Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anorektikko Katri Niskasen kuvauksissa

Vierailija
16.07.2020 |

Seuraatteko Nessan elämää blogia? Mimmi pääsi eilen sh-osastolta pahan anoreksian vuoksi (ollut siellä pidempään ja kotijakson jälkeen joutui sinne uudelleen kun pyörtyili tms.) ja nyt on Katri Niskasen kuvauksissa! Mielestäni Katri Niskaselta melko raju veto käyttää noin sairaalloisen alipainoista ja julkisesti sairasta mallia!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nessa on ihana ja kaunis.

Jos mallina käyttää paksukaista ei niitä vaatteita kukaan osta. 

Se on täsmälleen päinvastoin. Itse en osta verkosta mitään. 180cm anorektikon päällä olevista vaatteista ei pysty hahmottamaan samaa vaatetta 155 cm päälle kokoa 40. Onneksi on muutama kivijalkakauppa ympäri Suomea jotka kuvaavat verkkokauppaansa vaatteet ihan norminaisten päällä, ei mitään paksukaisia, esim 163cm pitkän. Siitä jo näkee vaatteen eri tavalla. Nämä eivät myöskään ole mitään mummotunikoita vaan ihan oikeita vaatteita.

Vierailija
22/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaatuilee heikkouden vuoksi😂 kuulostaa tosi terveeltä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nessa on ihana ja kaunis, mutta on myös pahasti sairas eikä kuuluisi mallikuviin. Sairaalloisen laihojen mallien käytön ei tulisi olla edes sallittua. Katri Niskasen vaatteet eivät ilmeisesti näytä hyvältä kuin henkarissa.

Ne puvuthan ovat kiedottuja lakanoita.

Vierailija
24/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaatteet näyttävät hyvältä vain tosi hoikan päällä, niin silloinhan ne on kaavoitettu ihan väärin kaikkia muita vartalomalleja ajatellen.

Vierailija
25/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anorektikko? Ainakaan instakuvissa en näe missään anorektikkoa. Vain hieman hoikempi mitä itse olen on hän. Se riippuu tietysti siitä mihin vertaa, et taida itse olla kovin solakassa kunnossa?

Juu, ihan normaalipainoiselta vaikuttaa. Hoikka. Solakka. Pelkkää väärinkäsitystä sekä hänen itsensä usein mainitsema syömishäiriö-, että hoitojakso psykiatrisella syömishäiriön vuoksi.

https://www.picuki.com/media/2155952937120505690

Vierailija
26/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lihavassa maassa terve näyttää sairaalle.

Vierailija
27/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa blogia. Ennen tämä nainen oli ihan nevö hööd. Kyllä tuolle tikulle sopii Niskasen kiedotut lakanat.

Vierailija
28/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi täällä nyt väitellään onko malli sairas vai ei?

Sitten vielä haukutaan?

Vierailija
29/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi täällä nyt väitellään onko malli sairas vai ei?

Sitten vielä haukutaan?

Älä muuta virka. Toivottavasti Nessa lukee tämän itsekin niin tajuaa, ettei ole sitä 10kg alipainoinen mitä väitetään vai mitä.

Kaunis ja suloinen Nessa on, toivottavasti tervehtyy. Turha mun mielestä häntä on mistään haukkua, mutta mäkin kieltämättä ihmettelen Katri Niskasta joka käyttää julkisesti syömishäiriöstään puhuvaa alipainoista mallia vaikka maailmallakin liian laihoista malleista on jo alettu luopumaan. Terveyttä kauniille Nessalle.

Vierailija
30/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten näiden "pluskokoisten" mallien kanssa? Suurimpaan pudottajaan? Sh-klinikalle ahmimshäiriön/huonojen elintapojen takia joita itse hehkuttaa?

Eihän niitä saisi näyttää jos samalla logiikalla ajatellee. Sairaushan se on sekin.

Alipainoinen on SAIRAS.

Ylipainoinen kuten ikävä kyllä suomalaisista suurin osa on, on vaan "kehopositiivinen".

Vierailija
31/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi tyttöä jos ikinä lukee kommentteja "sä et ole tarpeeks laiha anorektikoks". Saattaa kuolo korjata. Ei olisi eka kerta.

Vierailija
32/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anorektikko? Ainakaan instakuvissa en näe missään anorektikkoa. Vain hieman hoikempi mitä itse olen on hän. Se riippuu tietysti siitä mihin vertaa, et taida itse olla kovin solakassa kunnossa?

Juu, ihan normaalipainoiselta vaikuttaa. Hoikka. Solakka. Pelkkää väärinkäsitystä sekä hänen itsensä usein mainitsema syömishäiriö-, että hoitojakso psykiatrisella syömishäiriön vuoksi.

https://www.picuki.com/media/2155952937120505690

Ehkä hän ja häntä hoitavat ihmiset tietävät sinua, ulkopuolista ihmistä paremmin, onko hän sairas vai ei. Kertoo itse, että sairaus on aiheuttanut hänen keholleen paljon tuhoa ja sanoo olleensa usean vuoden ajan toipunut, mutta käsitin blogista, että sairaus yhä oireilee, koska hänen suurin toiveensa on parantua lopullisesti ja kokonaan.

Yleinen ja ärsyttävä harhaluulo on, että kun paino napsahtaa lähemmäs normaalilukemia, ihminen on terve. Totuus on, että sairaat ajatukset ja käyttäytymismallit jylläävät niin kauan kuin pitää kiinni kontrollista, eikä anna painon nousta siihen, mihin se luontaisesti asettuu, kun syömistä ei kontrolloi.

Terkuin 20 vuoden syömishäiriöpiinasta parantumassa oleva

Vierailija
33/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästi alipainoinen kirjoitti:

Mites sitten näiden "pluskokoisten" mallien kanssa? Suurimpaan pudottajaan? Sh-klinikalle ahmimshäiriön/huonojen elintapojen takia joita itse hehkuttaa?

Eihän niitä saisi näyttää jos samalla logiikalla ajatellee. Sairaushan se on sekin.

Alipainoinen on SAIRAS.

Ylipainoinen kuten ikävä kyllä suomalaisista suurin osa on, on vaan "kehopositiivinen".

Suurin osa plussamalleista on kyllä korkeintaan muutaman kilon ylipainon puolella 😊 En ole vielä nähnyt sairaalloisen lihavaa mallia missään!

Vierailija
34/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästi alipainoinen kirjoitti:

Alipainoinen on SAIRAS.

Ei, vaan sinä ymmärrät kehopositivisuuden väärin. Se käsite ei ole vaan ylipainoisia varten. Se tarkoittaa, että jokaisella on oikeus olla häpeämättä kehoaan, oli minkä kokoinen tahansa.

Alipaino on vaarallista. Ylipaino on vaarallista. Terveydenhuollossa hoidetaan molempia ääripäitä. Fakta vaan on, että syömishäiriöistä anoreksia tappaa prosentuaalisesti eniten ja siksi laihuus herättää keskustelua. Kyllä silti jatkuvasti näen ja kuulen puhetta suomalaisten ylipainosta ja siitä johtuvista sairauksista, paljon enemmän kuin alipainosta itse asiassa. Ei voi väittää, etteikö tätä olisi ongelmana nostettu esiin. Televisiohan on täynnä laihdutusongelmia.

Vierailija
35/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh, aikoinaan anoreksiaa sairastaneelle parhaalle kaverille heiteltiin kanssa näitä "et ole tarpeeksi laiha anorektikoksi"-kommentteja. Joutui lopulta sairaalaan sisäelinten lakattua toimimasta sairaalloisen alipainon vuoksi.

Vierailija
36/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te tiijätte että ollut sairaalassa. Eihän se noista itse taida netissä mitään kertoa?

Vierailija
37/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykykauneusihanne on vielä sen verran vinksallaan, että ihmiset täällä katselevat selkeästi alipainoista ihmistä sanoen, että toihan on ihan normaali. Syömishäiriöisen päässä tuo kääntyy niin, että jaa olen lihava ja alanpa tästä entistä kovemmalle dieetille. Tiedän kokemuksesta.

Itse anoreksian sairastaneena huomasin, että painoindeksissä 14-15 ihmiset oli tosi huolissaan ja sanoivat sairaan näköiseksi. Vieraatkin pysäyttelivät kadulla ja ihmiset tuijotti. Bmi:n ollessa noin 16-17 kuulin naispuoleisilta kateellisia "oot niin ihanan laiha" ja miten sä pysyt noin hoikkana" -kommentteja. Surullista ja jotenkin sairasta, koska voin niin huonosti silloin. Nuo kommentit ruokkivat syömishäiriötäni. Pahinta tosin oli, jos joku sanoi, kun olin vielä alipainoinen, että näytän ihan terveeltä ja normaalilta. Siitä tuli olo, etten uskalla toipua, jos olen alipainoisena normaali, koska sitten olen normaalipainoisena ehkä pyöreä.

Toivottavasti Nessa ei lue näitä. Miettikää aina, mitä sanotte, jos kommentoitte syömishäiriöisen painoa. Tai oikeastaan, älkää kommentoiko mitenkään, sillä jokainen kommentti kääntyy sairaan päässä nurin kurin, vaikka olisi kuinka hyväntahtoinen.

Vierailija
38/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän ole mikään sairaalloisen alipainoinen. 

kyllä taitaa olla, millään muulla kuin hc-tapauksilla ei ole mitään asiaa syömishäiriö-osastoille.

Minusta kenelläkään "normaalipainoisella" terveystädillä ei pitäisi olla asiaa lähettää hoikkia ihmisiä syömishäiriöklinikalle. Olisin varmaan itsekin sinne joutunut jos eläisin nuoruuttani nykypäivänä. Vaan enpäs joutunut 2000 luvun alussa. Olen edelleen hoikka ja neljä tervettä lastakin olen saanut. Se "normaalipaino" Ei vain ole usein normaalipaino vaan YLIPAINO.

No se on sun valitettava mielipide. Ihan vaan esimerkkinä, että jos mua ei olis normaalipainoinen lekuri sinne aikoinaan passittanut, sairaudentunnottomana seuraava osoite olis saattanu olla siinä tilassa esimerkiksi ruumisarkku. Ihan turhaa tollanen sh-klinikoille ja sairaaloihin passittelu. Saattaa vaikka ihmishenkiä säästyä.

Vierailija
39/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kaikki vaatteet näyttää paremmalta eli myyvemmiltä laihojen päällä. Laskeutuu ja asettuu paremmin.

Vierailija
40/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te tiijätte että ollut sairaalassa. Eihän se noista itse taida netissä mitään kertoa?

On kertonut. En seuraa ketään niin tiiviisti, että tallentaisin jonkun somesisältöä laitteelleni eli en voi valitettavasti antaa todisteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän