Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiysvapaalta palaava ja potkut töistä?

Vierailija
26.05.2013 |

Kuinka suuri riski on saada vakituisesta työpaikasta potkut heti palattuaan äitiyslomalta, vaikka ei olisi edes YT-neuvottelut käynnissä? Pidetäänkö lapsen saanutta riskityöntekijänä, joka on potentiaalisesti enemmän poissa ja muutenkin hankalampi ja joustamattomampi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 17:32"]

Kuinka suuri riski on saada vakituisesta työpaikasta potkut heti palattuaan äitiyslomalta, vaikka ei olisi edes YT-neuvottelut käynnissä? Pidetäänkö lapsen saanutta riskityöntekijänä, joka on potentiaalisesti enemmän poissa ja muutenkin hankalampi ja joustamattomampi?

[/quote]

Lapsen saanut on riskityöntekijä mutta ei äitiysvapaalta paluu ja vanhempana oleminen sinänsä mitenkään vaikuta potkujen saamisen todennäköisyyteen. Suurempi riski on se, että firmalla menee ylipäätään huonosti. Jos tunnet olevasi riskivyöhykkeessä, jää hoitovapaalle, sillä perhevapailla olijaa ei voi irtisanoa. Tosin hänet voi irtisanoa heti, kun hän palaa työhön, että ei se iänkaiken suojaa.

Vierailija
2/8 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu työpaikasta. Jos ei yt-neuvotteluja ole käynnissä, niin isommassa firmassa varmaan aika epätodennäköistä. Potkuille tarvitaan kuitenkin jokin syy silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain, että voivatkohan he työpaikalla keksiä jonkun tekosyyn, jonka perusteella irtisanoisivat? Täytynee varmuuden vuoksi alkaa katsella toisia työpaikkoja potkujen varalta...

Vierailija
4/8 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pelkäät potkuja? Kyllä kai sinulla on jokin syy, miksi pelkäät.

Vierailija
5/8 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehokkuudeltani keskivertoa tai hieman keskivertoa parempi. Jotkut henkilöt työpaikallani eivät pidä minusta ja puhuvat minusta pahaa ilmeisesti. En ole koskaan kuullut ihan kasvotusten keneltäkään mitään huonoa palautetta, en myöskään kehityskeskusteluissa, mutta voi olla, että yleensä negatiivista palautetta ei uskalleta antaa muutenkaan. En tiedä, on vain jotenkin pelko siitä, että potkut tulee, kun palaan töihin.

Vierailija
6/8 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP jatkaa...

Ajattelin siis, että arvoni työnanatajan kannalta laskee, kun nyt olen vieläpä äitikin. Joten nyt viimeistään he voisivat antaa potkut, kun en ole mikään suosittukaan. Olen sellainen hiljainen nysvä ja pipertäjä, joka tekee työt erittäin huolellisesti ja keskivertoa hieman paremmin, mutta en nyt mitenkään loistakaan - ainakaan sosiaalisesti.

Vierailija
7/8 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 18:05"]

Olen tehokkuudeltani keskivertoa tai hieman keskivertoa parempi. Jotkut henkilöt työpaikallani eivät pidä minusta ja puhuvat minusta pahaa ilmeisesti. En ole koskaan kuullut ihan kasvotusten keneltäkään mitään huonoa palautetta, en myöskään kehityskeskusteluissa, mutta voi olla, että yleensä negatiivista palautetta ei uskalleta antaa muutenkaan. En tiedä, on vain jotenkin pelko siitä, että potkut tulee, kun palaan töihin.

[/quote]

Tiesithän, että kenenkään työtovereilla ei ole valtuuksia päättää potkuista noin vain?

Vierailija
8/8 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi niin, että kun ilmoitin palaavani töihin äitiyslomalta, työnantaja soitti että ei mene niin kovin hyvin ja että jokunen henkilö olisi lomautettava ja antoi ymmärtää että minä olen yksi heistä. No, palattuani työhön selvisi että ne projektit jatkuvat joita tein ennen lomalle jäämistäni ja myös, että ne joiden piti olla samaan aikaan kanssani lomautettuina, tekivät todellisuudessa normaalia työpäivää... Työnantaja taisi vain ottaa vihreän pallon nenään koska jäin taloon tultuani niin pian äitiyslomalle. Lähdin heti lomautuksen jälkeen ja täytyy sanoa, että hyvä etten jäänyt siihen p..kafirmaan. Nyt olen elämäni parhaassa työpaikassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän