerista, siksi sitä. Ja onhan se maultaan hyvää minustakin, mutta ne jänteet on kyllä aika yöks. On kyllä aina muutakin!

Lisukkeista onkin tullut hyviä ehdotuksia, nyytit ja tomaatit menee myös listalle. Munakoisot olin ihan unohtanutkin, oikein hyvä! Maissista en itse niin välitä, joten ei saa meillä muutkaan kuin kerran kesässä ;-)

Vierailija
10/24 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 18:51"]

Toivottavasti naisille on kasslerin lisäksi myös filettä tarjolla.

[/quote]

Mikä juttu tää nyt on? Miksi naisille pitää olla aina jotain vähärasvaista lihaa? Olkoot akat ilman jos ei kelpaa. Kassler on todella hyvää grillattuna kun sen leikkaa ohuiksi pihveiksi eikä käytä niitä valmiiksi leikattuja paksuja siivuja.

Vierailija
11/24 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikeitä perunat ja kuutioi ne, lohko sekaan kesäkurpitsaa, eri värisiä paprikoita ja sipulia. Mausta ne mustapippurilla ja öljyllä ja grillaa grillausalustassa. Myös grillatut maissit on hyviä. Lisäksi voit vielä tehdä perussalaatin. Patonki ja yrttivoi myös kyytipoikana maistuu hyvin.

Vierailija
12/24 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coleslaw. Herkkua.

Vierailija
13/24 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 22:10"]

Coleslaw. Herkkua.

[/quote]

Hieno idea. Olen aina mieltänyt kotitekoisen coleslawin syys- ja talviruoaksi mutta nyt kun aloin miettimään, niin sehän olisi mahtavaa grillatun lihan kanssa.

Vierailija
14/24 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 21:56"]

Kasler on ihan huippua grillattuna!

Ja olen nainen ;)

[/quote]

grrrau!

Vierailija
15/24 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- grillaa viipaloitua ananasta. Kevyt marinadi ensin päälle.

- perunasalaatti. Lisää valmiiseen perunasalaattiin kurkkukuutioita, keventää kivasti.

Vierailija
16/24 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksista kesäkurpitsaa en vielä listalla nähnyt. Viipaleina kuten munakoiso tai vartaissa, ei vaadi välttämättä kuin sipauksen öljyä ja vähän suolaa ja pippuria, jos ei kastikkeita harrasta.

Lisäksi paholaisen hillo on aivan mahtavaa grillatun lihan ja kasvisten seurana. Bonuksena laitan itselleni yleensä pienen folioveneellisen brietä :)

Vierailija
17/24 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 18:41"]

Mä teen joskus tällaista salaattia, mihin laitetaan 1 kukkakaali hyvin hienoksi paloiteltuna ja ranskankermapurkki johon sekoitettu homejuuston makuinen dippijauhepussi.

Grillatut paprikalohkot ovat tosi hyviä, ne makeutuvat grillatessa.

[/quote]

Tuota ei nyt voi parhaallakaan tahdolla kutsua salaatiksi; siinä on vain kukkakaalia ja ranskankermaa lisäainedipissä. Mutta saahan sitä itseään pettää niin paljon kuin haluaa

Vierailija
18/24 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs dissata kukkakaalisalaattia! Parhaat salaatit ovat juurikin niitä, joissa on vain muutama toisiinsa sopiva ainesosa :-)

(Sen dipinhän voi helpoti korvata aidolla Auralla, silleen ajttelin itse kokeilla)

Vierailija
19/24 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://hannaeveliina.blogspot.fi/2013/03/kasvisgratiini.html

Samaa mietin viime viikolla kuin ap:kin, ja googlaamalla löysin tuon kasvisgratiinin ohjeen. Tuli sitten viikonloppuna testattua ja oli muuten todella hyvää.

Vierailija
20/24 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän jotkut koirannappulat kelpaa? Vai onko kyseessä kissalauma?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi